Dia de Los Santos

Ùn un avvinimentu tristi, ma una riaffirmazione gioia di a vita

U 1 di nuvembre se celebra in u mondu catòlicu cum'è Día de Los Santos , o u Santu di i Sante, per adore tutti i sante, cunnisciutu è scunnisciutu, di i fideli di u Patre. Mentre chì pare mancu ghjera un affari tristi, in parechni parti di l'America miridiunali hè un muttu per celebrà.

Ogni ghjornu di l'annu hà u so propiu santu o santi, ma ci sò più sante di i ghjorni di i ghjurnali, è questu un oghje u tempu santu unleghja tutti, ancu i quelli chì avianu mortu in un statu di gràzia, ma ùn era micca canonizzatu.

È, per guardà i cose fair, u 2 di nuvembre si celebrà cum'è u ghjornu di tutti l'ànima.

Avanzate da Cundimi Pagani

Dia de Los Santos hè ancu cunnisciutu com Dia dels muertos , o ghjornu di i morti. Comu tanti autri ospiti cattolichi, in u Novu Munnu, era inculpatu nantu à e festività indigeneali esistenti à fundà u "novu" Catolicismu cù i "viechji" credenzi pagani.

In i paesi induve l'Europeani eventualmente reducivanu i populazioni indigene, per un modu o un altru, i celebrazione pratossu pocu annantu à u significatu nativu è diventenu più di un avè cattolicu tradiziunale. Hè per quessa chì u ghjornu hè cunnisciutu di assai numeri diffirenti è ancu per quessa hè celebrata diffirenti da cità à paese è paese à paese.

In i paesi latino-americani chì a cultura indigena hè sempri forti, cum'è in Guatemala è u Mèssicu in l'America Centrale, è in Boliviana in America di u Sud, Día di Los Santos hè un fundatu impurtante di assai influenzi.

Hè pussibule vede tradiziunale indipindenti più antichi è tradiziunali cun u tradizzioni catolica più nova.

In Central America, i morti sò anurati da visiti à e so gravure, à spessu cun l'alimenti, fiori è tutti i membri di a famiglia. In Bolivia, i morti si spettavanu di vultà in i so oghji è i paesi.

L'enfasi Andiniana hè agricula, da u 1u nuvembre hè in primavera sudu di l'equatori.

Hè u tempu di u torna è i riflissioni di a terra. L'ànima di i morti rinviviscenu ancu di riaffirma vita.

Tradizzioni di Dia de Los Santos

Duranti stu tempu, e porte sò aperti à i visitori, chì intrinu cù e mani neve è sparte in i platti tradiziunali, in particulari i favori di u mortu. I mani sò stati bedecked with figurines du pane chjamatu t'antawawas , sugarcane, chicha, dolci è ricetta di pasticcii.

À i cimiteri, l'alme sò salutati cun più nutizie, musica, e preghje. Invece di una sfurtia tristi, u Dia di Los Santos hè un avvenimentu gioventu. In Equadori i famiglie à e cantu à i cimiteri di celebrà, hè una festa cù l'alimenti, l'alcoolate è u ballu per ricurdà i so amori.

Lea: Music Festivals di Musica in Sudamerica

In u Perú, u 1 di nuvembre si celebrau naziunale, ma in Cusco hà cunnisciutu da Día de todos los Santos Vivos , o Jornu di i Sennili Sante è cilibrati cù alimentazione, particularmente di u famusu zucchinu è tamale. U 2 di nuvembre hè cunzidiratu u Dia di u Sanctissimu Senti, o ghjornu di i Sante Quessi è hè onoratu cù visiti à i cimiteri.

Invevduve voi chì sò in America Latina nantu à u primu è u seculu di Novembre, disfate da vacanze lucale. Avete bisognu di e strati chì diventanu culurite è se ti jucanu i vostri carti avete bisognu à invitatu à unisce.