Filippine Fiestas

Feast Days per a Comunità Sente

Feste di Filippine sò celebrati per celebrà un patronu (Filippini hè l'unicu paesi-cristianu in Asia sudorientale) o di marcà u passaghju di e stagioni, secondu a quella parte di u paese in questu. L'unica escezione hè Natale, induve tuttu u paese si spende in celebrazione chì pò inizià prima di dicembre.

I radichi di i festività Filippini torna più indà, voltu à a prima cunquistadoratura spagnola arrivò in i 1500.

In a vechja cultura animista, l'offerta di rituali regulare sò stati fatti à i ghjornu di i dii è sti offerazioni evolvironu in a festa chì sapemu oghje. Un maravigghiusu festa di festa di a bona furtuna per u restu di l'annu.

Per i filipinosi individuali, ci ponu esse un modu di supplicariari u celu o di fà cambiassi per i malinzii passati. In un locu, i penitents lash themselves with whips; in un altru, e donne senza ziteddu di ballà in e carru chì spiranza a benedizzione di un zitellu.

Ogni cità è cità in Filippini hà una festa di u so propiu; Qualchì tempu di l'annu hè, ùn ci hè sicuru d'esse una festa chì vai in un locu!

Festa di u Nazaré nero
Quiapo, Manila
9 di ghjennaghju

U Nazaret nero hè una statua antica incisa in manu di Ghjesù Cristu, chì hè allora di a strada di u distrittu Quiapo di Manila per guverdende una gran processione di millaie di pentitori di piorunce, alla massaging around the rolling statue giacìanu "Viva Señor!"

I penitenti crèdenu chì toccu l'estatua fanu un miraculu in a vita; i stori avianu intesu dì di e malatie cicatrise è i prublemi persunali resuzghe dopu avè toccu l'estatua surdatu.

A tagliatura hè negra, a legenda dice, perchè a buca chì hà purtatu hà pigliatu u focu nantu à a strada; malgradu u so statu carbonariu, hè un preziatu icona per i fideli di Manila.

Ati-Atihan Festival
Kalibo, Aklan
Ghjennaghju 1-16

U Festival Ati-Atihan distrezza u "Santo Niño", o Christ Child, però si basa i so radichi di e tradizione più antica. U participatore di u Festival prumove a fasgine è a vestimenta tribale per imitate i tribali aborigini "Ati" chì accolti un gruppu di Malay datus fuga in Borneo in u 13u seculu.

U festa si sviluppau à diventà una splutazioni di l'attività di u Mardi Gras - trè ghjorni di desfruciazioni è ferrusione generale chì culminanu in una gran processione. Nove una pusterità per u Cristu U figliolu dà a modu di drumbeats è i strati throbbing with dancing townsfolk.

In l'ultimu ghjornu, e diverse "tribù" ghjucatu di e townsfolk in blackface e costumi elaborate pigliate à e carru, cuncettendu per premiu in soldi è gloria annata. U festa finisci cù una bola di mascaratura.

Altri festività in Filippini, cum'è u Sinulog di Cebu è Dinagyang in Iloilo, sò direttamente inspirati da l'Ati-Atihan.

Festival Sinulog
Cebu City
6-21 jinnaru

Cum'è l'Ati-atihan, u Festival Sinulog hè un altra festa catolica omonimu à u Cristo Infante (Santo Niño), cù e razzi pagani più fondle. A festa pigghia u so urighjinu da una imatge di u Santo Niolu da a donne Ferdinand Magellan è à a reine di a Cebu.

L'imaghjera fù scuperta da u suldatu spagnolu in u cìnima di u settore ardente.

A festa principia cù una prucissioni di u matinellu di a matina marcendu l'arrivata di i Spagnoli è u Catolicismu. A prucissiò seguità da una Missa; "sinulog" si riferisce à a ballà realizata da i participanti in a gran prucissioni - dui passi avanti, un passu passatu, si dice chì parleghja i movimenti di u currenti di u fiume.

I Participanti ballanu à u battellu di tamburi, gridendu "Pit Señor! Viva Sto. Niño!" cumu si move a processione along.

Festival Moriones
Marinduque
18-24 aprile

A pruvincia di Marinduque celebra a Quaresma com'è un festività culurante cunfrattu i soldati romane chì aiutau crucifìssinu u Cristu. I partite annantu à u luglio santo, è finisce u domenica di Pasqua.

