L'acqua è i nostri emozioni

L'effetti putenti è pusitivi di a nostra menti nantu à l'acqua

Qualchissimi amori l'oceanu. Ci sò qualchì persone anu teme. Amassi, l'odiemu, teme, rispettatu, resient, apprufate, odiatu è spessu curse. Hè propiu u megliu in mè è quarchi a peor.

- ROZ SAVAGE

In più di a nostra ligami evoluzionariu à l'acqua, l'omu avemu attaccati emocionale intensi à esse in a so prisenza. L'acqua prumèviosanu è inspireghja (Pablo Neruda: "Ne necessitei u mare perchè me enseigne").

Cunsiglià è intimi (Vincent van Gogh: "I pescaghieri sapemu chì u mari hè periculosu è a tempesta terribili, ma elli ùn anu mai truvatu questi periculi raghjunti boni per sempre"). Crea sentimenti di teme, a paese è a gioia (i baciocchi di luglio: "Fate una onda, è site à pusà nantu à u mondu"). Ma in quasi tutti i casi, quandu l'omu pienzanu di l'acqua - o sèntenu acqua, o vede l'acqua, o acquistà in acqua, ancu gustu è a fiertà l'acqua - sentenu qualcosa . Sti "risposti instinuti è emotivi. . . si sviluppau separatamenti da risposti rationale è cognitivi ", scrivi Steven C. Bourassa, un prufissuri di urbanisazione, in un artigo seminal 1990 in Ambiente è Comportamentu . Questa risposta emozionale à u nostru ambiente si sorge da parte di i più antichi di u nostru core, è in fattu pò esse prublemi davanti à a risultazione cognittiva. Per capiscinu a nostra rilazione à l'ambientu, ci debite d'entendre a interfaczione cume cognitive è emocionale cun ella.

Questu hè sensu à mè, cum'è sempre sò stata tracciata à i storii è a scienza di perchè amu l'acqua. Eppuru, cum'è un studiu di dutturatu studià a biologia evoluzionaria, ecologia di u fiore salvatica è l'ecunumiaambientali, quandu pruvate a mutivazione in u mo dissertazione nantu à a relazione trà ecologia di e tartaruga marina è e cumunità custiera, amparatu chì l'academia avia pocu spaziu per sentimenti di ogni tipu.

"Sfrancate e fuzzy stuff da a vostra scienza, u ghjovanu," i mio cunsiglieri counseled. Emottione ùn hè stata racione. Ùn hè stata quantificà. Ùn era micca a scienza.

Parlà di un "cambiammu di u mari": oghji i neurocientífici cugnimi anu accuminciatu a capiscenu quantu i nostri emozioni prupone micca quasi ogni decisione chì facemu, da a nostra scelta di a zuccara, à quale si pusitammi vicinu à una festa di cena, à a vista, l'olfattu è u sonu influenza u nostru modu. Oghje avemu un primu muvimentu di una onda di neuroscienza chì cerca di scopre a basa biologica di tuttu, da e nostre decisioni pulitica à i nostri preferenzi di u culore. Hè utilizatu l'uttine cum'è EEG, MRI è fMRI per osservà u core in a musica, u sensu è l'arti, a chimica di u preghjudiziu, l'amore è a meditazioni, è più. Ogni ghjornu chì i scientifichi più avanzati anu scuprintu perchè l'essaru umanu interactanu cù u mondu in i modi chì facemu. Uni pochi di elli sò avè da principià per esaminà i prucessi di u fundatu chì sottu sottu à a nostra cunnessione à l'acqua. Sta ricerca ùn hè micca solu per suddividà una curiusità intellettuale. U studiu di u nostru amori per l'acqua hà appiicazioni significati, mondu reale, per a salute, viaghju, immubiliare, creatività, sviluppu d'infanzia, urbanisazione, u trattamentu di l'addiction è di traumatismu, conservazione, affari, pulitica, religione, architettura è più .

A maiò parte di tuttu, pò guidà à una intrepretazione più perfetta di quale eremu è cusì chì a nostra menti è emozioni sò furmati da a nostra interaczione cù a sustancia più prevalenti in u nostru pianeta.

