Palazzu Ducale, Venise

Palazzo Ducale di Venezia

U Palazzu Ducale, chì suprana a Piazzetta di a piazza di San Marco (Piazza San Marco), hè unu di e prime atraczione in Venise . Chjamatu u Palazzu Ducale, u Palazzu Ducale era a sede di u putere di a Repubblica Veneziana - La Serenissima - durante seculi.

U Palazzu Ducale era a residenza di u Doge (u Regulu di Venezia) è altrondi ancu i cuerenti pulitici di l'statu, cumpresu u Gran Consigliu (Maggior Consiglio) è u Cunciliu di Ten.

Dentru u cumplessu complexu, ci era leggerezii, amministratorii amministrativi, patios, grandi stairali e ballrooms, è prisione in u pianetru. Cù crescenti prublemi avianu situatu nantu à u canali in u Prigioni Nuove (New Prisons), sò stati construiti in a fini di u seculu XVI, è culligatu à u palazzu via u Ponte di i Suspiri . Pudete vede u Ponte di i Suspiri, a càmera di tortura è altri siti micca aprite à i visitori nantu à u Tour d'Itinerariu Secreti di u Ducatu Palace .

L'amministrazione storica cuntenente chì u primu Palazzu Ducale in Venezia hè statu custruitu versu a fine di u 10u seculu, ma assai di sta parte bizantina di u palazzu era vittima di sforzi di ricustruzzione successivi. A custruzzione di a parti più notuali di u palazzu, a fachada di u stile gòticu chì face in l'acqua, hè stata fatta in u 1340 in modu di mantene a cambra di scontra per u Gran Concilio.

Ci era parechje sviluppi di u Palazzu Ducale duranti i seculi dopu, cumprese dopu à 1574 è 1577, quandu i fustini devastenu parti di l'edificu.

I grandi architetti veneciali, cum'è Filippo Calendario è Antonio Rizzo, è ancu i maestri di a pintura veneta - Tintoretto, Titian è Veronese - cuntribuitu à u pruduttu designu d'interiore.

L'edificiu secular più impurtante di Venise, u Palazzu Ducale era a casa è a sede di a Repubblica Veneziana for approximately 700 anni finu à u 1797 quannu a cità cariu à Napoleone.

Hè statu un museu publicu da u 1923.