August Wilson

Pulitzer Vittore Vittore Wilson (27 di aprile di u 1945 - u 2 ottobre di u 2005) hè unu di i scrittori più influenti in u teatru americanu. Hè cume più famoso per u ciculu in un precede di 10 ghjochi, spessu chjamati u Ciculu di Pittsburgh, perchè tutti però un ghjucatu hè stallatu in u Pittsburgh u vecchiu quandu August Wilson si sviluppau. A serie di ghjucatu cronica i trageddi è aspirazioni di l'Africani americani durante ogni dicenniu di u seculu 20.

Anziani:


U figliolu di un babbu biancu è una mamma negra, August Wilson hè natu Frederick August Kittel u 27 d'aprile di u 1945 in Pittsburgh, Pennsylvania. U so babbu, ancu chjamatu Frederick August Kittle, era un immigranti u furasteru di l'alemanu è hà passatu assai tempu cù a famiglia. A so mamma, Daisy Wilson, hà righjittatu Augustu è i so questi omi in un chjuffu di chjuccaru à u dui cambiani in u poghju u distrittu di u District di Pittsburgh, chì travagliendu bè cum'è una donna di sicura, per fassi nutari à a tavula.

Quandu August Wilson era un adulescente, a so mamma hà maritatu cù David Bedford è a famiglia si trasfigurau à Hazelwood, un vechju di a classa oghja biancu. Allora è in a scola, l'aostu è a so famiglia si facevanu minaccii è l'ostilità raciale. Dopu à passà parechji altri culleghji altri, ancu un annu à l'Ecole Pittsburgh Central Catholic High School, August Wilson eventualmente cacciò fora di a scola tutta l'età di 15 anni, diventendu in u settore di l'autoeducazione in a Carnegie Library.

Adult Years:


Dopu chì u so babbu hà mortu in u 1965, Auguste Wilson hà cambiatu ufficialmenti u so nomu à riunione à a so mamma. Ddu stessu annu, hà compru u so prima scrivere in manu è cuminciò à scrive poesia. Drawn à u teatru è inspiratu da u muvimentu di i dritti civili, in u 1968 August Wilson cofundò u Teatro Black Horizons in a Hill District di Pittsburgh cù u so amicu Rob Penny.

U so primu travagliu falliu di guadagnà assai, ma u so terzu ghjucu, "Ma Rainey's Black Bottom" (1982), annantu à un gruppu di musicisti negra chì discutevanu e so migliori in l'America racista, uttenite Wilson d'Augustu cuncessione largu in quantu dramaturgu è intramu di l'Africanu Esperienze americana.

Awards & Recognition:

A rivoluzione di Wilson Wilson hà ricivutu u ricunniscenza cum'è unu di i dramatichi più cilibrati in l'America è hà guadagnatu parechji premiati, trà elle Tony Award (1985), u New York Drama Critics Circle Award (1985) è u Premi Pulitzer per drama (1990). U Teatru Virginia in Broadway in NYC hè statu cambiatu in u Teatru Wilson Wilson in u so onori in u 2005, è u Culturale Afghisanu Américanu di u Pittsburgh era cambiatu in nome di u Centru di Wilson Wilson per a Cultura Africana Afghbrica in u 2006.

U Ciculu di Pittsburgh:


In 10 articuli separati, ognuna copre una durata decenadore di u XX sèculu, August Wilson esplora a vita, sònnii, triunfi è tragèdies di a storia è a cultura Afro-Americana. Oghje chjama u "Ciclo di Pittsburgh", tutte e una di i teatrini sò settimati in u distrettu di Hill District di Pittsburgh, unni August Wilson addiventanu.

U ciculu di ghjucadore di Wilson August, per a decennata in quale a ghjucata hè stata:


August Wilson addivintau l'inspirazione di l'artista americanu africanu, Romare Bearden. "Quandu aghju [Wilson Aèu] visti u so travagliu, era a prima volta chì avè vistu a vita negra presentata in tutta a so ricchezza, è aghju dettu:" Vogliu fà questu - Vogliu chì a mo tocca per esse uguali di a so i cane. »"