U viaghju in cerca di persone è i scentifichi chì anu impegnu à scopra à sti quistioni hà pigliatu da l'abitati di e tartaruga marina à e costas di Baja California, à i chjassi di i scole medicale in Stanford, Harvard è l'Università di Exeter in u U Regnu Unitu, per u surfu è à pranziarii è campi in piraggi per a PTSD-afflicted veterans in Texas è Californie, à i laghi è fiumi è ancu piscadori di u mondu. In ogni locu ch'e aghju passatu, ancu nantu à l'aria chì culligava queste locu, a ghjente averia pussutu sparse e so storie nantu à l'acqua. I so ochji fendu sfuggiate quandu scrivevanu a prima volta chì visitate un lavu, travaglia per aspersioni in u canardu di davanti, hà pigliatu una tortuga o una rana in u ciuman, tennuleva una vela di pisca, o caminavanu longu una spiaggia cù un parent o novu o novu .

Aghju avutu per crede chì quessi stori eranu critichi à a scienza, perchè aiuta per aiutu di sensu di i fatti è i mette in un cuntestu chì pudemu capiscenu. Hè u tempu di fallu i veci di nuzione di a spluta entre l'emozioni è a scienza - per noi è di u nostru futuru. Cum'è i fiumi sò imbarcati à l'oceanu, per capiscinu a Mind Blue, devimu sculaccià riflette separati: l'analisi è l'affettu; elation and experimentation; testa e cori.

U Tohono O'odham (chì significa "persone di u disertu") sò Native Americans chì residu primordialamenti in u Desert Sonoran di l'Arizona sudorientale è u Nordu di u Messicu. Quandu eru un studiente graduate in l'Università di Arizona, aghju pigliatu ghjovani adolescenti à u Tohono O'odham Nation traversa a fruntiera à u Mar de Cortez (u Golfu di Californie). Molti di elli ùn anu mai vistu l'oceanu prima, è a maiò si sò micca disprezzosamente per l'sperimentazione, in emozioni è in termine di avè l'armata cusidera. In un viaghjadore di parcorsu veddi di i capretti ùn purtate micca natali trunks o shorts-ùn anu micca pussutu micca quellu. Allora allora si sò assestati à a spiaggia vicinu à i pezzi mariti di Puerto Peñasco, aghju cullatu un cuteddu, è tutti i tagghiannu i peri di i nostri pantaloni, ghjustu è quì.

Una volta in l'acchiappata l'aghju putere nantu à i mascarelli è i snorkels (avemu avutu bastatu bè per tutti), hà avutu una lettura rapida nantu à a respira per un sporta di buona, è da esse stallati per vede un ochji. Dopu qualchì momentu, dumannu un ghjovanu, cumu si passava. "Ùn vidu micca qualcosa", disse. Turnes out that had been keeping his eyes closed underwater. Dicuellu ch'ellu pudia riesce u so sguardu, ancu s'ellu era a so cima sottu à a superficia. Pusiani a faccia sottu è hà cuminciatu à circundà. Di colpu, speditò, scorri à a so mascara, è cuminciò a gridari di tutti i pesci. R riurrava è chianciava à u stessu tempu chì ellu gridò: "U mo pianu hè bellu!" Dopu scappò a so mascara in daretu i so ochji, mette a so volta in l'acqua, è ùn parlava micca di novu durante una ora.

U mo ricordu di quellu ghjornu, tuttu ciò chì tocca, hè chjaru cristalu. Ùn sò micca sicuru, ma l'appressu è puru per ellu. U nostru amuri di l'acqua avia fattu un stampu indelebles nantu à noi. A so prima volta in l'oceanu, piace à mine, all'autru.

Dr. Wallace J. Nichols hè un scientist, espluratore, muvimentu di circulatori, silo-busting entrepreneur, è Dad. Hè l'autore di u libru di bestsellers Blue Mind è hè in una missione di cunghjuntà i ghjovani à e cimi salvatichi.