Una storia brevi di New Orleans

I Francesi

Robert de La Salle riclamava u territoriu di Louisiana pè i Francesi in i 1690's. U Re di Francia aghjunta un pruprietà per a compagnia di l'Occidenti, possu di John Law, per sviluppà una colone in u novu territoriu. Legenda distinta Jean Baptiste Le Moyne, Sieur de Bienville Commandante è Direttore Generale di a nova colone.

Bienville vulia una colone nantu à u Riu Mississippi, chì serve com l'autostrada principale per u cummerciu cù u novu mondu.

U Native American Choctaw Nation amparò Bienville un modu per evità l'ege traidori à a bocca di u Riu Mississippi, ingressu à u Lago Pontchartrain da u Golfu di Messicu è viaghja in Bayou San Giovanni in u situ induve a cità hè oghje.

In u 1718, u so sonniu di Bienville di una cità si facia realità. I riti di a cità sò stati dispuniti in u 1721 da Adrian de Pauger, l'ingenu reale, seguitu à u disignu di Le Blond de la Tour. Molti di i strati sò chjamati per i casali riali di Francia è i santi catòlici. Contrariu à a credenita populari, Bourbon Street ùn hè chjamatu not after the beverage alcohòlicu, ma più dopu à a Casa Reale di Borbone, a famiglia chì occupò u tronu in Francia.

U Spagnolu

A cità fubbe guardatu sottu u regnu francese finu à u 1763, quandu a colone era vendita in Spagna. Dui fucili principali è u clima subtropichi chjudevanu assai di e strutturi primi. Nuvellu Orleanians tempi pronta hà amparatu da custruisce cù a cipressu nicu è u brique.

L'espanciu cresce e novi codice di edificazione chì necessitanu teatri e muri di brick nativo. Un passaghju per u Quartu Francese oghje mostra chì l'architettura hè veramente più spagnola da francesa.

I Amiricani

Cù a Compagnia Louisiana in u 1803, vense i stati americani. Questi principianti à New Orleans anu vistutu da i crioli Francesi è Spagnoli di persone chì ùn sò micca adattati à l'alta societat di i crioli.

Eppuru chì i crioli sò stati obligati à cumerci cummerciale cù l' Amiricani, ùn l'avianu micca in l'antica cità. Canal Street hè stata custruita in l'arragginata di u Quartu Francese per mantene l'americani. Allora, oghje, quandu travagliate nantu à Canal Street, observe chì tutti i vechji "Rues" cambiammu à "Strade" cù nomi differenti. Hè in a sizzioni chì i vechji tramezzi .

L'arrivata di i Haiti

Tardamentu à u XVIII sèculu una rivolta in Saint-Domingue (Haití) hà purtatu parechje refugees è immigrati à Louisiana. Iddi eranu artighjani qualificati, ben educati è fècenu a marca in a pulitica è in l'affari. Un novu guvernatore successu era James Pitot, chì hè diventatu dopu u primu alcuni di New Orleans.

Free People of Color

Perchè i codici criouli eranu più liberali versu i servitori di quiddu di l'Amiricani, è sottu certi circustanza, permettenu un esclave di compra a libertà, ci era parechje "gente libera di colore" in New Orleans.

Per via di a so situazione geografica è a muzzina di culturi, New Orleans hè una cità più ùnica. U so passatu hè mai vicinu à u so avvena è a so ghjente sò dedicati à mantene a so una di una cità aggradèvule.