A Townsfolk usa mascarelle stampato da i soldati romaini, participendu à una masquerade dramatizando a circustanza per un centurione rumanu chì hà cunvertisce u sangue di Cristu guariscenu u so ochju.

I festa si coincide cù a lettura è dramatizazione di a Passioni di Cristu, riabilificata in diverse cità à Marinduque. Pénitenti si poni vittirè in l'atonimentu per i peccati d'annu.

Panagbenga (Festival di a Flora Baguio)
Cità ​​di Baguio
26 di frivaru

A cità di a muntagna di Baguiu celebra u so stagione di fiore - quale altru? - una festa fiorita! Tutti i feriemmenti, a cità detti un parade cù fiori florali, festighjati tribali è parti in strada, cù l'aranciu di fiori chì creanu una signature unica per questa festa unica annantu.

A parola "panagbenga" hè Kankana-ey per "stagione". Baguio hè u centru principali di Filippini per i fiori, cusì hè solu appruvistà chì u centru di a cità più grande di u centru di a so splutazioni. Ogni festa cum'è un pagu di bellezza di u Florentine BAXO, cuncerti à u mulaghju SM local, è altre escezione patrocinati da u guvernu lucali è patruna straneri.

Chjesa di Maleldo Ritratti
San Pedro Cutud, San Fernando, Pampanga
17-24 aprile

Maleldo hè megliu cunsideratu cum'è Extreme Lens: San Pedro Cutud paese in Pampanga celebra u quali hè questu l'splendore di u Venneri di Sangue in u mondu, cum'è i penitenti flagellate cun burilletti chicchi è sò stati littriati in cruciuti.

A tradizione principia à l'anni 60, quandu i loca voluntieri avè stati crucifiedu per u perdonu di Diu o benedizioni. Parechji più seguità, cù centu fà a "panata" (votu) annantu à l'anni. Oghji, omi è donne sò sottumessi l'annu scupertu.

In u 2006, u segadoru scoccu Dominik Diamond hà vuluntariu à unisce à i penitenti, sperendu à avè u so probitu captu per u televisiu di u RU. Sfurtunatamente, elle era tuttu u so turnu per esse chjapputu. ("Danu m'hà stabilitu cancelà a mio crucifixioni", Times Online .)

Pahiyas
Lucban, Quezon
15 di maghju

A Pahiyas hè a tecnulugia unica di Lucban di celebrà a festa di San Isidro, u patronu di i vignaghjoli. Aghjuntata per celebrà una collita generosa, Pahiyas porta i desfarelli è i ghjoculi tradiziunali - ancu introdentore una splenza di culore in u rossu di rossu cunnisciutu cum'è kiping .

I sputichi di cipalecolauna è chjappie di e casi, ogni casa pruvatu à sforzà l'altru cù u culore è l'elaborativi di i so kiping .

In parte di u kiping , i frutti è ligumi freschi sò in ogni locu per i visitori à tastà è gustu. U cake di risottu chjamatu cum'è suman hè ancu in ogni locu in alloghju, ancu i stranieri in quantu sò accoltu in e case in Lucban per divirtiri l'offerta culinaria di a casa.

Ritu di Fertilità Obando
Obando, Bulacan
17-19 maiu

A cità d'Obando ghjocu à anu un ritu di fertilità pagana cun un pappagallo fino di u cattolicu impunitu nantu à l'impegni, cù i penitenti di ballu nant'à e strade in a speranza chì i santi l'accordanu a so vulete.

I penitents pusendu carretti di lignu prima chì anu a so imaghja di u santu chì vulete supplicari. U San difesiu secondu secondu ciò chì hè dumandatu - San Pascual Baylon per quelli chì volenu una mòglia, Santa Clara d'Assisi per quelli chì vulianu un maritu, è a nostra Madonna di Salambao per quelli chì vulianu un zitellu. A parighia cuntinua per e carrughji tutte a via di a chjesa di a cità.

Flores de Mayo
Nationwide
Maghju

Cumunità in Filippini celebrennu i Flores de Mayo, un feste di fiori chì honeghja a vèrgine Maria è ritrova u conte di u scalò di a True Cross da a mamma Helena di l'imperatore Constantine.

