L'urigine è l'apertura di a rutezza di sita in a China antica

Cume è Perchè A Ruta Di Sera hè stata aperta in Cina Antica

Vogliu avè nutitu à u principiu di stu articulu chì a surgente per questa informazione hè u Excelente Devils Stranieri di Peter Hopkirk nantu à a Ruta di Sera chì detalla a storia di a Ruta di Sera, cù a scuperta archeologica di i siti sibburtati (è prossimità sussegwenti di l'artifacti antichi) longu à l'antichi rotelli di cummercializazione da principiu di l'esploraturi occidenti di u XXesimu seculu. Aghju cambiatu i persone è i nomi di u situ per a forma di romanizazione (Hanyu Pinyin).

Introduzione

Vogliu spiegà ancu perchè hè impurtante per i visitori in Cina, particularmente à u punenti - i regione di a Pruvincia di Shaanxi à a Pruvincia di Xinjiang, per cumprà sta storia. Qualcunu viaghjà in l'altipichi uccidintali di a Cina hè sensu, indubbule o parzialmente, direttamente o indirettu, nantu à una strada di sita. Truvà in Xi'an è si trova nantu à a capitale antica di Chang'an, a casa di a capitale dinastia Han, chì iperatori sò rispunsabili di l'apertura di e vie rimi cummirciali è ancu di a casa di a dinastia Tang chì " "u travagliu, u viaghju è l'scambiu di cultura è idee floreu. Viaghjà à l' antica Coggi Mogao in Dunhuang è vi anu travagliu una antica cità d'oasi chì si vendu cun l'attività cummerciale ma dinò una comunità budista. Andemu finu à u più punenti da Dunhuang è passate Yumenguan (玉门关), a Porta di Ghjade, a porta di a porta di ogni vignaghjolu di a Senza chì viaghja era di passe à passà à a so strada à ouest .

A capiscitura di a Sonda Road hè intrinsica à u divèrtimentu di u viaghju di u ghjornu. Perchè hè tutte questu quì aquí? Cumu hè venutu per esse? Accumenza cù a dinastia Han Emperor Wudi è u so mandu Zhang Qian.

Eri Dynasty Troubles

Duranti a dinastia Han, i so archievuli di l'inimitani sò i tribù numadi è Xiongnu chì vive à u nordu di u Han, chì a capitale hè Chang'an (Xi'an).

Vìvanu à ciò chì hè issa Mongolia è cuminciò incursu à u Cinese durante u periodu di Revoluzioni (476-206C) chì causò u primu l'emperadoru Qin Huangdi (di a famiglia Warrior Terracotta) per inizià a cunsulidazione di ciò chì hè ora a Great Wall. L'Han furtificava sempri è allungò stu muratu.

Ci ponu esse nutati chì certi volte di dì chì i Xiongnu sò pensate chì sò i prelizziunisti di i Huns - i cuncerti di l'Europa - ma hè micca necessariu definitu. In ogni casu, a nostra guida locale in Lanzhou hà parlatu di a cunnessione è chjamatu l'anticu Xiongnu "Hun People".

Wudi Seeks Alliance

Per rimbursà l'attacche, l'imperatore Wudi enviava à u Zhang Qian à u punenti à circà l'alleati cun un populu chì era statu scunfittu per u Xiongnu è spedite fora di u Desertu Taklamakan. Queste persone era chjamatu u Yuezhi.

Zhang Qian off in 138BC cù una caravana di 100 omini, ma hè statu captu da Xiongnu in Gansu di u ghjornu è hà tenuta durante 10 anni. Hè scappatu cù pocu omini è andò per dumandà à u territoriu Yuezhi solu per esse chjapputu mentre chì u Yuezhi s'hè allughjatu è ùn vulianu micca parte à vende in u Xiongnu.

Zhang Qian riturnò à Wudi cun sulu un di i so antichi 100 cumpagnelli ma hè statu veneratu da l'imperatore è u tribunale per u so 1) ritornu, 2) intelligenza geografica s'hè cugglatu è 3) rigali si trova (rinfurzò a sera à certi Partiani per un ovu d'ostru, inghji l'ose in Roma, è "delighting the court" cun un ovu suchju!)

Risultati di a Rivolta d'Intelligence di Zhang Qian

In modu di u so viaghju, u Zhang Qian introdeti a China à l'esistenza di altri reute à u punente di quale eranu finu à quandu ùn anu ignoratu. Chissi cumprinnutu lu Regnu de Fergana chì i cavaddi Han ciaviani cercanu è averà successu à acquistà Samarkand, Bokhara, Balkh, Persia è Li-Jian (Roma).

Zhang Qian hè stata novu à dì di i "cavaddi divinità" di Fergana. Wudi, capiscendu u beneficu militari di avè qualchì animali in a so cavalleria mandò parechji partiti à Fergana per cumprà / piglià i cavalli da volta à Chine.

L'impurtanza estrema di u cavallu hè intruduce in l'arti di a dinastia Han, chì pò esse vistutu in l'scultura di u Cavaleri Flying d'Gansu (oghje nantu à mostra in u Museo Provincial Gansu ).

A Ruta di Sera Abbrevia

U tempu di u tempu di u Wudi, i camini cundiziunati è prutetti chini attraversu i so territorii uccidentale per i cummerciu di merchenzie cù i regni à punente.

Ogni cummerciu passò per Yumenguan (玉门关), o Jade Gate. Pudonu guerrieri in postu posti cità è caravane di camelli è i mercaderi cuminciaru a sedia, a ceramica è a pidata à u punente à u duminiu Taklamakan è in ultimazione à l'Europa, mentri l'oru, là, lino e pietre preziosi ghjiru à l'Est à Chine. Cume chì una di l'impurtanza più impurtanti per vene nantu à a Ruta di Sera era u Buddhismu cumu si sparse in a China via sta strada impurtante.

Ùn era micca una sola Ruta di Sera - a frasa si riferisce à una serie di rotulazioni chì seguitavanu oasi chjassi è caravaneureni fora di a Porta di Jade è dopu in u nordu è u sudu di u cirque à Taklamakan. Ci hè stati rotuli offshoot chì hà pigliatu u cummerciu di Balkh (Afganistan di uornu mudernu) è di u Bombay per u Karakoram Pass.

À quelli 1.500 anni dopu, finu à chì l'imperatori Ming hà chiudiu tutte e cuntattu cù l'estrangeti, a Ruta di Sera avissi vede si sviluppau è cadeci in l'impurtanza chì u centru Chinevale s'arrinava e scantava è i putenzi à u punenti uccidintali è di rinfurzà in forza. Hè cunsensu generale chì a dinastia di Tang (618-907AD) visti l'età d'oru di l'infurmazioni è u scambiu di cummerciale nantu à a Ruta di Sera.

Zhang Qian era cunsideratu da u tribunale Han, cum'è u Gran Traveler è pò esse chjamatu Patre di a Ruta da Sera.