U Festivale di Macaratu Cane Yulin

Avvisu: U materiale sottu pò offensione o anu spuntatu qualchi lettori

Circa circa cinque anni fà, quand'é chjappiami in Vietnam, avutu unu di l'experientu traumatichi di a mo vita. Avia in Sa Pa, un paese in u paese in u mondu vicinu à u cunfini di u Vietnam cù a Laos, aspittendu unu di parechji autobus chì mi purtari in u paese di u chjappu di i carpenti di calcariu. Avemu vistu un bonu pastore pastore in Alimanu per tutta a strada di mè.

Nimu 10 sicondi dopu ch'e aghju primu chjappi l'ochji cù ellu, un omu camminò davanti à u cane è u capimbu cun un culmu di cucina.

Ùn aghju micca guardatu u spettaculu tutale, ma ùn pudia micca avutu più à un minutu. U cane ùn si chjera.

Comu traumaticu quantu era, l'spettaculu si stalla una materia ch'e aghju pricatu era un esterotipu racista: sì, a ghjente in parechji parti di l'Asia mancianu carne di cane. E mentri l'episodi in Sa Pa suggeriu una forma di discrezione in quantu à u cunsumu è a cugliera di a carne di cane in Vietnam, persone in altre parte di l'Asia - cume, u Chjudi di u Chine - anu più mutivanti.

U Festivale di Macaratu Cane Yulin

Sì, avete lettu ciò ch'ella hè ghjusta: Un ghjurnale di carne di manghjà cane. U festivale hè annantu, in a cità di Yulin, in a pruvincia di Guangxi di u Chinesu meridionale (chì, incidentale, cunfini di u Vietnam) nantu à u solstiziu di l'estiu. Ùn ci hè micca ragiunmente ovvi chì u cane hè nantu à a carta di u festivale, salvatu di a tradizione, un fattu chì facenu oppe di u festival (per esempiu, a maiò parte di u restu di u mondu) anu più disgrazziatu.

Locali (e anchi certi stranieri) sustennu ca l'Occidenti in particulare sò ipocritici, cum'è assai di manghjarè a carne d'altre animali. Cridennu hè stupitu per sulià e persone chì manghja i cani, solu perchè assai di u mondu eletta à mantene i ghjoculi com'è animali di l'animali, più di i porchi, i vacchi o di puddastri.

Un fattu interessante nantu à u Festival Yulin Dog Meat Eating hè chì mentre chì a località cite à spessu "tradizione" com'è una ragione di manghjà u ghjocu, u festivale stessu solu data di u 2009.

L'Impattu di a Risposte allargà nantu à u Cane alimentariu - Is the End Near?

Chjamate o micca di i guinexi ùn anu un puntu di l'ipocrisia di i so critichi, è in qualunque qualità di quantu l'alimentu di cane hè statu parti di a so tradizione, l'attinzione u 2015 u Muscatu per u Canuccu u Musulmà di Yulin t'hà ricevutu nantu à i muventi suciale l'intrattenimentu internaziunale, cù celebriti è ancu i pulitici di tuttu u mondu cù e so platformi per cundite u festivale è di chjamà per ellu.

Hè troppu tempiu per sapè da sicura per quella sta pressione globale chjamà a carne di cancia di Yulin chì si cumporta festivals annantu à l'annata per annunzià per esse annulati, ma certi in i media credi chì i ghjorni di festa pò esse numerate. Parechje cite dramaticus reduczioni in u nùmeru di coppiu tombi: 10.000 in i primi anni di u festival; à 5.000 in 2014; à menu di 1000 in 2015.

U guvernu localu hè ancu ufficialmente retiitu u so sustegnu da a festa, chì uriggineghja orgogliu sustenevule, sottu u pensamentu hà da aghjà u turismu à a pruvincia. Sulu u tempu si diciarà chì i campagni contru u festival hanu un impattu longu, ma i amatori di cane in u mondu sanu sperimentati.