A guida cumplessa di u Ponte di Ha'Penny in Dubline, l'Irlanda

A bellezza di ferru caste hè diventata simbulu di a capitale irlandesa

Un arbre perfettu chì spanningà u fiumu Liffey, u ponte Ha'penny hè unu di i posti più ricunniscivani in Dublinu . Era u primu ponte di vaghjale di a cità è era a sola passerella in Dubline finu à u Puente di u Millennial in 1999.

Quandu s'aprì in u 1816, una media di 450 persone crucò i so tàmpiu in ogni ghjornu. Oghje, u numiru hè vicinu à 30 000 - ma ùn anu più a pagari un pagamentu per a cunvenzioni!

Storia

Prima di fà creà u Ponte di Ha'penny, qualchissia chì tocca à traversate u Liffey avia da viaghjà cù a barca o di riscà à scumpientu a strada cun carru cavatu. Sette sethi diffirenti, tutta l'operata da una cità Alderman, chjamatu William Walsh, trasmessa un trasportu di passageru nantu à u fiumu à parechji punti nantu à u bancu. In seguitu, i battelli cariu à tali disurite chì Walsh era urdinatu per rimpiazzà o micca tutti o per custruisce un ponte.

Walsh abbandunò a so flotta di i battelli e battini in u ponte di l'affari dopu avè assicuratu u drittu di ricuperà l'ingaghjamentu perchè u pienu per quellu di u vostru pedace per passà u ponte per i prublemi 100 anni. Turnstiles sò stallati in ogni uve à guarantiscia à nimu hà sappiutu per esse u pedace - una mità di penalità. A vuridine centu centesimu u pene hà datu a nascita à l'alcune di u ponte: Ha'Penny. U ponte hè passatu da parechji altri nomi ufficiali, ma dipoi u 1922 hà statu ufficialmente chjamatu u Ponte di Liffey.

U ponte s'aprì in u 1816 è a so inaugurazione hè marcatu cù 10 ghjorni di passaghju librettu prima di u ppe. In un puntu, u tarifu hà cullatu à un centesimu aiutu (1½ pence), prima di esse purtatu in u 1919. U simbulu di a cità, u ponte Ha'penny hè stata restaurada in u 2001.

Architettura

U ponte Ha'penny hè un ponte di l'arcu elittica chì si stende circa 141 pianu (43 metri) nantu à u Liffey. Hè un unu di i primi pueti di ferro fundatu di u so tipu è si compostu di costiglioli di ferru cù archi è piloti boni decorattivi. A l'epica di a so custruzione, l'Irlanda era una parte di l'Imperiu Britannicu, cusì u ponte era realitatu da a Coalbrookdale Company in l'Inghilterra è hà trasmissionu à Dublinu per riunificà in u situ.

Visiting

A halfpenny ùn vai micca solu questu ghjorni ma ancu chì u prugramma hè stata eliminata chì significa u paese di Ha'penny hè liberu di visità. Pronounced "Hey-Penny", u ponte ùn chjaru mai è hè unu di i più belli ponte di vianello in tuttu di Dublinu. Visita o ghjornu o a notte mentre scopre a cità o viaghjate nantu à u vostru modu à un pub cena in Temple Bar. (Ma però ricordate chì, ancu s'ellu si pò tentativu per aghjunghje un prigione adduffu in i lati di ferru, u pesu di i chjusi pò danale à u ponte storicu, perchè ùn sò più permessi).

Cosa da fà vicinu

A capitale Irlandese hè compatta è u Ponte di Ha'penny pò esse truvata in u cori di a cità per quessa chì ùn ci hè micca scassatu di attività vicinu. In un latinu di u ponte hè O'Connell Street, una strada di bullichi furmata da pub e toli.

À u centru di a strada hè Spire, un monumentu d'altru inoxidable in a forma di una agulla sharpamente chì si trova 390 metri d'altitudini. Hè custruitu nantu à u spice induve Pilar di Nelson hè statu quì sottu postu chì era distruttu in un bumbardamentu di 1966.

Caminate in O'Connell Street è passene per Ha'Penny per truvà in Temple Bar . U livellu pub distrettu hè chjucu di vigore di ghjornu è di notte, ma beni megliu dopu à l'oscurità quandu parechji di i bar è amici music live. Per visita di u ghjornu, u Palazzu di Dublinu è di Dublinu sò un passatu di cinque minuti in u Tempiu Bar.

À pocu tempu prima di travirsà u ponte hè una statua di bronzu da dui donne chì pusendu à chatà cù i so sacchetti di cummerciale à i so pedi in u Bassa Liffey Street. L'articulu di u 1988 fù creatu da Jakki McKenna cum'è un tributu à a vita di a cità. Hè un locu di scontro è pupulari hè statu datu un nomu di culori di Dubliners: "i banditi cù i sacchetti."

Dumenu 12h. A 6 ore di l'oghji nantu à u sabbatu, avè u Grand Soziale per u Mercatu di Mercurio Ha'penny chì offre vendita di vendita uni pochi chjughi da u ponte. U mercatu internu cambieghja settimane cù vinditori rotanti chì custituiscenu posti chì vende pezzi, retro, è accessori, è ancu artu originali, mentre un DJ spins vinyl records. Questu di Dublinu, i pintusini sò ancu dispunibili, perchè pò chjelu è fàtziu à u stessu tempu.