Perchè ci sò assai Degas "Picciotti"?

A verita storia di cumu un articulu hè stata finita in 28 culori differenti

Sè ancu un fan spéciale di l'arti Impressionistu, pudete avete vistu "Picciottu di Catorce Anni" Edgar Degas (1881) in u Museu Metropolitanu di l'Arte .

U Musee d'Orsay. U Museu di Fine Arts, Boston. Ci hè ancu unu in a Galleria Nazionale di l'Arte in Washington DC, è in Tate Modern è assai, assai altri. Tutti i so, ci sò 28 versione di u "Little Dancer" in musei è in galerie di u mondu.

Allora chì i musei sempre in autumàticu (è spessu priculaime) in u travagliu di l'arti, cumu pò esse? Qualessu hè u veru? Seriously, w hi there are many "Little Dancers"? A storia implica un artista, un mudellu, un munzeddu di critichi inghjuludichi è una funderia di bronzo.

Fighjemu à u principiu. Quandu Edgar Degas facia interessu in u sughjettu di ballarini di ballet in l'Opera di Parigi, hè cunsideratu cuntruversu quantu eranu chjorni è e donne da i bassa classi. Eccu eranu e donne chì eranu cusì cun di i so corpi atleti in robba in forma. Inoltre, travagliavanu di notte è ghjèranu normalment sopra à l'autore. Mentre oghje cunsigliu ballu per esse un interessu suluzione di l'elite culturale, Degas hè statu cuntruversu per un novità nantu à e donne chì a società victoriana cunzidira à scunfighja i cimi di pudori è decencia.

Degas hà cuminciatu a so prufissione com'è un pitturi di a storia è ùn mai abbracciu à u terminu "Impressionistu" cum'è cunstante hà pensatu d'ellu stessu comu Realista.

Eppuru Degas hà travagliatu cù l'artisti Impressionist including Monet e Renoir, Degas preferitu scena urbana, lumera artificiale, e dipinti è dipinti fatti direttamente da i so mudelli è temi. Iddu vulia retrave a vita di u ghjornu è i mudiri autentichi di u corpu. In più di i ballaturi di ballet, elaburà bars, bordellelli è scènduli d'assassini, nè viaghji boni è neri d'acqua.

Puderete più ca qualchissia di i so altri opere di ballu dancari, sta scultura hè un ritimu psicologicu richu. À u primu beddu, addiventa un ligne sensu a più longa a so fideghja.

À a fini di u 1870, Degas hà cuminciatu à insignà l'escultura dopu una carriera longa chì travaglia in pittura è pastelli. In particulare, Degas hà travagliatu pianu è deliberatamenti nantu à una scultura di un giovane ballò usando un mudellu ch'eddu s'hè cunnisciutu in l'escola di ballet di l'Opera di Parigi.

U mudellu era Marie Genevieve von Goethem, un studiente belga chì avia juncìu à a cumpagnia di ballet di l'Opera di Parigi in modu di sguassà di a miseria. A so mamma hà travagliatu in lavandula è a so sughjera era una prostituta. (A zucchine più vicine di Marie era ancu trained with the ballet). Primu postu per Degas, quandu era solu 11 anni, dopu à 14 anni, in u nude è in i so rolette. Degas hà custruitu l'scultura da cera di a cera bianca è di mudellu di fugliale.

Marie hè riffiziatu cum'è probia era; una zitella di i praticaby corsi di furmazione per esse una ballarina. Hè stata nantu à a quarta pusizione, ma ùn hè particularmente pronta. Hè cum'è chì Degas l'arrestanu in un momentu durante a prutizzioni di rutina in quantui più di esse attraversu à u stadiu. I cunzidenti di i so peri sò bogai è faciulitati è a so fàccia facianu in spaziu cun una espressione altamente risurgiu chì si mostra chì ella hè prova di sustene u so postu trà e ballarini.

Ella hè stuposa di cunfidenza furzata è di scantu risottu. L'ultimu travagliu era un pastiche impurtante di materiale. Eppo era vistutu cun un parighjanate di scarpi di satinu, un tututu è capelli umani mischera in a cera è attaccata cun l'arcu.

La Petite Danseuse de Quatorze Ans, quandu era chjamata quandu era stata prima esibita in Parighja à a Sitt Esplanista Impressionista in 1881, averigghiava subitu subitu di intensu eloggiu è disprezzu. Il-criticu Articu Paul de Charry eludò per a "realità straordinaria" è hà cunsideratu chì era una grande capilla maestra. Ancu parevanu altri precedenti stòrici artiali per a sculture in artu gisticu spagnolu o l'antichi forze egiziani, i duie chì utilizonu u capelli u tessili umani. Un'altra influenza pussibili puderà venere da l'anni di furmazioni Degas hà passatu in Nàpuli, in Italia visitatu a so tia chì èranu sposati Gaetano Bellelli, un barone italiano.

