Quale lingue sò parlate in u Caribiu?

Sì avete visitatu u Caraibicu è di parlà in inglese, avete in fortuna: l'inglesu hè a lingua primaria o di sicunna più parlata in a maiò parte di destinazioni Caribe è hè a "lingua di u turismu" in più. In ogni casu, truverete spessu chì i vostri viaghji saranu più ricumpienti più valentini se pudete parlate cù i lucali in a so lingua nativa. In u Caraibicu, questu solu hè determinatu da quale putere coloniale-Inghilterra, Francia, Spagna, o Holland-hà sopra à l'isula prima o u longu.

Inglese

I primi britannichi stabileru una presenza in u Caraibicu in a fini di u seculu XVI, è per 1612 avianu colonizatu Bermuda. Eventualmente, l'Antigoni Britannichi saranu u più grande gruppu di isuli sottu una bandiera. In u 20u seculu, assai di sti l'anziani coloniali guadagnari l'indipendenza, mentri uni pochi sarani i territori britànchi. Anglais fermeranu a lingua dominante in Anguilla , Bahamas , Bermuda , Isole Chjesa , Isole Vergine Britannica , Antigua è Barbuda , Dominica , Barbados , Grenada , Trinidad e Tobago , Jamaica , Saint Kitts e Nevis , Saint Vincent e Grenadine , Montserrat , Santa Lucia , è Turchi è Caicos . Grazie à l'ex colonis anglicose di i Stati Uniti, l'inglesi hè parratu ancu in l' Isule Vierge US è in i Chjavi di Florida.

Spagnolu

Fundatu da u re di Spagna, u navigatore italianu Christopher Columbus famosamente / infamously "hà scupertu" u Novu Munnu in u 1492, quandu si sbarcò in i costi di l'Isula Caribe di l'Hispaniola, in l'oghje Republique Dominicana.

Diversi di l'isuli successivamente cunquistati da l'Spagna, cumpresu Portu Riccu è Cuba, anu persa di lingua spagnola, anche senza a Jamaica è a Trinita, chì anu aghjustatu da l'inglesi. I paesi in lingua spagnola in u Caribe include Cuba , Repubblica Dominicana , Messico, Portu Riccu è Centru America.

Francese

A prima colonia francesa in u Caraibicu era Martinica, stabilitu in u 1635, è longu cù Guadeloupe, resta un "dipartimentu", o statu, di Francia in questu ghjornu. L'Antiche Francesi include Guadeloupe , Martinique , St. Barts è San Martin in lingua franca ; In francese, hè dinò in Haití , a prima colonia francesa di Saint-Domingue. Crontiusmente, truverete un crioulo francese (da più in quì sottu) falatu nantu à Dominica è Santa Lucia, anche ancu se a lingua ufficiale hè inglesi in i dui isuli: com'è era spessu u casu, queste isuli l'hà cambiatu mancu assai volte durante u guerra per i Caraibi tra l'Inglesi, Francescu, Spagnolu, Olandese, e altri.

Ulandesa

Puderete sentite ancu un furore di u Dutch di parlà in l'isuli di San Maarten, Aruba , Curacao , Bonaire , Saba è San Eustatius , chì si sò stati pacchiati da l'Olanda è sempre mantendu ligami stretchi à u Regnu d'i Paesi Bassi. In ogni modu, l'inglesi ghjè paratu in questa isuli oggi, à tempu à l'espagnol (a causa di a prussimità di Aruba, Bonaire è Curacao cù a costa di u Venezuela di parlà spagnolu).

Creole locale

Inoltre, quasi tutti l'isula di u Caraibulu hà u stessu patois o criolo lucale chì i lucali utilizanu principalamenti per parlà l'uni à l'altri.

In u Caribe Olandese, per esempiu, sta lingua hè chjamata Papiamentu. Ùn hè pocu cumu chì i residenti isulane si parlanu à l'altru in patois rapid-fire chì pò esse inintelligibile à l'armate micca amici, da turnu è viaghja ind'è i visitori in perfect schoolhouse English!

L'idiomi Criouli varienu assai da l'isula à l'isula: alcuni, incorpori termini Francesi cù bits d'idioma africano o nativo Taino; l'altri anu elementi di lingua inglese, neerlandesa o francesa, secondu a quale accadissi à cunquistà l'isula. In u Caraibicu, i lingui cajola di Jamaica è Haiticu sò cunsiderate distinti da u Creole d'Antille, chì si trovani più o standard di Santa Lucia, Martinica, Dominica, Guadeloupe, St. Martin, St. Barts, Trinidad & Tobago , Belice e Guyana Francese. In Guadeloupe è Trinità anu ancu esse cunnisciutu i termini derivati ​​da i lingui Sudasiali-Indianu, Chine, Tamil è ancu Libanesi-grazzi à l'immigranti da questi nazioni chì anu fattu ancu a so prisenza in a forma di lingua.