U castellu di Monte-Cristo, casa d'Alexandre Dumas

Visita u Château de Monte-Cristo vicinu à Paris

Induve e quale hè u Château di u Contu di Monte-Cristo?

U Château de Monte-Cristo hè ghjuntu fora di Parigi à l'ouest, trà St-Germain-en-Laye à u nordu è Versailles à u sudu. Hè un château delightful chì l'autori Alexander Dumas (1802-1870) avia edificatu per ellu in u 1844 dopu a so dui rumanzi, u Contu di Monte-Cristo è i Tre Musketeers u scattò à u cima di i listimi di i più venduti di u XIX sèculu .

Per scappà di a prissioni di a so fama, Dumas traspendò da Parighji à Saint-Germain-en-Laye, truvò un lettore di terra in una culletta solu da Le Port-Marly per u so novu prughjettu chì era esse u so «paradisu miniatura in terra». A so visione abbastante romantica hè stata per un château renaissance cù u rossu rossu più chjucu Le Château d'If cum'è u so spaziu di u travagliu, un parco inglesi è parechje grottoes, rockeries è cascate chjardu. U soldi ùn era nisun prublemu è hà impiegatu l'architettu di moda l'Ippolitu Durand, chì passava à designà a Basilica di a nostra Signora di l'Immaculate Conception in Lourdes in u 1872.

Rodechjata da parcificazione invernale, u château renaissance-style hè abbastanza petite. A so facciata di culori di mattea, solu trè storii altasti è soprindutu cù ciumi ronde, hè cupartu in tile di pietra di motivi fiori, angeli, strumenti musicali è scrittori è filosofi grandi, cum'è questi di Dante, Homer è Shakespeare.

Dumas stessu hè un centru centru sopra à l'entrata principali.

Tour the Château

U château hè aggradèvule, un casteddu chjaru accadègiu chì puderete imagine chì vivi. Sò vi porta a storia di stu scrittore straordinariu.

Caminate per un petitu settore di chambres decorated with furniture, art, sculptures and artefacts.

L'abitazione Moorish in u primu pianu hè stata sorpresa di u decoru d'Europa, ma hè cusì autenticu cumu pudete vulete. A sala intima - perfetta per a seduzione - hè stata adattada da un artighjanu tunisiano chì si trova in i so viaghji estensivi è purtatu à u travagliu nantu à a custruzzione.

Dumas cum'è Lover

Scrittori, artisti, signori isulani ci alluraru sutta l'accusentu di u scrittori, un caratteru maiò di vita chì u so babbu era un aristocraticu francese è u patrimoniu di piantazioni, Marquis Antoine Alexandre Davy de la Paillèterie, è chì a mamma, Marie-Louise Labouret, era a figliola di un inn keeper. U Marquis hè stata averia u figliolu di un servitore nìvuru chì spiega l'esotico di Dumas. L'scrittore precocious hà statu un gran womanizer, producendu numeri di zitelli, anche benedetta dui dui elli, Alexandre Dumas fils (figliu) è Marie-Alexandrine, dui di quali eranu mariti diffirenti, eranu legittimi.

U cuncorsu di l'amateuse di Dumas corre à circa 40, ma forsi l'più interessante hè Adah Isaacs Menken (1835-1868), un pittore straziariu di l'America, poeta è l'attrice più rializera di u so tempu chì hà avutu un affari curtu è scandalous cun Dumas ( era duie volte à l'età) in u 1866. Era più famosa per u so funzione in u melodrammi Mazeppa , induve u climax face u so apparentimenti nude è cavarcà un cavallu nantu à u stadiu.

A so popularità, sicondu i critichi forti-tongued, avianu pocu à fà cù u talentu artisticu. "A peor actress on Broadway" hà dichjaratu u New York Times chì L'Ossiguttore era scurdate indispittèvule: "Ella hè inghjulantemente inutilmente da i maniche di talent".

