I Regioni di u Perù

Cù u nascita di a Republica del Peru in u 1821, u novu guvernu peruvianu indipindentale hà cunversatu i reguli amministrativi cumunali di u paese in ottu dipartimenti. À u tempu, un supportu di cretamente per una centrale di più centralità è un impostu versu a regionalizazione hà avivanu a creazione di più alcune amministrativi. À u 1980, u Perú era divisu in 24 dipartimenti è una pruvince speciale, a Pruvincia di u Callao.

Invece u prugrammu eternu è tira di a politica peruviana - inclusi tentativu di riorganizà a frontiere amministrativi di a nazione - a divisioni sottnazzionale principali di u paese hà mantatu senza cambiu.

Oghje, u Perù hè cumpostu di 25 regione amministrativi (cumpresu Callao) amministrati da i guvernatori regiunarii: i regimuli regionales . Queste rigioni di u Perù sò ancu cunnisciutu cum'è dipartimenti ( dipartimenti ); ogni dipartimentu si suddividi in pruvince è distritti.

Per i nomi attribuiti à i peruviani nascinu in cità è regione specifici, leghjite Demoniimi di u Peruviu.

Regioni Amministrazione di u Peruviano di u Regnu

U Pérou di u Nordu hè u so sidu di i seculi dipartimenti (cù capitali dipartimentale in parechje):

Loreto hè u dipartimentu più grande in u Peru, ma hà a seconda densità di pupulazione più bassa.

Questa vasta regione di juntaggini hè u solu dipartimentu peruvianu di sparta cun fruntiera cù trè paesi: l'Ecuador, Colombia è u Brasili.

A costa nordu di u Perú hè casa di parechje di i ruins di l'inca più fascinante da a nazione, in particulari in i dipartimenti di La Libertad è Lambayeque. Capu internu da Chiclayo è andarè à u dipartimentu Amazoni, quandu u regnu di a cultura Chachapoyas (è a casa di a fortezza di Kuelap ).

L'autostru principale di punente è a punente persenta finu à Tarapoto in u dipartimentu di San Martin, da quandu vi pò viaghja in terra à Yurimaguas prima di imbarcà à una barca à Iquitos, a capitale di a junni di Loreto.

I dipartimenti di u Pérou di u Regnu Filippu receberanu assai pezzi turisti cà quelli di u Sud, ma u guvernu peruvianu hà prumuvutu di prumove è sviluppà u turismu in questa regione fascinante.

Regioni Amministrazione di u Centru Centru

I seguenti set dipartimenti sò situati in u Centru di u Perù:

Eppuru l'attempu di a decentralizazione, i viaghji sempre portanu à Lima. L'espansione urbana di a capitale peruviana hè casa di u guvernu di u paese è un percentinu percentuali di a pupulazione peruviana, è dinò u centru principali di u cummerciale è u trasportu. Callao, issa ingannatu da l'Area Metropulita di Lima più grande è stendu à u dipartimentu di Lima, mantene u so regnu rigulari è u tìtulu di Pruvincia di u Callao.

Testa u livante da Lima è avete prestu prestu in i lochi altupiani da u Peruviano cintrali, questu a cità più elevata di u paese, Cerro de Pasco (situatu à 14,200 pianu nantu à u livellu di u mari), per preparà a malatia d'altitudine ).

In u dipartimentu di Ancash, intantu, si trova u piccu più altu di u Peru, u Neviedu Huascaran.

À l'estremu uccidentale di u Centru Riccu u mentri u grande dipartimentu di Ucayali, una regione di jungla trasfurmata da u Riu Ucayali. A capitale di u dipartimentu, Pucallpa, hè una larga cità di portu induve l'isulani partenu per Iquitos è fora.

Rezioni amministrativi di u Peruviana miridiunali

U Piura del Sud consiste di i 10 dipartimenti:

U Sud Peruviu hè u pianu turisticu di a nazione. U dipartimentu di Cusco hè u principale prublema per i turisori lucali è internaziunali, cù a cità di Cusco (l'antica capitale Inca) è Machu Picchu chì disegnava in folla.

U travagliu peruvenu "gringo trail" peruvianu stà quasi sanu sanu à i dipartimenti miridiunali, è cumpresi destinazioni populari cum'è Nazca Lines (dipartimentu d'Ica), a cità coloniale di Arequipa è u Lavu Titicaca (dipartimentu di Puno).

À noreste (è di sparta una frontiera cù u Brasil è Boliviana) hè a Madre de Dios, u dipartimentu cù a densità di a populazione più bassa in u Peruviu. À u sudu vicinu ci hè u dipartimentu di Tacna, a porta di a porta in Cile.