A Guide to the Gorge of Olduvai è di Shifting Sands di Tanzania

À quelli chì interessavanu in l'archeologia è a puterulugia, ci hè più in Tanzania cà i so riservi ghjucatorii spettaculari è i boni pochi. Situatu nantu à a strada di u Cratera di Ngorongoro à u Parc National Serengeti , a Gorge Olduvai (ufficialmente coñecida com Gorge d'Oldupai) hè sensu u settore paleoantropològicu più impurtante in u pianeta, grazzi à u scupertu di una seria di fossili chì documentanu l'evoluzione di l'umanità.

Quelli chì viaghjanu à a regione pò aghjunghje un viaghju à Olduvai cù una visita à i misterii Shifting Sands, una duna vulcanica rinfrescente chì si move in u desertu à una rata di circa 55 piu / 17 metri annu.

L'impurtanza di Olduvai

Nta l'anni 1930, i archeologhi Luigi è Maria Leakey cuminciaru una sorta di scavi longu in Olduvai Gorge dopu vede u fossili omini fussiti some anni d'avanti da u archeologu Hans Reck. In u corsu di e cinque deci anni, i Leakeys fici parechji scuperti nutizie chì cambiammu l'intrepretazione mundiale di induve avemu vinutu, in ghjinirali cunvince chì a razza umana origine solu da l'Africa. Chì u più impurtanti di queste scuperti hè u Casalucuscinu Man, u nome datu à i restos di un Paranthropus boisei masciu stimatu da 1,75 millioni anni d'anni.

I Leakeys anu scupertu ancu a prima evidenza fossile chjamata di l'altri spezii omini, Homo habilis ; cum'è un tesoru di i fossili di l'animali è i primi formi per i strumenti di l'uttimisimu.

Ntô 1976, Maria Leakey truvà ancu una seria di petra omini cunsirvati à Laetoli, un situ situatu quasi 45 chilometri / 28 chilomitri à u sudu di u gargu. Questi anch'elli anu prisentatu in cendizzioni è credi chì anu apprezzatu à u nostru antenatu Australopithecus afarensis , pruvucarà ch'elli l'essenzi omini spieghjani nantu à dui persetti durante l'era di Pliocenu, quasi 3.7 milioni di anni fà.

A l'ora di u scupertu, era l'esempiu cchiu anticu di u bi-pedalismu ominu.

Visita a Gorge d'Olduvai

Oghje, i siti di scavi di Leakeys sò sempre operativi, è i archeologii di tutte u mondu sanu à scorri à i misterii chì circundanu u nostru urganisimu. I visitori à a regione Olduvai ponu vede queste siti di scavi per elli sottu à a survegazione di una guidata ufficiale. À a cima di u ravine, hè un museu, chì hè stata trovata in u 1970 è da Maria Leakey è rinnuvata in i 1990 per u squadra da u Museu Getty. Ancu s'ellu hè chjuca, u museu ùn hè cusì fascinante, cù parechji stanzi dedicati à spiegà i paleoantropològii di u situ.

Quì, truvate una ricetta di fossili omini è faunistichi, è dinò l'ezioni antichi now referred to as Oldowan (un termu chì traduce cum'è "da Gorge Olduvai"). Queste l'uttine rapprisentanu a più antica industria di e prugramma chjamata in a storia di i nostri babbi. Per a priservà l'uriginali, parechji di i fossili nantu à a mostra sò casts, inclusi chiddi di i cranichi omini. Stressate di l'esposizione include un vastu scogghiu di i Pedichiuli di Laetoli, è parechji ritmi di a famiglia di Leakey chì travagliani in i primi siti di scavi.

U Gorge di Olduvai hè issa ufficialmente referita cum'è Gorge Oldupai, questu ultime hè l'ortografia curretta di a parola Maasai per a vegetazione sisal salvatica indigena.

Visiting the Shifting Sands

Quelli chì vòlenu fà un ghjornu d'avè averà guardà oghje in u nordu di u Gorge d'Olduvai à i Staggi Shifting. Quì, una duna di crescente in fine di cendrerella negra si ferma in a pianura à a rata di circa 55 piu / 17 metri annu sottu a forza di u ventu unidireccional. I Maasai pensanu chì a frasca hè vinuta da Ol Doinyo Lengai mountain, un locu sacru chì si traduce in English com a Mountain of God. Un ghjornu chjucu, sta muntagna impressjonanti in u cunceculu pò esse vistu in distanza da a Gorge d'Olduvai.

À nantu à a chianura, a cendizzioni volcanica si stalla, cullizendu in una petra petra è da esse accumulate per esse a spezialità simmettrica di u dave hè oghje.

A sabbia hè riccu à u ferru è assai magnetizatu, per quandu si fala à sè stessu quandu hà ghjittatu in l'aria - un fenomenu chì fa per interete l' opportunità fotografica . A duna pò esse difficili di truvà da a so natura mobiltà, è spessu u viaghju per esse cunsultate tècnicu off-road. Per via di cunsiquenza, hè cunsigliatu di viaghjà cun un guidatu lucali è / o un driver. À a strada, ùn vi scurdate di guardà un ochju per u ghjocu di furmà u roaming.