Dumas in scrittore

A vita di Dumas hè stella. Hè pruduttu centenari di ghjochi è romane, ma cum'è turnò, assai di elli eranu scritte ghost da l'assistenti. Ellu stessu hà scrittu in u Le Château d'If secondu in u giardinu. Hè un picculu casteddu di ripertoriu chì vinni vinniu cù a splutazioni tuttu in u 1848, solu quattru anni dopu avè compru u compiu di a terra. Un ghjenuvesu hoste è bon viveur , hà campatu circundatu da i so mistressi è amichi, perchè è i cani, i misgi, i pappagalli è i scime. Malgradu à l'ingrossu quantità di soldi hà guadagnatu, era statu obligatu di vende u château, ma restitu finu à u 1851.

Dopu chì Dumas campava una esistia peripatetica in Belgio, Russia è Italia.

Dumas murìu in u 1870 in Puys, vicinu di Dieppe, in a casa di u so figliolu Alexandre Dumas u più giòvaniu, più cunnisciutu per a Signora di i Camelli .

U château passò da a manu à a manu, hà patitu da negligenza è si sò ruvistenti. Hè stata salvata da a distruzzioni in u 1969 da l'autorità lucali è l'Amici di Monte-Cristo.

L'alti di u puntu di a reputazione littiraria di Alexandre Dumas

A reputazione di Dumas in quantu un giantu littirariu hà patitu una muntagna cume a modica cambiò è ùn era micca finu à a fini di u seculu seculu chì a so reputazione hè stata rifinuta. Oghje cinematograficu è TV di serie garantanu chì i so classici chì inclusi L'omu in a Mascara di Ferru è u Contu di Monte Cristo (settore nantu à l'Ile d'If à u so di Marsella ) sò familiari à una generazioni nova generale.

Dumas hè ributu

2002 fu lu bicentenario di u natu di Dumas. U presidente Francescu, Jacques Chirac, avianu u so cinque pigliatu da u cimiteru in Villers-Cotterêts è rivolta in u Pantheon in alive cù altre famosi figuri literari francesi cum'è Victor Hugo.

L'avvene era drammaticu cum'è qualsiasi di novu Dumas. U casciubbu, chjappiutu da un vistitu tutale di tergittu, facia u passaghju per e carrughji di Parighji nantu à un carru pulled by four guardia muntagnuli vestiti cum'è i quatre moschetelli. Jacques Chirac in un esplendiu discorsu onoratu l'scrittore:

"Con voi, avemu D 'Artagnan, Monte Cristo, o Balsamu, cavalieri à e strade di Francia, turisate i campi di battaglia, visitate palazzi è castelli-cun voi, sò di sighjemu".

Informazione Pocu

Château de Monte-Cristo
78560 Le Port-Marly
Tel. 0033 (0) 1 39 16 49 49
Web

Abril 1u d'aprile à u 1 di Novembre 1h-7h 10h-12h30h & 2h-6h
Nuvembre 2nd to March 31 st Sundays 2 p.m.-5pm

Admission Adult 6 euros, 10-25 anni 5 euros, sottore 10 anni gratis

Comu accadarà à u Château de Monte-Cristo

In trenu è busu:

Da Parigi, piglià u trenu da Gare Saint Lazare à l'estazione SNCF di Marley-le-Roi o a linea RER a A Saint-Germain-en-Laye. Piglia Busu 10 da l'stazione, firmata à Saint Nom la Bretèche. Suggerimenti à i lampi. Caminate per l'avenue Kennedy puis pigat su primu dirittu à a chemin des Montferrand.

In car:

Pigliate l'autopista A13. Salute à Saint-Germain-en-Laye à N186. Segui signi per Saint-Germain-en-Laye. À u 6 semafòmi, piglià a strada da Marly le roi. Pigliate u chemin du haut d'Ormes à Clinique d'l'Europe. Ci hè una porta automatiche chì dà accessu à u parking di u château. Eri a campana per accessu.

A più grandi viaghjatimi di Parigi