Papel picado

Quandu viaghja in tuttu u Messicu, ùn avete micca dubbitu cumprà i bandieri colorati chì sò stracciati cù stati fora di tastaturà per decorar una varietà di sceni. Puderanu strung up along the walls, across ceilings o ancu fora in churchyards o svolgiendo da una parte o una strata per l'altru, quarchi in fili apparente infinite. Questi pannelli festivi composti di foglie di tessuti cù stampà stampati.

In spagnolu, sò chjamati papreddu , chì volenu stampà u paper.

Papel picado hè un artu tradiziunale folklantica da u Messicu chì implica a tagliata di i mudelli intricati in u paper tissue tissue. U paper tissu hè pegatu à una stringa in una linea per pudè furmate pannelli chì sò stati usati cum'è decoru per e fistività impurtanti in tuttu l'annu.

Artisansu pudendu studià per anni per amparà à fà u paper picatu in a so forma tradiziunale. In origine, u paper hè statu cutto cù tisei. Oghje à cinquanta foglie di u papelu di tisoru pò esse cutatu à u mumentu, usendu un martellu è un assortiment di cinceli di tene dimensioni è forma. Una varietà infinita di mudelli è disinni sò fatta in carta picatu: fiori, paes, letterature, persone è animali è patroni di funziunamentu. Per Ghjurnata di i Mortu , i cranichi è esqueletelli sò illustritti.

U papulu di tissuti originali era usatu per fà u paper picado, ma hè diventendu cumu a usu di foglie di plastica, chì fa per un pappatu di più longu, particularmente quandu s'utilice fora di porte.

Vede una piazza adornada cù carta picatu: a piazza di Mariachis di Guadalajara .

Pronuncia: pah-piel pee-ka-doh

Hè stata cunnisciuta cum'è: Cut paper, perforated paper