The Parachicos di Chiapas, Messico: Patrimoni cultural di l'Umanità

Part di u Patrimoniu Cultural Intangible di l'Umanità

I Péchicos sò una parte vitalissima di una festa annuali tradiziunale in a cità di Chiapa de Corzo in u statu di Chiapas chì data dapoi parechji seculi. A festa cum'è celebreghja oghje hè una cumminazzioni di tradizzioni natali ancestrali cù i costi chì sviluppanu in u periodu coloniale. I razzi prehispanici di u festivale sò evidenti in i decorazioni, i costumi, l'alimentari è a musica, chì sò tutti creati cù materiale tradiziunale.

La Legend of los Parachicos

Sicondu a legenda lucali, durante u periodu coloniale, Maria d'Angulu, una donna richosa spagnola, avianu un figliolu chì era malatu è incapaci di caminari. Viaghjà à Chiapa di Corzo, chì in quellu tempu era cunnisciuta com'è Poble di a Real Corona de Chiapa d'Indi, cù a speranza di truvà guariscenza per u so figliolu. Un erbalu hà dettu di piglià u so figliolu per lavà ogni ghjornu per novi ghjorni in l'acqua in Cumbujuyu, chì hà fattu, è u so figliolu era guaritu.

I Parchicos rapprisentanu un pocu di e persone locale di u tempu chì puderà dress up, ballà è facenu gestiti grazii per divertì u figliolu di Maria d'Anguulu durante a so malatia. U Parchico era un ghjuvellu o palluni, chì hà sceltu per fà chì u zitellu era risposta. U nomu vene da l'espagnol " per chico " chì traduce per "per u zitellu".

Un pocu tempu dopu chì u zitellu era guaritu, a cità hà patitu una pesta chì hà distruttu i culturi, purtendu à una gran fame.

Quandu Maria d'Anguellu sintì parlà di a situazione, hà tornatu è, aiutatu da i so servitori, distribuitu l'alimentu è u dirittu à i citadelle.

Costume Perchicos "

I Parchicchi sò ricunnisciuti da u costume chì ponu: una macchina di legno incisa cù fattori europei, un caprettu fattu di fibri naturali è un colore strisciatu serape nantu à pantalone di colore scuro è camma, è un mantellu rossu nantu à a cintura per un cinturione e cintesi di colore nantu à i so vistimenti.

Puderanu chjappie di ghjustu chì sò localamenti cunnisciuti cum'è chinchini .

Chiapanecas

A Chiapaneca hè a partiregiu femina da u parchiale. Hè supposta di representà Maria Angulo, una donna ricanata europea. U vistimentu tradiziunale di a Chiapaneca hè un vestitu off-ombreale chì hè più chjucu cù cintesi culurati chì travagliavani.

Un altru caratteru di u ballu hè u " Patron " - u capu, chì porta una mascara cun una espressione cutreta. è tocca una flauta. Un altru participante tocca à un tamburini quandu u Parchicchi stanchianu e so zuccheri .

Fiestas de Enero

A Festa Grande ("Fiera grande") o Festa di Enero ("Fieri di ghjennaghju") si produci ogni annu per trè simani in January à a cità di Chiapa di Corzo. I santi patroni di a cità si celebranu annantu à a festa chì si trova annantu à e date chì marcanu u so festa: Nostru Signore d'Esquipulas (15 di ghjennaghju), San Luigi Abate (17 di ghjennaghju) è San Sebastiano (u 20 di jinnaru). I dances sò cunziddiunate una offerta cumunali à i santi patroni.

I prumessioni è e balli accumincianu a matina è cuncludi à a domu. Una varietà di siti diffarenti sò visitati, cumpresi i chiese è altri siti riliggiusi, è u cimiteru cumunali cum'è l'abitudini di i priestati - e famìglie chì prenenu a custodia di l'imagine religiosa durante u tempu trà e festi.

Parchicchi cum'è Patrimoniu Intangible

I Péchicos, ancu a celebrazione in u quali anu realizatu, eranu ricanusciuti da a UNESCO cum'è Patrimoni Intangible di l'Umanità in 2010. A celebrazione hè stata inclusa perchè hè passatu nantu à ghjinirazioni, cù i ghjovani figlioli introdutte à a tradizione di una ghjovana età.

Vede a lista completa di aspetti di a cultura Mexicana chì anu ricunnisciutu: Patrimoniu Intangible Chjami .

Sè vo passite

Sì avete l'uccasioni di andà in Chiapas durante u ghjennaghju, vultà in Chiapa di Corzo per vede u Parchicchi per sè stessu. Pudete ancu fà una visita in u spedore di Sumidero è San Cristobal de las Casas.