U Guvernu d'Espagne: hè cumpatitivu

A Spagna hè una monarchia custituziunale cù e autonomi

U guvernu attuale di a Spagna hè una monarchia custituzione parlamentaria chì si basa in a Custituzione spagnola, chì hè statu appruvata in u 1978 è stabilisce un guvernu cù trè branchi: executive, legislative, and judicial. U capu di statu hè u Rè Felipe VI, un monarche ereditario. Ma u capu veru di u guvernu hè u presidente, o primu ministru, chì hè u capu di u succissivu executive di u guvernu.

Hè nominatu da u re, ma deve esse appruvatu da u sucre legislativu di u guvernu.

U Re

U capu di statu di Spagna, u Rè Felipe VI, rimpiazzatu in u so babbu, Juan Carlos II, in 2014. Juan Carlos hè vinutu à u tronu in u 1975 nantu à a morte di u fascatori fascista di l'affaire francu Francisco Franco, chì abuliu a munarchia quandu ellu in u putere in u 1931 Franco restaurava a munarchia prima di morse. Juan Carlos, u niptu d'Alfonzu XIII, quellu chì era l'ultimu Re, prima di rivolmarà u guvernu, immediatamenti hà ripigliatu una monarchia custituziunali in Spagna, chì rimiscu in l'adopzione in 1978 di a Custituzioni spagnola. Juan Carlos abdicò in u 2 di ghjennaghju di u 2014.

U Primu Ministru

In spagnolu, u capu elettu hè generalmente chjamatu u presidente . In ogni casu, hè sboccu. Presidente , in questu cuntestu, hè curta per Presidente del Gobierno de Espana, o presidente di u Guvernu di Spagna.

U so rolu ùn hè micca dissimilar à quellu di, dì, u presidente di i Stati Uniti o di Francia; invece, hè analogous à quellu di u primu ministru di u Regnu Unitu. A partir de 2018, u primu ministru hè Mariano Rajoy.

L'Legislature

U ramu legislativu di l'Spagna, a Cortese Generale, hè fatta di dui casali.

A casa bassa è u Cungressu di Diputati, è hà 350 membri eletti. A casa suprana, u Senatu, hè cumpostu da membri eletti è rapprisentanti di e 17 comunità autònumi. U diminuitu di a so membri varia per a populazione; di 2018, ci sò 266 senaturi.

U Judicariu

L'affari giudiziu spagnolu hè guvernatu di avutri è i ghjudici chì sò in u Cunsigliu Generale. Ci sò parechji livelli di curti di tribbunali, cù a prima unu chì hè a Corte Suprema. A Corte Nurmale hè ghjuridizione in a Spagna, è ogni regione autonoma hà a so propiu corte. A Corti Costituziale hè siparata da a magistratura è risolviite di temàti relative à a Custituzione è disputi entre tribunale naziunale è autonomi chì traspassenu nant'à issues custituzionale.

E Autonumii

U guvernu spagnolu hè decentralizatu, cù 17 regioni autonomi è duie città autònomi, chì avè un cuntrollu significativu di a so propria jurisdizzioni, facendu chì u guvernu centru spagnolu hè pocu liggiu. Ogni cume u so propiu legislativu è un ramu militari. L'Spagna hè divisu in a pulitica, cù l'armata di l'armata left wing, l'armata di ghjustizia, i partiti novi contr'à e vie vie, è i federali versus centralisti. U crash finanziariu mundiale di u 2008 è i spesi di gastru in Spagna hà diventatu i divizzioni è impulse impulse in certi riggii autònomi per più di l'indipendenza.

Tumult in Catalogna

A Catalogne hè una regione putenti di a Spagna, una di e più ricca è produttiva. A so lingua ufficiali hè u catalanu, à tempu à u spagnolu, è u catalanu hè cintratu per a identità di quella regione. A so capitale, Barcellona, ​​hè una forza turistica chì hè famosa per u so arte è l'architettura.

In u 2017, un impurtante per l'indipendenza eruptatu in Catalu, cù i ripertorii sustegnu di un referendum che di l'indipendenza catalanu in uttrovi. U referendum fu sustinutu da u 90 per centu di l'elettorii di a Catalogna, ma a Corti Costituzione Spagnola dichjarla illegali, è a splutazioni splende, cù a polizia guaganti i votanti è i pulitici arrestati. U 27 di uttùviru, u Parlamentu Catalanu declarò l'indipendenza di l'Spagna, ma u guvernu spagnolu in Madrid dissolgi u Parlamentu è chjamò una altra elizzioni in dicembre per tutti i sedi in u Parlamentu Catalanu.

I partiti d'independenza anu guanyatu una maggione maestra di sedi, ma micca una magguranza di u votu populari, è a situazione ùn era micca solu solu solu di février 2018.

Viaghjà in Catalogna

In uttrovi 2017, u Dipartimentu di Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu di u Statu L'Ambaissada d'i Stati Uniti in Madrid è u Consulatu Generale in Barcelona hà dichjaratu chì i citadini anu cresce esse crescita a presenza polizia di prisentà è sia cunzignati chì dimostrazzjonijiet pacìfichi puderanu diventà violentà in ogni mumentu per culpa di e tense tensioni in a regione. L'imbasciata è u cunsulatu generale dicenu ancu deve aspittà un'altura permette di trasportu si viaghja in Catalogne. Questa avvisione di sicurità ùn anu nunda di data d'uttellu, è i viaghji si assicura chì continuarà finu à chì a situazione pulitica in Catalulu hè riminda.