San Valentinu di Francia

San Valentinu è l'urigine di u San Valentinu di San Valentinu

Quale hè St Valentine?

Ci sò dui candidati maiò per l'onore di esse stu santu (in fattu chì sò assai San Valentinu comu Valentine o Valentinus era un nome latinu pupulari, significatu digià, forte o putente o presumibbilmente tutti i trè). Tutti i stori aviani pò esse presu cù un pezzu di salinu, ma facenu interessanti lettura.

U primu candidatu hè Valentine di Trevi. Hè statu fattu viscuvaru in l'AD 197 ma mortu dopu appena imprigiunatu, torturatu è capimatu nantu à a Via Flaminia in Roma ... solu per esse cristianu.

A prussimi up date l'ordine hè u più prubabilmente. U martiri Valentinu di Roma (eranu tutti martirili) hà attrautu assai leggenti cumpresi l'impencerie per sfidau l'imperatore Claudius chì avia deciditi chì l'omi omu fete suldati meglii cumu prughjettatu u matrimoniu per i ghjovani omini. Valentine hà cuntinuatu a realizazione di i matrimonii - in sicretu - à i ghjovani amanti. Una altra versione averia aiutà à i cristiani a scappari di e prisentimenti tarri veramente tremendi per quale ellu era imprigiunatu. Hè cascatu in amore cù una zitella è hà scrittu à ella prima di a so morte, firmendu "Da u vostru Valentine".

Perchè u 14 di ferraghju?

Pudete piglià a vostra ricunniscenza nantu à questu. A certi persone era u ghjornu chì u San era martyre, o sipatu. Una spiegazione più plausible hè chì era utilizata da a Chiesa per purtà (è capitalizar) a celebrazione pagana di Lupercalia , un festival di fertilità dedicatu à u diu di l'agricultura, Faunus è i fundatori di Roma, Romulus and Remus, chì era successu di cascà u 15 di frivaru.


L'ordine di sacrificadori di Romani, chiamatu Luperci, andò in a caverna sacra induve i so dui zitelli anu creatu chì anu vistutu da un lupu (lupa in latinu). I sacrifici sacrificavanu a capra (per a fertilità) è un cane (per purificazione). Trimate l'oculare di capruna in tresse, i manghjonu in u sangue di u sacrificiu è si n'andò in i strati, battendu ogni donna chì passava à passà cù a capra d'oculare per fà e femine fertili in l'annu dopu.

A festa hè statu pruibita in u 5 seculu aC è à u stessu tempu u Papa anu dichjaratu u 14 di ferraghju per esse San Valentine's Day.

Chì duverà San Valentinu?

Beni tutti sapemu chì hè a patrona di l'amore, amanti è cuntenuti sposi. Ma hè ancu u caprettu chì aiuta l'apicultori è i malandrini di epilepsia, pesti è muriri. Finalmente, cum'è San Cristòfilu, hà intesu per guardà i viaghjatori. Hè un santu busyu.

Vi hè a Francia o in l'Inghilterra chì accumincianu a tradizione di San Valentinu di u Ghjornu?

U San Valentinu è Francia romantica anu da a manu, ancu l'Inghilteru hà un rolu à ghjucà in stabilimentu a cunnessione entre San Valentinu cù l'amore. Ci sò, per suprattuttu, assai mitosi è leggjesti ghjiornu à l'urighjini. In u Medievu, u scambiu di lettere d'amori è fossi d'amore in u ghjornu di Valentine hè pensatu per esse uricatu cù l'iniziu di a staghjone di struzzione di l'acelli. Dopu fù u giru di i troubadours è poeti in i 14 è 15 seculi chì glurificonu e virtuti di l'amore cortese.

Era l'Inglesi chì rivendia a prima associazione di Valentine's Day cù l'amore romantica. Appressu in Parlement of Foules (1382) da Geoffrey Chaucer chì hà scrittu:

"Perchè era u San Valentinu di Ghjurnata, quandu ogni pratendu vene à ellu u so cumpagnu".

Ma cum'ellu era probabilmente riferante à Mai, sò i Francesi chì pigghianu l'unuri per u primu reconeissance ufficiale.

In Pariggiu u High Court of Love hè statu stabilitu nantu à u Valentine's Day in 1400. U tribbale tratatu cun cuntratti d'amore è tradizziunali cù i ghjudizi selezziunati d'una manera assai diversa: ghjunghjenu a curtesia di i boni di a donna nantu à una basa di poesia. E u valentine più anticu survival hè un poema di u 15u seculu scrittu da Charles, Duca d'Orleans à a so mòglia, mentre languide in a Torre di Londra. Hà statu capunatu dopu à a battaglia di Agincourt in u 1415 è in un passu tristi è pensativu scrivi à ella: "Sò digià sicke di l'amore, a mo Valentine ferma."

William Shakespeare ponu dinò in San Valentinu in u lamentu di Ophelia in Hamlet:
"Dumani hè u San Valentinu / Tutti in a dumila Betime / E vogghiu una servitore à a to finestra / Per u vostru Valentine".

I Francesi anu inventatu un patrimoniu particularmente di San Valentinu chjamatu ' disignu ". Unmindrose chjaru si sò inturnuali in i casi di casa facenu un altru è chjamatu u nome di u so sociu sceltu in a finestra. Tuttu pare pare pare romantica, ma u charm era spoiled quandu l'omu hà dicidutu chì a so scelta ùn hè micca ghjustu à scratch è si passava à desertu u so Valentine. Naturalment, e donne era devastate è u costume hà sviluppatu di custruisce una bonfire grandi induve l'articulu di u male oghjievule è chiancianu l'abusu di l'ellu, a so famiglia, a so virità è tuttu pudìanu pensà. Hè statu un avvinimentu prughjettu è cale, perchè era sguassatu pruibitu da u Guvernu Francese.

Oghje, u San Valentinu di u Ghjocu hè celebratu in tuttu Francia - una bona scusa per unepoce corsi indulgente è rigalu è un grande bouffe di un manghjà.

Ma France hà un attu di Valentine Day chì nimu pò esse sustene. Ci hè un paisolu pocu chjamatu San Valentinu, in Indre, in a regione Val de Loire chì face a maiò di l'avvinte fradale, celebrà cù una festa annantu à u 12 di ferraghju à u 14 ferraghju.

Più infurmazione