Sveci di New Méditerrané

U Novu Messicu muvimenti, Rasselli è Roti

Li terriquami sò in u Novu Messicu ? A risposta sorprendente hè . Ancu u Novu Messicu hè a casa di l'antichi, vulcani quijcescenti è e petite serfali, ùn hè micca spessu pensatu com'è un locu du terriquami. Eppuru, fannu.

U 22 di Agostu di u 2011, un terramotu di 5,3 parechji novi mila WSW di Trinidad, Colorado è quasi setti mila nordu di u cunfini di u Novu Messicu. Era u terrimotu di u Colorado in u 1967.

Ma era micca chì un terraginu di Colorado?

Era, ma cum'è a via cù terrimoti, ùn temenu micca di e fruntieri statali. U terzu di u 22 d'aostu si senti in New Mexico, particularmente in Raton vicinu. À una distanza di circa 20 km à nordu di Raton, Novu Messicu, u terzu di u 22 d'utté era un vecinu amicu.

Sicondu a Storia Geologica di l'U.S. (USGS), a regione Colorado è New Méditerlandi hè parte di una squadra di quake di dicenniu, ma nimu hà stati maiò cum'è u eventu d'u 22 d'aostu. Stu terrepetu seguitanu trè avvenimenti più chjucchi chì succerenu prima di u ghjornu. A probabilità di avvenimenti futuri in a regione, secondu u USGS, hè assai pussibule.

A Storia di Quakes

Per u Novu Messicu, l'area chì hè casa di più terrequali di qualchì autra rigioni hè in u Vanuatu di u Riu Grande, trà Socorsu è Albuquerque. U USGS richiunat chì a mità di i terrimoti di l'intensità VI (a intensità di Mercalli modificata) o più grande chì succidia entre 1868 è 1973 si sò stati in questa regione.

U primu terramotu rapportatu in u Novu Messu hè stallatu u 20 di aprili 1855. L'area di Socors hà avutu una seria di quakes più chjucchi seguiti da tremanti più moderatamente intensi in u 1906 è à u 1907. U 16 di u 1907 u scuccionu fu sienti alluntanatu da Raton.

Belen, situatu à circa 20 km à sudu di Albuquerque , avianu una seria di terrimoti di u 12 dicembre à u 30 in u 1935.

Un scazziu era tantu forti chì chjappia a mura di morsa di una vechja scola.

Ancu Albuquerque hà avutu a so parte di l'avvenimenti di terrimoti. U 12 di lugliu 1893, trè intensità V quakes aghjunghjava a cità. In u 1931, una intensità VI quake muviva l'abitanti di i so cameri è causò un pannellu minore.

In 1970, un terrpe 3.8 hà stavatu a cità. Un acondicionadoru rooftop brusgià suoce è cascò nantu à u lucernario. Ci hè stati vitturi rotte, bachi di gesso, è u tettu di un barmonu hà cullassatu.

Un altru quake grande registratu in u Novu Messicu hà fattu u 22 di jinnaru di u 1966 vicinu Dulce, in u cantonu nordu di u statu. U rapportu di u USGS detta ch'è edifichi eranu danati, sia in l'internu è fora. Chimneys ùn anu mai statu uguali. A più grande prupietà per mantenisce danni hè u Bureau of Indian Affairs School. Ancu l'autostrada sustene un crack.

Terremoto di u Novu Messicu

U 15 di nuvèmmiru, 1906, una intensità VII terreghju mossi in l'area di Socors. Hè stata attraversu a maiò parte di u Novu Messicu è ancu questu quant'è l'Arizona è u Texas. U tribunalu di Socorsu perde una parte di u so gesso; u Tempiu Massunicu di dui tempurini perde una cornisa è i bisturi passonu da a spedizione di una casa Socorro. Quantu vicinu à Santa Fe, u ghastu stanca senza pareti.

Novu Messicu hà ancu avutu unu terriqutu di 5.1 vicinu à Dulce in u 1996 è à u 5,0 quake u 10 di Agostu di u 2005, circa 25 chilometri a ovest di Raton.

Ultimu Terremoto di u Novu Messicu

U novu Messicu hà avutu un terrimotu di 2,8 di u 19 maghju di u 2011 in l'area di a Verità o cunsiquenza, circa 47 chila sudu di a regione Socors, induve a maiò parte di l'attività di u terramotu di l'estatulugia hè stallata. Questu hè l'ultimu saccheghje in giru di u Novu Messicu.

Allora ancu chì u Novu Messicu ùn hè micca un cale mutuu per l'attività di terramotu, ùn hè micca immune da un ballu sismicu o dui. Cum'ellu ci hè a poca natura chjave di u statu, i so terrequali sò chjuchi è discretu, avè cuncepimentu di un statu cunnisciutu per i so paravane tante di terra è eleganti mesas.