Storia di Xiamen, cunnisciutu cum'è Amoy

Xiamen in a Fujian Province sò hà cunnisciutu da i europei è i nord-americani com'è "Amoy". U nome vene da u dialettu chì era parlatu da a ghjente. I paese di sta regione - u Fujian è di u Taiwan - parlanu Hokkien, un dialettu chì ghjera sempre parlatu da i vitturi. Ancu l'oghje, u mandarina hè a lingua cumuna per i scoli di l'affari è di i scoli

Porto Antico

I città di i costi di Fujian, cumpresu Quanzhou (oghje una cità di più di 7 milioni chì avete mai probabilmente micca sentiri di), eranu cità porti assai attivi.

Quanzhou era u portu di più crescente di a China in a dinastia Tang . Marco Polo rientrau in u so vastu travagliu in a so memoirea di strada.

Xiamen era un portu di portu inchjare in a dinastia Song. Fattu, diventò un postu postu è rinfrisu per i leali versu Ming in contru a Dinastia Manchu Qing. Koxinga, figliu di un pirchì di vignaghjoli sette a so basa anti-Qing in a zona è oghje una grande statua in u so unurariu fighjendu u portu da l'isula Gulang Yu.

Arrivazione di eurupei

I missiuni portuguesi ghjunghjenu in u XVIe seculu ma sò stati pronti à pezzi. In seguitu, i traduttori britannichi è neerlandiżi si firmonu in finu à chì u portu era chjusu per u scambiu di u XVIII sèculu. Ùn era micca finu à a prima guerra di l'opiu è u Trattatu di Nanking in u 1842 chì Xiamen hè statu restu apertu à l'esternu quandu fù stabilitu com un trattu Portu apertu à i tradituri stranieri.

À quellu tempu a maiò parte di u tè chì abbanduneghja Chine era speditu da Xiamen. Gulang Yu, una piccula isula off of Xiamen, hè statu attribuita à i straneri è u locu sanu diventò un enclave strangeru.

A maiò parte di l'architettura urigginali resta. Strolle down the streets today and you can easily imagine you are in Europe.

U japunesi, a Second World War è u 1949 post

I japonaise occupanu a zona (i ghjappiani eranu digià in Taiwan, inpresu Formosa, chì principia in u 1895) da u 1938 à u 1945. Doppu chì i Japanese anu venutu da l'Alliati in a Segunda Guerra Mundial è a Cina vinni sottu u cuntrolu Communista, Xiamen hà diventatu in reutilisazione.

Chiang Kai-Shek hà pigliatu u Kuomintang è a maiò parte di i tesoru naziunali di u Chineu in u Strittu à u Taiwan è cusì Xiamen divintò a prima linea contru un attaccu da u KMT. A Republica Populica di Cina ùn hà micca sviluppatu a zona per teme chì qualsiasi sustenimentu o indus- truttu seranu attaccati da i so nemichi, avà esagutu in Taiwan.

È in tuttu u strettu, a Jinmen Island di Taiwan, pocu di chilometri da a costa di Xiamen, divintò una di l'isuli più armati in armata di u mondu ch'è u ta Taiwanese teme attaccu da u cuntinente.

1980

Dopu à Deng Xiaoping hà riformatu è Aperti, Xiamen hà rinatu. Hè una di i primi Zoni Ecunomichi Speciali in Cina è hà ricivutu assai investimenti no solamente da u cuntinente, ma ancu da i negozii da Taiwan è Hong Kong. Quandu i tensioni trà i cuntinenti Chine (RICC) è Taiwan cuntrullati di KMT hà iniziatu à rinfriscà, Xiamen hà diventatu un paradisu per l'affari chì venenu à u cuntinente.

Xiamen attuale

Oghje hè vistutu da u Xiamen da u Cinese cum'è una di e cità più pupulari. L'aria hè pulita (per i standards Chinese) è a ghjente ùn si pò diventerà un livellu di vita vicinu relativamente alto. Hà grandu scandiu di u spaziu verdu è a costa hè stata sviluppata per ricuperà - micca solu a spiaggia di ghjocu, ma ancu longu strisci di travaglioni, raramenti in città chinesa.

Hè ancu una porta di passaghju per visità u restu di a Pruvincia di Fujian, una zona popular cù i turisti chinesi è straneri.