U Kumulipiu - A Song Hawaiian di Creazione

L'univirsali trà e culture umana hè u cuncettu di l'urigine, l'emergenza di l'omu da u voce. L'haiani par truvà a storia di a so propria emergenza in i canti di creazione epica chì traccia vita à una notte cecena.

U Kumulipu

Lu Cumulusu, a fonte di a vita, hè un anticu Hawaiian mele oli, o chant, cumpostu di più di 2000 fili. L'antichi kahunas hawaii, o parrini, memorizà ogni parolla è recite l'oli in avvenimenti impurtanti cum'è a festa di u diu Lono.

Questu hè l'oli chì dice per l'urighjini di i paesi hawaiani.

"À quandu a terra fù calda, quandu u celu si vultò, quandu a luce di u sole fù debilitatu, chì causava a luna brillanti, u tempu di l'alzonu di i Piumati, u tempu di a notte di l'oscurità, u regnu di Diu , u tempu di Po ...

U slime era a fonte di a terra, a fonte di a bughjura profonda, a surgente di a bughjura nascita di a bughjura, a prufundità di a bughjura, a fioritura di u sole, a bughjura di a notte. Nunda, nunda, ma scuru.

U Nascita di l'omu è a donna

A notte ne partiu. Natu in questa notte era Kumulipu, a fonte di a vita - maschile. Nascìu era Po`ele, notte oscurità - female ... "

A Terra

A Noche hà seguitu a notte è nascinu à a bughjura eranu l'spiritu eternu. Hè u principiu di a terra ...

I Criaturi di a Terra

Nascinu eranu i pianti ... eranu i pezzi di u mari è l'animali chì nàutica l'aria. Nascinu eranu i rèttili, l'acelli e i rastreuru ...

E sempre era notte. Perchè era l'ora di Po, induve era sempre scuru. Tranquil era l'ora cum'è a notte ...

"Hè stata tranquillità quandu u corpu di a nascita ... Hè natu l'antenatu di a razza è ben furmatu era u zitellu. U primu capu di u passatu invechju chì stava in l'arvuli frutti. Questu era quandu l'omu si multiplicate, quandu l'omi hè vinutu da afar, nascita di donna, di l'omu è di i dii.

Eranu nati in centenari è in numeri sempri numerichi. Era u tempu di Ao. Era ghjornu. "

Evoluzione davanti di Darwin

Hè un fattu incantevule di a storia chì in a so intimità persunale cù a natura u paese hawaiiano, annantu à un seculu è un mediu di prima di Charles Darwin hà scrittu l'Origine di l'Speci, hà prubbiscindenu chì tutte e forme di vita anu derivatu da a più sèmplice à u più cumplicatu . U cuncettu di l'evoluzione biologicu hè statu capitu è ​​fermu stabilitu in e so tradizioni orali.

Po

U Kumulipu hè divisu in dui tempi di tempu distinti. U primu periodu hè chjamatu "Po" - l'età di u munnu spirituale. Tuttu hè in a bughjura è ghjè in questa era quelli formi viva più dipendenu. Formi di vita forme è ultimamente i primi mammiferi nascenu.

Ao

U seconda volta hè chjamatu "Ao". Stu periodu accumenza cù a vene da a lumera. L'evoluzione hè issa di una forma di vita in l'altru. Questu hè u mondu di l'omi è di a donna splende nantu à una terra vivente. Questu hè ancu l'era induve a ragione rispose.

A genealogia cuntinua finu à a fini di u 1700. L'ultimu figliolu reale nascite pò esse tracciati à u principiu di u tempu chì i dii era sempre in terra è u primu essaru umanu nasce.

L'Universu in tuttu

Comu l'istoricu hawaiianu, Herb Kawainui Kane hà dichjara chì in a serie PBS, L'haiani, "U universu tutale era un smanu ordenatu è tutale chì tutti i parti eranu integrali à u tutale, cumu l'omu, ellu stessu. L'omu hè vinutu da i Diu, ma hè cusì eranu i rochidi, cusì eranu i animali, cusì eranu i pezzi. Cusì l'omu avia de vedere i roche è u pezu è l'acelli cum'è i so parenti. Hè un puntu ecologicu chì l'omi orientali hè solu ghjunghje à scopre à l'ora.

Unu di l'ultimi tiempi chì u Cumuni cum'è u Cumulipu chjamatu sò statu richiunati solu in u 1779. Hè in onore di u Captain Cook chì ghjùnsenu à Kealakekua Bay u 16 di jinnaru di u 1779. L'abbitanti hawaiani pensanu chì u Captain Cook era u diu Lono hà vultatu à Hawaii. Ùn pudianu micca esse più incorrettu.