A Great Wall of Chinese History

Introduzione

A Great Wall hè unu di i simbolichi più persistendi di u paese, ma a storia di a Great Wall of China hè più cunvoluted ca a maiò parte di a persone rializate.

Quantu hà fattu per fà a Gran Muralla?

Hè una questa chì tutti sò curiusi è crede chì hè fundatu nantu à l'assumizione generale chì a Gran Muralla era custruita in un allora. Ma questu hè micca u casu. A Great Wall hè più appaciu per i Grandi Mura - quellu chì si mantene oghje hè una seria di parechje persone di parechje tempi dinastica in a China antica.

Cum'è avete lettu quì sottu, a Gran Muralla - da u principiu à ciò chì avemu vistu oghje - era sottu diversi forme di custruzione per più di dui mila anni.

Chì hè a Great Wall?

Hè spessu pensatu chì a Great Wall hè una larga mura chì scappava da u Cina in u Cina in u cuntinente di l'internu di u longu di u monti à nordu di Pechino. In fattu, a Great Wall venti stalla in a china trà Chine cumprendi più di 5.500 millas (8 850 km) è hè cumpostu da una quantità di parechje intellettuale chì abbitanu Chinea chì e diverse dinastii è i missi di guerra principianu. A Great Wall chì vede in a maiò parte di i fotografia hè u muru era di a dinastia Ming, custruita dopu à 1368. In ogni modu, a "Gran Muralla" si riferisce à e tanti seculi di u muru chì eranu creati più di 2.000 anni.

Iniziu principiatu

Ntô c656 aC, u muru di u Chu, chjamatu "U Rettignolu Muru" hè statu custruitu per prutege u Chus da i vecchi forti à u nordu. Questu parte di u muru hè stanu in a provincia di Henan di l' oghje.

Stu mumentu primariu attuiculatu veramente i cità chjuchi longu à u cunfini di u statu Chu.

L'altri stati cuntinuavanu a pratica di custruisce muri in i so cunfini per pruteggiri di l'intruduceri indittendu finu à circa 221 aC. Quandu, durante a dinastia Qin, a Great Wall, com'è avemu cunnisciutu issa, cumincià à piglià a so forma.

Dinastia Qin: u "Primu" Gran Murale

Qin Shi Huang unificò Cina in un statu feudali centralizatu. Per prutege u so state novu stabilitu, Qin decidiu una grande preghiera era necessariu di una barricada di difesa. Mandò un millone di suldati è oghji à travaglià nantu à u prugettu chì durà 9 anni. U novu muru utilizava mure chì si stanu cumpresu da u Chu State. U novu, Grandi mur, spanned northern China starting in Mongolia Inner Mongolia. A piccula parte di questu murtali reste è hè stata situatu assai più di u nordu chì di u mumentu di u presente (Ming era).

Dinastia Han: a Great Wall hè estendu

Duranti a dinastia di dinastia Han (206 aC à AD 24), a Cina visti a battaglia cù l'Huns è u muru era allargata cù una retazione di e pareti più antichi chì sò 10 000 km (6.223 miles) in u China occidintali, a moderna Gansu. Stu piriu era u piriu di edificu cchiù intensive è u straccu più longu di u muru fattu sempre.

Leghjite più nantu à a visità a dinastia Han Wall

Duminidi sittintriunali è dinastia meridionale: Più Murtali agregatu

Duranti stu pirìudu, da AD 386-581, quatre dinastii custrueru è aghjunghjenu à a Great Wall. U Northern Wei (386-534) aghjunghjenu circa 1000 km (621 miles) di wall in a provincia di Shanxi. L'Eastern Wei (534-550) solu si aghjunghjenu 75 chilometri (47 chilometri).

A dinastia di Qi sittintriunali (550-577) vide l'estensione più larga di u muru in quantità da l'ordine di Qin è Han, circa 1,500 km (932 miliuni). U regnu dinasticu l'Imperu Jingdi rinfurzò a Great Wall in u 579.

A dinastia Ming: L'impurtanza di u Muru Accogliu una nova altezza

Duranti a dinastia Ming (1368-1644), a Great Wall si fici in una novula di difisa di novu. L'impiraturi Zhu Yuanzhang riunioni in u principiu di u so regnu. Assicurò u so figliolu Zhu Di è unu di i so generali per riparà a muralla existente è di custruisce forts e torres. A Gran Muralla per u Ming hè statu ultimamente un modu di mantene a raiding Mongoli da u nordu da u invasione è di scherzu di Peking. Per i 200 anni dopu, u muru era furtificatu ultimamente chì cophjò 7,300 chilomitri (4.536 km).

U Wall Today

A custruzzione di u Ming murale hè quella chì a maiò i turistà trovani a più interessanti d'oggi.

Accumincia à u Passu Shanhai à a provincia di Hebei è quellu in u punente à u Passu Jiayuguan à a pruvincia di Gansu à a riva di u Desert Gobi. Ùn ci hè micca assai per vede in l'ultimi 500 km (310 miles) chì ùn resta più restu manufrittu rocca è rubari, ma u muru (in forma di pre-Ming) pò esse tracciate mentre viate in Gansu Pruvincia da Jiayuguan à u Yumenguan, l'entrada à "Chine" à longu a Razza di Seria sottu a dinastia Han.

Visitu a Gran Muralla

Aghju statu in parechji parti di a Great Wall da a Porta di Yumen, Jiayuguan è tutta a via à u Ming Wall à nordu di Pechino. Hè sensu induve cumbugliu per caminari nantu à e ramparts è pensate di u tempu chì hà trasmessu per quellu piedi sò stati setturi. Leggi più nantu à a visita di a Great Wall: