Una guida à l'Handover Hong Kong

U Hong Kong Handover Now and Then

U regnu britannicu in Hong Kong vinni à mezu à un flutter of Union Jacks è Royal family pageantry durante u traspreneur 1997. Gran Bretaña avia guadata l'isula da a Cina imperiale durante a guerra di l'opiu in u 1839 è dopu avè aghjunghje i novi territorii nantu à un alloghju longu di 100 anni. Hè questu chjassi chì hà purtatu à a trasmissioni di u Hong Kong.

Handover di Hong Kong è a Legge Basca

Mentre a Gran Bretaña hè propiu l'Isula di Hong Kong è Kowloon, l'affittu di i novi Territori hà scopu in u 1997 è Gran Bretagna sinti chì hà pocu scelta ma per rinvià u cuntenutu di Hong Kong à Chine.

Mentri a prissioni da Pechino è a cumunità internaziunale pressionatu à Londra à restitu Hong Kong, a pusizioni in Hong Kong hè più equilibrata. A preoccupazione di a cità capitalista più stesu di u mumentu chì si vultatu à u cumunista cumuni mundiali era cumuni.

Quantu parte di u dibattitu nantu à a trasmissioni di u Hong Kong hà vultatu versu i libertà civili, incù a preoccupiesi chì a Cina ci impuseverà u contu autoritarie dopu u paese cumu tornatu. Per pruvà à sforza i so teme chì u britannicu negoziatu cù i Cinese una mini-custituzione di Hong Kong; a Legge Primaria. Questu cuncritu u dirittu di Hong Kong per godighjà una manera capitalista di vita per almenu u quattru cinquanta anni è ponu prutezione in prutege a libertà di parlà, drittu à prutestà è à altri idee decididamente demucratiche.

À mezu à tuttu stu negoziamentu trà Londra è Pekín, nimu hà moltu di dumandà à Hong Kongers. Hè casi scumparutu da i discurizzioni di rinviallu, nunda ùn sunta a situazione di Hong Kong più megliu da l'avvenimentu innitalizatu.

Ntantu à scuntrà a chjagua, i guvernatori è i prìncipi britannichi ricuglèbbenu bandiere, mentri i presidenti è i mandarini chinesi strangulate i so propii. Hong Kong hà vistu.

Hè Hong Kong una Dimucrazzìa?

Nimu Grazie à i britannichi Ùn hè mai statu - è i Cinese vurenu avè mantenutu cusì. Per a maiò parte di a so vita, Hong Kong era una culonia, rignata da un guvernatore mandatu da i Casi di u Parlamentu britannicu .

Quandu u trasportu in Hong Kong hà avvicinatu, a populazione lucali dumandava più cuntrollu di i so affari. In risposta, i britannichi introdusi un semi-parlamentu è u postu di capu executive per rimpiazzà u guvernatore. Ma a cità ùn hà mai avutu u sufretu universale è sottu a Chine, ùn pare micca improbabile chì hà avutu - u Chief Executive hè elettu da i capi di l'industria.

Cumu Hong Kong hà mudificatu Dopu a traspenda?

Una di e prublemi più frequenti nantu à a trasmissioni di u Hong Kong hè quellu chì hà cambiatu in Hong Kong in particulare chì i chinesi pigghiaru a suvranità. Da a storia di Queens chì hè stata abbandunata, per un cambià di culore nantu à i post boxes, Hong Kong hà avutu una primavera britannica pulita dopu a traspenda. Ma abbastanza di simboli sò stati, a Queen Victoria ghjunghje sempre à a Victoria Park è u ritornu di a Queen Elizabeth ripiglià in i monti.

Ci hè ancu abbundanza di architettura britannica nantu à mostra, da a residenza di u guvernatore ex à a Catigurìa di San Ghjuglianu Anglicanu. Pigliate u nostru tour di u Hong Kong britannicu per truvà u megliu.

Per e grande, a cità hà stete fermu u stessu. A guadagnà risorse di sempre. Ma Pechino hè sempri più confiante è cumu a cità hè guvernata hè stata rimessa in u centru di a rivoluzione parigina, induve milioni di Hong Kongers hà pigliatu à e carru per esigene a demucrazia.