Padre Fermin Francisco de Lasuén

Patre Lasuen Found Nine California Missions

Patre Fermin Francisco de Lasuén era un missionariu spagnolu chì venenu à Califòrnia in 1761. Funnau novi missioni è hà serve comi Missiacu di e missioni Californiu per 18 anni.

Vita di u primu paese di Lasuén

Lasuen hè natu u 7 di ghjoviu 1736, a Vitòria in Cantabria, Spagna. Era un omu di cumpulottu simétrique cù a luce, u pelle di cuteddu rossu, una faccia baccalaureata, occhi scura e pilu scuru, riccio.

Addivintò un sacerdote franciscanu in 1752.

Ntô 1748, è si uffrì da vuluntà à travaglià in missioni americani. Arrivò à u Mexicu in u 1761 è andò per abbitari (Baja) California in u 1768.

Patre Lasuén in California

In u 1773, trasfirìu a "superiore" California. Arrivò à San Diego u 30 di Agostu è si ne stete in San Diego finu à u ghjugnu di u 1775, quandu s'hè trasfirutu a Monterey.

In u 1775, Lasuén è u Patri Gregorio Amurrio sò numinati i primi missionarii in Mission San Juan Capistrano . Quand'elli arribati, ellu disse Missa è stabilisce a missione.

Pocu pocu dopu, a nutizie ghjùnghjenu chì l'indi attaccò a missione in San Diego è u Patre Luis Jayme hè statu assassinatu. I suldati è i missioneri riturnaru à San Diego. Cci ci hà custruitu una nova iglesia è aghjunghjia a misioni cumposta.

In l'estiu è oghje di u 1776, u Patre Lasuén si sò cun Padre Serra à San Luis Obispo. In u 1777 fù numinatu u ministru di Mission San Diego.

Lasuén cum'è Father President of the Missions

Lasuen divintò Patre-Presidente di e missioni in u 1785 dopu u Patre Serra mortu.

Dopu fattu, trasfirìu a la Missa Carmelu è si steteu allora finu à muriu.

Lasuen era Patronu di u Patre durante 18 anni, è hà personalmente fundatu novi missioni di Californië. Hà amparatu assai di e missioni più viechji.

Per via di a so pusizioni, u Patre Lasuén hà cunnisciutu parechje persone chì scrivi nantu à ellu. U capitanu George Vancouver l'hà scrittu in u 1792 cum'è eterna modelli è una faciale placida.

Alejandro Malaspina elabora i so boni manerli in 1791. Charles Chapman l'hà deskrittatu com'è un succissori pienu di u Patre Serra. U Patrone Serra hà chjamatu Lasuén un ovu riliggiusu di esempiu eccezziunale.

Lasuén era cunnisciutu com'è un bon amministratore. Servia in California più di più di u famosu Patrone Junipero Serra.

À u travagliu di un missiunaria, hà scrittu: "Hè respunsabuli di u benessimu spirituali è di u tempu di e persone chì sò parechje è variate. Hà individuosi chì sò più dipende di ellu chì i zitelli, perchè ci sò parechje bè chì ci hè ... , è parechji cose diffirenti per esse fattu per i gruppi chì componi a cumunità. Hè inturniatu di pagani, è posta à cullezione di neòfits chì si pò cunfidassi ma un pocu ... "

Lasuén ùn hè mai risoltu à a vita in Califonia, è hà dettu rigalosa à esse permessa di ritirata o trasferimentu in un altru locu. Iddu dissi solu l'ubbidenza ci mantenenu quì. Ancu cum'è anu vigliavo, ellu dumandà per una trasferimentu o retirement. Nun fu mai abbandunatu California, è mortu à a Carmel Mission u 26 di giugnu in u 1803. Hè intarratu in u Santuariu.

Missions Fundatu da u Patre Lasuén

E novi missioni fundati da u Patre Lu Lasuen sò: