Kamehameha u Gran, 1795-1819

Dopu a so cunquista di Oahu in a Battaglia di Nu'uanu, Kamehameha u Granu si stete nantu à Oahu, preparanu per acquistà pussidimentu di Kauai e Ni'ihau. In ogni modu, u poviru tempu in a primavera di u 1796 impedì e so pattu di invasione è una rivolta in a Big Island of Hawaii hà mandatu u so ritornu à a so casa.

Ricunnisciutu di u periculu di sorte à i capi di Oahu darrè, era cunsigliatu di piglià cun ellu in u so ritornu à l'Isula di Hawaii, è permettenu cumunità chì ellu hà cunfidendu à vigilà l'isula.

A rivolta in Hawaii era guidata da Namakeha, u frère de Kaiana, capu di Kauai. A battaglia finale di a vita di Kamehameha hà pruspiratu vicinu à Hilo, nantu à l'Isula di Hawaii in January 1797 in quale Namakeha hè statu captu è sacrificatu.

Per i sei anni, Kamehameha hà restu in l'Isula di Hawaii. Quessi anu anni di pace, ma Kamehameha hà sempre aduprà a so invasione di Kauai, custruendu i navi chì puderanu resistà e currenti di u canali trà Oahu è Kauai. Cù l'aiutu di i so cunsiglieri straneri fiducià, Kamehameha hà capaci di custruiri parechji navi di guerra moderna è armi muderni, ancu i cannone.

In u 1802, a flotta iscendu l'Isula di Hawaii è dopu à un'impresa d'un annu in Maui, u circa à Oahu in 1803, preparendu per l'invasione di Kauai. Una maladie terrible, a natura precisa chì ùn hè mai statu stabilitu, ma u prulettamenti chjaru è a fiebre tifofocu, scuntatu Oahu, chì resultò à a morte di parechji capi è suldati.

Kamehameha hè stata fatta da a malatia, ma salvò. In ogni casu, l'invasione di Kauai fù torna postponé.

Pi assai di l'ottu anni dopu di u so regnu, Kamehameha cuntinuau a so piani di cunquistà à Kauai, cumprà numerosi navi stranieri. Kauai, ma era mai statu cunquistata. L'isula hè statu purtata in u Regnu, per mezu di un accordu negozatu da una riunione presa da trà u regnu reinante di Kauai, Kaumualii è Kamehameha in Oahu in u 1810.

À longu duru, Hawaii era un regnu unitu, sottu u regnu di Kamehameha I.

I primi anni di Regula

In i primi anni di u so regnu, Kamehameha hà circondatu cù un corpu di cunsiglieri cumposti di cinque capi chì avianu avutu un rolu integralu in a cunquista di u Hawaii. Anu cunsultatu nantu à a maiò parte di l'statu. In ogni modu, quand'ellu hà mortu i so figlioli ùn eranu micca a so influenza. Kamehameha gradualmenti divintò un monarchu assulutu.

Kamehameha era orguglioso di i so forti ligami à i britannichi. A forte influenza di u sistema di guvernu britannicu si vede in gran parti di u guvernu stabilitu da Kamehameha. U numinò un capu u ghjovanu, chjamatu Kalanimoku, per esse cum'è u so executive.

Kalanimoku avanzò à adopranu u nomu di William Pitt, u Primu Ministru d'Inglesi, è, infatti, hà sirvutu à Kamehameha u Primu Ministru, Treisurer è cunsigliu principali. Inoltre, Kamehameha hà numinatu un guvernatore per esse i so rapprisintanti in ogni isula, postu ch'ellu ùn era statu capace di esse ellu in tuttu. L'sola eccezzioni era Kauai, chì fù permessa di esse un regnu tributu chì Ricunniscì à u Kamehameha comu sovereign.

Eccu i guvernatori sò numinati nantu à a leia è a capacità in quantu cà qualifiche di capu. Inoltre, i cullatori di u tributu sò numinati per suscitarà un grande quantità di ingaghjatu necessariu per sustene u re è a so corte.

Un ochju à a Bandera hawaiiana, chì hè sempri oghji u Statu Bandiera di Hawaii, mostra a relazioni especialu tra Gran Bretagna è Hawaii.

Per u populu, ùn era micca un sistema di guvernu sanu sanu di novu. Anu longu in una sucità feudali, induve a tarra era pussibile di i capi curdusi è induve u sistema di u cappu hà trattatu quasi tutti i faceti di a vita hawaiana. Kamehameha hà fattu l'usu di u sistema capu per solidificà u so regula.

