Cumu Impiccia di un Casteddu Britannicu

Castelli - Gran Bretaña hà centu. A mo parolla spira à magia, glamuranza è fantasia. Ma chì era un castellu, veramente? Cumpressate u lingo è puderete cullà a scena.

I Castelli sparpugliati in u paisaghju in Inghilterra, l'Escocia è a Galles ùn sò micca stati construiti per i princesi di fata (salvo chì eranu stati prigiunati). Eranu stati temeddi - primu e primu postu, furtificii, destinati à intimidà è sottupunità à a pupulazione lucali (cum'è i castelli d'Edward I in Gales ) o di difenda.

El

Unipochi, cum'è u casteddu senza nome in u paese di Norfolk di u Castellu Acre sò pocu più di scumped ruins o, cum'è u Castellu di Maiden , muntagnoli di a terra induve si settlements una volta. L'altri, cum'è u Castellu di Harlech o di Caernarvon, anu dumandatu torres, torrette è battuti, abbastanza per alimenta ogni sonu di u jornu romantico.

Ma cosa significa tuttu?

Quandu visitate i castelli, assai termi misteriosi sò cumplicati cum'è se tutti si sapi ciò chì significanu. Ti significassi chì ùn cunnosci micca ciò chì un motte è bailey hè? E avete pensatu chì un duminiu era u listessu chì un ziudice?

Sì senza infurmazioni basulari, i ghjurnati in u casteddu più romantice pò parle com'è un viaghju in un pile di rocci. Ma, dopu avè amparate qualchi parenti di casteddu, tutte u sensu. Questi paroli chjave è e frasi avete avete parlendu "casteddu" cù u megliu di elli in pocu tempu è capìstivu cumu si sti capisani militari svolgi veramenti.

  1. Motte è Bailey - I primi castelli èranu fatta di lignu è pusatu nantu à i posti naturali o altri, oghje biancu. Ddu granu era chjamatu motte . Hè stata spessu circundata da una fossa è poi una spaziu di livellu di u livellu in un muro di pietra o una palisade (una fossa fatta di schizzi sgualte, punta finita). Ddu granu di livellu hè u bailey. A volta chì u muru chì circundava hè statu chjamatu ancu un bailey. Eppuru ùn anu mancu un mutinu purcinu è i castelli chì anu mancu, ci hè moltu pruvinu di elli. A torre isulana icònica, a funzione più famosa di u Castellu di u Windsor , si trova nantu à u motte originale di u casteddu, un mound artificiale 50 piedi fattu di chalc excavavit di u fossu chì u circunna.
  1. A Ward - In castelli grandi cum'è Windsor, cù più di una bailey o una zona di patiu difendata da u muru, ogni zona hè chjamatu sala. Quandu visitate un casteddu, pudete vede issi spazii chjamati cum'è u bureau superiore è u basso inferjuri, per esempiu. Questu hà pussibule pocu à fà cù a so alate fisicu, ma pudete discrive a quanta vicinu o luntanu sò in rapportu à u casteddu.
  1. Bastone - Pensu sempre chì u bastone era solu una parolla per un stronghold. Ma quandu si parla "castellu", bastone hè adupratu per spiicà a descrizzione di e torri, in giru o anguli, in a intersezzione di dui pareti. Archers sò stati annunziati à frebacci in faschi o loidi da induve difendenu u restu di u casteddu.
  2. The Keep - Chista era a residenza fortificata chì era a parte più forte di u casteddu. Pò esse ubicatu in u mità di u teatru di u casteddu o in u pianu in altizza, ma duv'ellu duverebbe locu u mantellu, hè stata sceltu perchè era u locu megliu difendatu. In una battaglia, se u cuntinuu cariu, u casteddu fù fattu pigliatu. In Orford Castle, custruitu in u 12e seculu, tuttu ciò chì resta hè a mantene.
  3. U Donjonu - In i casteddi Nurmanni, u mantellu era chjamatu chjamatu a donjon - micca dungeon in allu, ma a residenza forte è refuge. Era ancu a torre principale in e parete di u casteddu.
  4. Barbican - Questu hè l'ultima difesa di u casteddu. Sì l'attaccu si puderanu di spannerà e porte di castello, avissiru esse ubbligatu a palluzzà u so modu versu u mantellu per un passaghju in funnel in u passaghju chjusu da i mure anch'elli chjamati a barbecana. Eppuru l'armate di l'ingannusu intrinu in una barbicanea, puderanu esse riditatu da l'anziani cù frecce, oliu ardente è l'altre arme mentre chì anu rallintatu da parechji oterochi in u so modu. Hè interessante chì una barbicanea era un tipu di cursu d'obstacle - U Barbican Center di Londra hè unu di i posti più cunfusu è impenetrable per navigà in a cità.
  1. Curtain Wall - Questu hè u muru di difisa chì circonda u bagnu . Pò esse ancu u muru chì cullighja i bastions o torres, se sti sò siparati da u mantellu. E castelli più grande spessu tenu dui mura di cortina: un muru di fora chì deve esse chiuciutu davanti à u muru internu di cortina, difendutu da i bastioni, pò esse attaccatu.
  2. U Solar - Questu era questu privatu di a famiglia di u maestru. Un grande casteddu avete un Great Hall in u pianore chì era apartu à tutti i membri di a casa. Cumpressu di ospitiu puderia esse situatu in e torcu torna da queste u salone è u ghjornu à ghjornu intendente, i negozii pulitichi è l'intrigue di u casteddu hà realizatu quì. Era quale chjamava dopu è definitu com'è "a corte". U Solar, invece, hè stata sopra à a pianura è era a casa privata è di dorme di a famiglia. A parolla solaria, da a strada, ùn hà nunda di fà cù u sole. Hè statu, in fattu, derivatu da u Norman French per solu, seule .
  1. L'Oubliette - Castelli Medievali raramente eranu verge di i ziegli, perchè persighjani i prighjuneri era pocu cumuni. Avete pussutu esse più propensu di esse tombu o esiliatu per un criminale chì sò stati imprizzati à u gastu di u maestru. Ma certi voti era necessariu di ammuccià quarchidunu fora - forse per sempre. In questu casu, puderanu esse ghjucatu in l' Oubliette , un poveru profundo, in solitu à u fondu di un bastione è righjose solu per una trappula. A volte un oubliette hè stallatu altu in a torra per chì u prigiuneru pudia senti è smarate a vita nantu à ellu, ma ùn anu micca mezzu di scappà. A parolla oubliette vene da u francà per u situ eseguitu . Era utilizzatu cum'è più di punizioni ma cum'è una tipu di tortura. U prigiunieru fù spurtatu è esciatu per andà à scurdà.
  2. U Garderobe - Ancu l'età Medievu a usu di euphemisimu per u bagnu. Nisun garderobe ùn era micca u locu induv'ellu tutta a robba era, ma chì hè quella chì a parola francese significa. Hè stata tutta, u loo, u ghjacciu, u ghjennaghju, u bagnu. A palora hà prubabilmente cuminciatu à l'usu britannicu di u termu WC o un armalediu di l'acqua per u bagnu, è l'usanza di l'usu di l'urloe (di u britannicu) anu utilizatu di e parolle di descrizzione di scrivanu un chjappu. Dopu a mancanza di acqua currente, puderia avè fattu sensu per posicinarià sta stazzioni impurtanti è funzjonali in un locu di porte. Ma cum'e aghju dettu à l'iniziu di questa pezza, un casteddu era, prima è primariu, una furtizza militari. Hà fattu sensu à i cavaleri chì si sò in a so prutezzione à esse funziona funzioni corporali vulnerable. U garderobe hè stata abbitatu à unu di e dumande o in un castellu di castello più grossu è siparau da l'altre edità per una chicane cum'è l'arrangementu di i muri. A camara anu chutes chì - se i servitori furtificàvanu - vettaru in un fiume o un fossa. Sì avianu a succorsu, unu di i servitori di casteddu avissi avutu u cumpagnu di sbulà u fondu di i chutes.