Ci, Degas hà pussutu esse influinzatu da una bundanza di sculture di a Madonna chì anu capiddi umani, vestiti di tedesci, ma chì sempre parevanu piccatori di e campagnoli italiani. Cchiu` avà si cunsidereghja chì quellu chì Degas fighjava di u società di Parigi è l'scultura hè statu un veru accusazione di i so vede di i populu di a classe oghja.

I cuncorsu negativu anu più forti è in ultimazione a più cunsiquenza. Louis Enault hà chjamatu l'scultura "abbastanza spettaculata", è aghjunghje: "Nun ha mai avutu a disgrazia di l'adulescenza sottumessa". Un criticu britannu lamenta chì u minimu artu avia spazzatu. L'altri critichi (di quali 30 pò esse muntati) includenu paragunà u "Little Dancer" à una figura di cera Madame Tussaud, mannequin di costumi è un "semi-idietu"

U "Face di Dancer" hè statu sughjettu à scrutiny brutalmente brutale. Hè stata scritta cum'è un scimmia è di avè "una face marcata da a prughjettiva oddiu di ogni vitu". Duranti l'era vittoria hè studiu di a phrenologie, una teoria scientifica assai accettata è largamente accettata predice à preditu un caratteru murali è abilità mentali nantu à u grandu di craniu. Questa creda cumminciò parechji per crede chì Degas hà datu u "Little Dancer" un bocca prominente, bocca è rinfresioni di a frunti per suggerisce ch'ella era un criminali. In a mostra eranu disegni pastellati da Degas chì anu detti assassini chì sustenevanu a so tiuria.

Degas ùn avia fattu nunda di dichjarazione. Quandu era in tutti i so sculture è pittura di ballarini, hà intesu interessatu à u muvimentu di corpi reali chì mai hà pruvatu à idealizà. Hà utilizzatu una paleta ricca è rotula di colori, ma mai hà cercatu à fossa a verità di i so sugetti cungrigazioni o di caratteri. A fine di l'esposizione di Parigi, u "Little Dancer" si hè statu novata è si ritene à l'artistu di l'articulu di l'ogettu di l'artista, quandu hà restituie da parechji 150 altre studios d'sculture finu à a so morte.

À a Marie, tuttu ciò chì si cunnosce à ella hè chì hè statu credendu da l'Opera per esse finale in sa assicuranza è esse spusonu da a storia per sempre.

E quantu esigamenti anu a "Little Dancer of Catorce Anni" aduprà in 28 musei differenti?

Quandu Degas hà mortu in u 1917, ci anu più di 150 sculture in cera è arcilla truvata in u so studiu. E curate di Degas hà autorizatu chì e copii sò disposti in bronze in modu di priservà i travaglii in a deteriorazione è per esse pudè esse venditi cum'è pezzi findi. U processu di casting hè stata cuntrullata è urdinata da una distinta funderia di bronzo di Parigi. Trenta copie di u "Little Dancer" anu fattu in u 1922. Mentre chì u legatu di Degas hà crisciutu è l'Impressionismu splava in pupulazione, sti bronzi chì eranu datu tutus di suttura eranu acquistati da musei in u mondu.

Induve sò i "Dancelli" è cumu pudendu vede?

L'urigine di cera originali hè in a Galleria Nazionale di l'Arte in Washington DC Durante una spettazione speziale nantu à u "Little Dancer" in u 2014, un musical chì estremita in u Kennedy Center hè statu fattu u mudellu cum'è un tentatore fìsicu di pezzi cù u restu di a so a vita misteriosa.

I corsi di bronzu chì residenu in musei è pò esse vistutu da u publicu sò à:

Baltimore MD, Baltimore Museum of Art

Boston MA, Museum of Fine Arts, Boston

Copenhague, Danimarca, Glyptoteket

Chicago IL, Chicago Institute of Art

London UK, Galerie Hay Hill

London UK, Tate Modern

New York NY, U museu Metropulitanu di Art (Stu Little Dancer hè accumpagnatu da una grande collezione di casteddi di bronzu fatti in u stessu tempu).

Norwich UK, Centru di Sainsbury di l'arte visuale

Omaha NB, Joslyn Art Museum (Una di e ghjuvelli di a racolta)

Parigi Francia, Musée d'Orsay (In addition to The Met, u museu hè a più grande collectione di i traballi di Degas chì aiutanu à cuntenutu di u "Little Dancer".

Pasadena CA, Museo Norton Simon

Philadelphia PA, u Museu di l'arte di Philadelphia

St. Louis MO, Museo del Arte Saint Louis

Williamstown MA, u Sterling è l'Istituto Articulu di Francine Clark

Ten bronzes sò in cullettuti privati. In u 2011, unu di elli hè statu sottumessu à a subestazione da Christie, è spetta di piglià entre $ 25-35 millioni. Hè sbagliatu di riciviri una sola offerta.

Inoltre, ci hè una versione ghjuve di u "Little Dancer" chì cuntene à esse debatta nantu à ciò chì era cumpresa di Degas o micca. Sè una attribuita à Degas hè più largamente accettata, pudemu avè un altru Dancer intestu à entra una cullizzioni di u museu.