Missile Jesuit di Amèrica Sò

Missile Jesuit di Amèrica Sò

I preti di a Società di Ghjesù, più comunmente chjamati Jesuiti, chì svilupparu a seria di missioni in quellu chì hè issa Argentina, Brasil, Boliviana, Uruguay è Paraguay hà avutu pocu idea chì un ghjornu a ruine di i so stabilimenti, grande o chjuca, nantu à u circuleicu turisticu.

I visitori vennu per vede i ruvelli, a grandi scala di alcuni di i chjese, i carattere nativu copiati da l'arte europeu di u ghjornu, è u modu di regule paternalisticu benevolente chì facissi à e missioni di u Jesu un cuntrastu cuntrastu à a gestione di tribù nativu in altre locu. in Amèrica Latina.

In ritornu à una esencia à a pulitica di l' encomienda chì a tribù nativu era sottumessu à u travagliu manuale per a so sussistenza, i Jesuiti prupusonu una idea di novu chì ogni cunfinazione, chjamatu una reducción o reduccione in portoghese, hè statu sviluppatu com'è una dimensione suciale è ecunomica Estensione di a missione per fà a religione cattolica romana à i populazioni indigene, principarmenti li tribù guaraní, per educazione spirituali, educazione, affari di cummerciale è di cumerciu. Questa missione cumerciaria tribute per a corona spagnola comu "pagamentu" per abbandunà e territoriu in u cuntrollu di i Ghjesu. Ci era dui sacrificadori assignati à ogni reduccioni , ogniddu cù funzii distinti è chjosi.

U guaraní foru agricultori chì anu una reputazione di guerrei ferone. Sutta u sistema di riduzioni , vivi vivi a cummunità è purtonu i so cumpetenze agricultori cun elle. Hà amparatu aducazzioni basica e articuli cum'è carpinteria, salamandra di coghju, articuli, arti, bookmaking e manuscrit preparation.

I zitelli più prumettiini sò stati educazioni avanzati è classichi. A sucità Guaraní hà prestu prestu à l'alfabetu, è i so talenti architettoniichi diventonu cum'è guaraní baroccu. L'indi cunciavanu e terri communale, avianu un ghjornu di corta travaglia cù u tempu dedicatu à e cerimonii riliggiusi, i sporti, l'educazione è a musica.

U sviluppu di a creatività è l'arti hà purtatu à e chjese è l'architettura magnificati in a missioni. I Gesuiti anu tuttu i tribù da "influenzi sbagliati" è sfruttamentu da i europei. In effetti, postu ch'elle sti zoni di l'Amérique Sudamerica eranu remoti da a corona spagnola è portughese, i Ghjesuiti creà i so propri putenti domini.

À quelli 150 anni, i missionsu diventenu in cità chjuchi, forze ecunomichi è centri di l'educazione è l'articuli per i tribù indi. I reduczioni avianu u so stile individuali, ma tutti sò avè u listessu prugettu organizzatu. Circundendu a chjesa di paese è a so croce è a statua di a patrona di a missione, eranu a chjesa, u college, a chjesa è e case di i residenti indusani. Ogni tnaqqis era ancu una casa per vèduve, un uspidale, numerosi travaglii per a creazione d'articuli artistichi è parechji magazzini.

Quandu anu creatu, a missione di a cità cuminciò l'avvistutu di Spagna, Portugallu, è u papa Clementu XIV chì temia chì i Ghjesuiti anu diventatu troppu putenti, troppu indipendenti. In u 1756, e forzi spagnoli è portuguesi attaccaru e missioni, sughjendu numerosi è deixannanu i riduzioni è reduçãos in ruin. L'abitanti sopravviventi fughjenu, è i jesuitas anu espulsu da l'America di u Sud, quandu eranu di altre parte di u globu.

In ogni modu, u so spiritu reste in i ruchi di parechje missione: settite di reduczioni in Argentina, sette in Paraguay è sette reduçãos in quellu chì hè issa Brasil.

I primi missi eranu in Brasile, iniziatu in u 1609, ma abbandunatu in u 1640 dopu esse ripetuti raids da i Paulistas, da Sao Paulo, chì avia statu fundatu per i Ghjesuiti in u 1554. Later missions were armed and ready to repel bandeirantes , -insistenti slave indi nati in Brasile.

In u Paraguay, i siti di a missione eranu centrati trà i fiumi di Tebicuary e Paraná à ciò chì sò issa i dipartimenti di Misiones è Itapúa. Vede stu situ.

  • San Ignacio Guazú (1610)
    U primu Reducción Jesuita in Paraguay hè situatu à a cità di San Ignacio de las Misiones, 226 Km da Asunción. U museu di missione hè rappresentante di tutte e reducciones Jesuitenes cù una vista nantu à u modu di a vita missiunaria.
  • Santos Cosme e Damián (1632)
    Situatu in a cità di Santos Cosme e Damián, 342 Km da Asunción, sta missione era un observatori astronòmicu cun una scola.
  • Santa Maria de Fé (1647)
    Situata in Santa Maria, 240 Km da Asunción, vicinu à a Cità di San Ignacio, sta missione hè custruitu nantu à una grande scala. Hà un museu cun dettu di l'architettura è a vita di u ghjornu.
  • Santiago (1651)
    Sta missione hè unu di i megliu missioni stòrici chì sò in usu. I caseroni di l'indi cunfiniu a piazza centrale induve sò munumenti è un museu. Situatu in a cità di Santiago, chì hè u centru di a Festa di a Tradizione Misionera .

    Mi paraguaya, argentina, boliviana, urdina brasiliana e uruguaiana in a pagina dopu.