Kamehameha uniscia l'isuli è si stabilisca cum'è supremo capu. Per quellu chì l'altri capi vicinu à ellu in tutti i tempi, è redistribuzendu i so tarri in parechji isuli, assicurava chì nisuna ribellioni sarani micca.

Kamehameha era fiducia à i so dii. Mentre ellu eseguisce e stori di u Cristu di Diu da i straneri chì anu visitatu a corte, era u diesu di a so patrimoniu chì hè statu ultimu omancu.

Anni di Paix

Kamehameha hà restu in Oahu finu à l'estiu di u 1812, quandu turnò in u distrettu di Kona di a Big Island of Hawaii. Eccu avìanu anni di pace. Kamehameha hà passatu u so tempu di pescaghja, ricustrughjendu i chiavi (tempii) è travagliendu à a crescita di a produzzione agricola.

Duranti questi anni, u cummerciu esteru cuntinuavanu à crescenu. U cummercialu era un monopoli reale è Kamehameha hà divutu in parte per parte di persona. Hà fattu un piacè di trattà cù i caprini di navi nantu à e posizione è tradizione.

Cumu scrittu di Richard Wisniewsks in u so libru, U risu è Fall of the Hawaiian Kingdom:

"U cunsulidamentu di l'Isule ha Hawaiian da Kamehameha in un regnu era unu di i più grandi rialmenti in a storia hawaiana. Hè tres fatturi impurtanti cuntribuitu à stu successu: 1) i stranieri cù i so armi, cunsigliu è assistenza fisica, 2) a so ghjuvà feudali hawaiana cun a so mancanza di tribù distinti chì anu intese di ligali tribali è probabbilmente a influenza più impurtante; 3) a personalità di Kamehameha.

"Nuvole altru è capacitu per guidà, Kamehameha pussede tutte e qualità di un capu forte. Fighjunu in u physique, à agile, senza scantu è pussessu di una mente forte, facilitava a fidelizazione in le so seguitori. Sfortunatamenti in a guerra, era tipu è pridicatu quandu hà bisognu di esse u bisognu di l'averebbi, è hà sappiutu l'averebbi novi è i novi idee per promossi i so interessi propii.I apreziò i vantazzii offruti da i stranieri è i utilizate à u so servitore, ma ellu mai cariu à u so putere, u tribunale di Kamehameha è u forte forte impregnava. è a forza interna, sustene u so regnu finu à i ultimi ghjorni di a so vita ".

In April di 1819, u Spagnolu Don Francisco de Paula è Marin fù chjamatu à a Big Island of Hawaii.

Marin anu traviatu u mondu, da l'Spagna à Messicu, à Califòrnia è finu à l'Hawaii, induve hè creditu di cultivà e primi ananas à l'isuli.

Parrannu in Spagnolu, Francesu e Inglesu, Marin hà servitu a Kamehameha cum'è interpretu è di gestore di u cummerciu. Marianu hà ancu avutu una cunniscenza medica medica

Nè a medicina moderna, nè mancu di i putenzi medichi è religiosi di i kahunas anu sappiutu à migliurà a cundizione di Kamehameha, chì avia avutu male.

U 8 di maghju 1819, u rè Kamehameha I di a Nazione Unificata di Hawaii hà mortu.

À novu, scrittu da Richard Wisniewschi in u so libru, U risu è Fall of the Hawaiian Kingdom:

"Quandu a parolla di a morte di u re accessu à u pòpulu, una gran dulzuria chjappà nantu à elli. Comu evidenza di duluri, quelli chì stàvanu in associu cù u rè anu aumentatu a so dulore per l'autotutilazione, cum'è per rinfrescà un di i più di fronte.

Ma qualchissimi di l'esempii cchiù strimisti di duluri, cum'è suicidiu, anu gradualmenti sfundatu u risultatu di l'influenza di a cultura di u strangeru. Con l'eccezzioni di u sacrificiu umanu, chì Kamehameha avia pruibitu annantu à u so mortu, i costi duv'èranu osservati per u re di uitu. In u tempu appressu, l'osse eranu strimichi cuocu è a so locu ùn hè statu mai statu revelatu.

Avà, pudete vedere quattru statuei di Kamehameha the Great - in Honolulu nantu à Oahu, Hilo è Kapaau in u Hawaii Island è in Washington DC in Emancipation Hall in u US Capitol Visitor Center.