U marcatu di una celebrazione di Flores de Mayo hè u Santacruzan, un appassiunatu di bellezza di tematizzia riligiosi cù a più bella (o benignata) di a cumunità marciannu in una processione per via di a cità.

I partitanti sò dressed in più vistimenti tradiziunali più belli, ma nimu hè megliu vistutu chì a donna chì rapprisenta a Reina Helena, chì cammina sottu un canopy di fiori. U precede un carburante cù un icona di a Virgine Maria. Dopu à passà à a chjesa, a cità siverza cù una festa grandi.

Per parechji anni, alcuni città cumpienu l'attuali stagno Santacruzan, finu à chì un cardinali pozza u kibosh nantu à questa tendenza. ("Cunsidianu Cardinali in Santacruzan", CBCPnews.)

Kadayawan sa Dabaw
Davao City
Aostu

A cità miridiunali di Davao pussedi u so feste più grande in l'agostu, una settimana sana di desfruciali, razziali è dispusitivi per celebrà a vendita entratura. Kadawayan hè un scupertu interessante di e tribù è di i tradizioni chì fannu parti di a storia dopu à questa cità nova.

I frutti è fiori freschi (dui di ei espurtazioni chjave di Davao) sò tutti pronti dispunibili, è ghjente cullighja per vede l' indak-indak sa kadalanan (un desfile di Mardi Gras di vestiti colorivi, perba trottu in usu tribale). U Pertenecu di u Golfu di Davao ghjuculevuli ancu à razzi navali, tradiziunali è muderni. Una cavalleria hè ancu cummessu durante a Kadayawan, un spettaculu brutali chì tira da a tradizione tribali locale.

Festival Peñafrancia
Naga City
19 di sittemmiru

Una festa di nuvèsima festa honors Our Lady of Peñafrancia in Naga City, Bicol. I celebràltime ghjiru à una statua di a Madonna, chì si trova da i devoti masculi da u so sagrario à a cresia Naga. I dumiechi novi chì seguitendu sò partitu più grande di Naga: parati, avvenimenti sportivi, esibizzioni è bellezza di piacè per i visitori di i visitori.

In l'ultimu ghjornu, l'estatua hè stata torna à u santariu per u Naga River, in una prucessione fluviale illuminata da candele.

Masskara Festival
Bacolod City
14-21 ottobre

Masskara hè una innovazioni recente (1980) in Bacolod City Charter Day celebrations, ma hè assai divertente. Particulate maschied in fantastichi fantastichi balli in e carrughji di Bacolod City, chì furnisce l'spectaculu principalu per un avvena chì cumprencesi incù competizioni pole-climbing, festini di gorge-till-you-drop, è belle belle offensives.

Higantes - Festa di San Clemente
Angono, Rizal
U 23 di nuvembre

A tradizione Higantes (Gianti) hè nata d'una besta immensa inside. Quandu u paese di Angono era una gran campagnola di prupietà propiu di un patronu spagnolu assicuratu, i putenzi chì si dicenu chì i tempi eranu richiesti è pruibbiu a celebrazione di ogni festa separata da u festival di San Clemente in u Novembre.

L'affari decidini à i lampone i so maestri cume l'effigenza maiò di a vita, paradou durante a festa di u festa permessa, i maestri ùn eranu nudelli più prudigi, è a tradizione hè stata nata.

Mentre chì i gianti di papier-mache di quattru pedi sò dumandati, i cittadini drenchate cù e pistoni di acqua è cilebri. I Devotee anu ancu a imatge di San Clemente (patron saint di pescadori) in un scogliu fluviale per Laguna de Bay.

Angono hè ancu famosa per i so articuli è l'articuli: a cità hà pruduttu parechji artisti più prominenti di u paese, è hè sempre animatu cù l'artighjani è i galerie d'arte. Pigliate un pocu di tempu per vede à i so prudutte mentre intese in cità.

Giant Lantern Festival
San Fernando, Pampanga
U 3 dicembre

Durante u Natale, fanni stilellati cunzenti in quantu paroli spinevanu in tutta a campagna. U grande u megliu parol sunnu fattu in San Fernando, chì publicheghja i so prudutti in a so grande exhibenza di Christmas. L'abitanti abbuviate u parolulu simplice di l'anticu, purtendu belle bellezza culurite cù pannelli scintillanti. Dopu avè vistu a multitùdine parol nantu à mostra, pudete cumprà u vostru propiu per piglià a casa!