L'urìgine di u Matryoshka, u Rusciutu nesting dolls

Nesting Dolls - in Native Russian

A matryoshka (plural: matryoshki) hè una dolla nidificante russa , è sò spessu simpliciamente chjamati pupi di stagione. Hè difesu mah-tree-YOSH-kah. Questi schizzi aperti per revelà versioni più cose di u listessu pupu, unu in un altru. I pupi pò esse spustate in u mità à revelà a pupulazione più chjucca, cù a più chjucca chì hè fatta di un pezzu di lignu.

I pupi di Natali sò spessu usati com'è simboli di a cultura russa, ma i pupi di Matrioshka anu l'urìggini di pupi simili fattu in Giappone.

Etimulugia di Matryoshka

Se suspettate chì u significatu di "Matryoshka" hà una cunnessione à a parola russa per "a mamma", avete averia bisognu. A parola russa per a mamma, мать (è una altra forma di "mamma" - матушка) sona comu u nomu Russu Matriosha, chì hà un sonu calore è maternale è pò esse ligati à a parolla latina "mater," o madre. Hè cume chì u matri turnavu deriva da questu nomu femine, chì era cumunu quandu i pupi avìanu l'accadera u so popularità. Quandu anu studià nant'à Matryoshka dolls, parevanu spessu una famiglia felice, cù a mamma o avè stata rapprisintata da i più grandi pupi è i pupi più chjucchi chì rapprisentanu e figlioli o generazioni di e donne più chjucu di a stessa famiglia.

Quasi di i Dolls

I pupi di Matryoshka sò ricunnimenti popolari ricordati è icòcichi. Hè pussibule cumprà matri di cumpetitu assai simplicitore in settore di cinque o siete. E più elaborate documenti matri di cunnessione puderanu tene 20 bambole di pezzi o più.

Di genere, matryoshki sò dipinti com'è belli, femini chimie. In ogni casu, a matryoshka pò ancu illustrà i richieste di fàuli russi, i dirigenti russi o icone di cultura pop. A parolla matryoshka hè spessu cunfusa cù a parola babushka, chì significheghja à l'avana in russa.

Sviluppu è Storia

Cum'è l'articuli tradiziunali go, matryoshki sò un invenzione recente invente, fendu a so primu apparechju à a fini di u seculu XIX.

I so pruduttori sò stati inspirati da dolls similarii made in Giappone, anchi pupi nidificatori russo anu datu una tacca birlantistica pertinente, di rapprisintà e donne vistutu di vestiti tradiziunali cù un pappelettu è un mandone. Matryoshki hà divinutu populari dopu a so presentazione à una esposizione internaziunale è seguità per esse un traditu in u raru tradiziunale oghje. In fattu, sta tendenza hà sfruttatu fora di e fruntiere di u Russia, è formi di coletta di nesting-doll sò stati cum'è utensili di cucina, aneddu chjave, casu di makeup è decals.up di u parli è cuparti di stace.

A causa di a natura di u legnu, chì cuntrae è espansione cù u livellu di l'umidità in l'aria, ani anziane di l'articuli di mustarda sò duvutu esse in mente quandu producenu ghjuvelli. Un ghjocu di pupi hè tipicatu da un pezzu unicu di legnu, cù a più chjucu chì hè u primu à esse produttu per chì i pupi più numerichi si ponnu èssiri fattu per appughjà nantu à questu.

Matryoshki pò truvà fora di Russia in parechji paesi vicini, cum'è a Polonia, a Republica Ceca è i paesi Baltiche - Estonia, Letonia è Lituania. Ma a Russia anu sempre un cantonu nantu à u mercatu di pupazzo nidificazione, è a maiò varità pò esse truvata.

Se si viaghjanu à Russa, verificate più parechje in Russu in questu glossary di parlanti di viaghju.