A Storia di a Storia di li stissi: Stonewall Riots

U Stonewall Inn di novu hè u Landmark in a Storia Gay

U Stonewall Inn hè un bar unassuming little in Manhattan's West Village chì hè diventatu un veru fito in a storia gay. In fattu, u bastimentu hè statu garantitutu status cunfirmatu designatu in NYC è pò prontu diventà un monumentu naziunale. Quattru anni fà, a cumunità gay di novu Yorku s'arrizzò quì in un ribellu chì chjave u mo circulu di i dritti di u gay.

Storia di Stonewall

Nta l'estiu di u 1969, u muvimentu di attivista gay di u Novu Ghjugnu nascitatu quandu un gruppu di gay New Yorkers facia un stato contru l'incursioni di puliziunarii in u Stonewall Inn, un gay bar gay in a Village.

In questu ghjorni, i bars gay eranu regula chjamati per a pulizzia. Ma u 27 di ghjovanu 1969, i patroni di l'Inn Stonewall avia avutu solu.

Mentre a pulizzia raided la bar, una multitùdine di 400 patroni chjucu nantu à a strada fora è hà vistu l'ufficiale a arrestà u camminatore, u cumandariu è un qualchì drag queens. A multitùdine, chì anu creatu da un stimatu di 2 000 forte, fù alimentatu. Quarchi cosa di questa notte hà ignotu anni d'ingerimentu à a manera chì a polizia trattava e genti gay. Chants of "Gay Power!" Ressenonu in e strade. Dopu, i buttigli di bietu è i latte per voi eranu volte. E rinfurzà pulitiche ghjunghjenu è si pruvatu à sbattà l'intrepite, ma i svolgiri anchi fughjiti. À 4 ame, pareva chì era finita.

Ma a notte dopu, a ghjente volte, ancu più grande chì a notte prima. Duoppu duie ore, i manifestazi rizzati in a strada fora di u Stonewall Inn, finu à chì a polizia anu mandatu un squad di riviscimentu à disperse u crowd.



In a primu notte sola, 13 persone eranu arristati è quattru puliziotti eranu lasciatu. Almenu dui rivuluzziunati dicenu chì èranu attaccati forti da a pulizzia è di assai e ferite più sostate.

U mesecendu dopu, circa 1 000 manifestaru tornanu à cuntinuà a prutesta è marchja in Christopher Street.

Un muvimentu avìa principiatu.

U Legatu Stonewall

Stonewall hè statu un momentu pivotali in u muvimentu di i diritti giassiani. Ughjanu a comunità gay in New York in a lotta contru a discriminazione. L'annu dopu, una marcia hè stata urganizata in cummemorazione di i Rumani Stonewall è trà 5 000 è 10 000 omi è donne assistenu à a marche.

In onore di Stonewall, assai celebreni d'orgogliu gayu in u mondu sò stati duranti u mese di ghjugnu, cumpresa a Semana Gay Pride di New York City .

Oghje, u Stonewall Inn hè un nightpot gay popular in New York City. In parte occupendu di u stabilimentu originale, u bar attraversà molti di lucali è fora di i ghjurnittori à scopu di tributu à un impurtante mumentu novu di York.