Natale in Albanese

A relazione d'Albanese à u Natale ùn hè micca forte quantu à l'altri paesi in l'Europa orientali , è a storia è a cultura sò rispunsevuli di u fenomenu. Sicura chì i sensibilizazioni è l'interesse in Natale hè sempri crisciutu, datu u scopu globale di Natale. Ma l'albanesi in l 'esteru puderanu tandu un momentu difficiulmente usatu per celebrà u Natale in a manera chì a ghjente in l'Occidente sò pronta à celebràla.

Natale di Natale

U fattu hè chì i vacanzi d'annu marcatu in Natale in Albània durante parechji anni.

Cumunisti cumunisti in l'Europa estali eliminonu a festa di u Natale è l'energia di "Natale" di tutti di centru in l'Eve di u New Year's Day. Per esempiu, Natale in i paesi cum'è l'Ucrania è a Russia puderebbenu esse menu impurtante per parechje famìglie chì l'Eve d'annu, ma questi paesi ùn anu avutu i costi di l'altezza chì sò stati è continuanu per esse revivitizzati.

L'arvulu di u New Year hè tipicu per l'Albània, cum'è l'ognunu di rigali annantu à u Vespiu d'annu. Santa Claus in Albanese hè Babagjyshi i Vitit te Ri, l'omu vechju di l'annu. I Famiglia s'accuglienze in questu ghjornu è manghjonu un manghjà grande cun bè di i alimentos tradiziunali. Puderanu ancu à pusà per attentà à i programmi di televisiunale tradiziunali. A settimana sana di l'annu novu, e famìglie chjosu i so fugliale in preparazione per questa festa.

Storia è Cultura

L'Albània pussedi a distinzione unica di avè pruibita a riligione. In altri paesi, i pratichi religiosi fù scuraghjiti, ma in Albània, hè stata criminalizata à u puntu chì i capiprui di a chjesa eranu punenti severamente.

U Natale hè stata altra casualità di sta pulitica, è com'è u risultatu, u cummercialtimu di Natale ùn hè micca assautatu in settimani dopu a festa.

Quandu l'Albània tene una grande populazione musulmana, u Natale ùn era micca cele celebrava ancu prima di a so religione era fora di liggi. Mentre chì e cattolica è a cità Ortodoxa celebrà u Natale sicondu i so abitudani, u Natale ùn hè micca un vacanze universale in Albania.

In casu, u 25 di dicembre - chjamatu Krishtlindjet - hè una festa publicale.

Aduane di Natale

L'albanese dicenu "Gëzuar Krishtlindjet!" Per saludaranu in u Natale. I crmeni è altre persone chì vulete celebrà u Natale pudè assiste à una missa per mezzanotti di a vigenza di Natale. A festa di Natale hè tipica una senza carne, cunzistenti di platti di pezzi, vegetale è fagiolo. Baklava hè ancu servutu. Certi famìglie pò fà ancu rigali in stu ghjornu.

L'espatrielli in Albanese amu a tradizione di Natale. I barrani in Albània pudendu metti un arbre per u Natale, avè altri à e so domu per u ghjornu, è affumicate documenti chì sò abbitati per avè per i vacanze. Ancu chì u Natale hè una tempurita più tranquila di l'annu in Albània, quellu chì in l'Occidenti, quelli chì anheghjenu i lumi è l'animale festiva chì u Natale accummenta in norma pò piglià u so cumpagnu di a vigiglia d'annu. L'arburiu di Natale in u quadru di u Tirana è i foglie di luci chì ponu esse ghjunta di u ghjornu.