Festa di a Virgen de la Candelaria

Unu di i Festivamenti Importanti in l'America Sudamerica

A festa di a Virgen de la Candelaria hè celebrata ogni annu in i primi dui simane di frivaru, cù u 2 di feste u ghjornu più impurtante, in parechji paesi cattolici ieducani, cumpresu u Perù , Boliviana, Cile, Venezuela è Uruguay. Hè un di i ghjorni di più di più in America.

U Perù è Bolivie

I celebrazioni in u Perù è Boliviana sò centrati in u Lavu Titicaca, in Puno è u paesu di Copacabana.

In a Bolivia, a Virgen hè cunnisciuta ancu a Virgen del Vaticano di u Lavu è a Patrona di Boliviana. Hè veneratu per una seria di miraculi, cuntada in Nostra Senora di Copacabana. Nurmmentu, Copacabana hè un paese rurale tranquillo, cù a pesca è l'agricultura, i so attività principali. Ma durante a festa, u paese cambièsse.

Ci sò stati, costumi vistimenti, musica, è molti di eddu è celebrendu. I vehiculi novi sò purtati da tutta a Bolivia per esse beda cù a biera. A ghjente si riunite per ghjorni in anticipu di u festivale per pricà è si celebre in una mistura di e religioni catanica è uriggini. Celebrazione Boliviana crede chì u Virgine prefè di stà in a Basìlica eretta in u so onore. Quandu s'apprimtau fora, ci hè risicu di una tempesta o altru calamità.

Puno hè cunnisciutu com'è a Capital Folclorica di u Perù è si face a so reputazione in grand modu in questa festa, chì dura per ghjorni intornu a Feb.

2. A u cuntenutu di Boliviani, celebradori peruviani ùn hesitulà à piglià a so statua di a Virgen vicinu à e strade di Puno in una manifestazione staghjunata.

U mistieru di e religioni cristiana è pagana hè evidenti quì. Mamacha Candelaria, Mamita Canticha è MamaCandi sò tutti nomi per a Virgen de Candelaria, u patronu di Puno.

Hè ancu assuciatu à u Lavu Titicaca com'è u nascita di l'imperu Inca, cù u cultu di a Terra, Pachamama. Omi, donne è pienghenu balli in a so onore per fighjà a so devozione è e so grazii per e so benedizzioni. A festa cuntinueghja cum'è prelude à u Carnaval.

A festa hà dui fasi principali. U primu si realice u Feb 2, quandu l'estatua di a Virgen hè stata attraversu a cità in una prucissioni, è i ballarini in vestiti prumossi di ogni scala di a vita unisci a festa. Li ballarini ponenu nant'à un gruppu in fronte di a catedrale per esse benedizzione cù l'acqua sante, dopu à quale sò friquistate cù l'acqua da ghjurnale vicinu.

A seconda fase fa lu domenicu dopu u 2 di frivaru, chjamatu l'Ultra. In questu ghjornu, i raggiunati gruppi di i quartieri di Puno, ghjornu di ballà è notte in u focu religiosu è u spiritu di cuncurrenza.

Uruguay

A festa in Uruguay si face à a Chiesa di Punta Este , accesibili solu à marea bassa, induve hè pensatu chì i primi articuli calabbrati è cilibrò l'arrivu sicuru cun una Missa.

Chilì

In Cile, a Virgen de la Candelaria hè fatta in Copiapo, unni hè un patronu di i minatori. Un annu dopu annu, un gruppu chjamatu Chinos portanu l'estatua in a prucissioni, è u zitu sustituisci u babbu in u gruppu.

Ci sò danze religieuse ancu in a festa di dui ghjorni, chì aghjunghje u folkloru è a religione lucale.

Venezuela

In Venezuela, a Festa di Nostra Signora di La Candelaria hè celebrata in Caracas , Mérida è altre cità cù Missa, processioni religiosa è dances.