A Slow Road à Recuperazione Continua in Nepal

A semaine dopu hà marcatu l'anniversariu di u terrimotu devastante chì hit Nepal durante a primavera di u 2015. U 25 d'apriliu di quellu annu 7,8 magnitudini tremblete distrutte e paesi, temi antichi isulati, è ricunquisti a vita di i milla, sughjendu u paese in disarruni suliati. Avà, molti mesi dopu, l'oghje si sparghje prestu da ritornu ind'è a norma, ancu sete scelte maiò continuanu esistinu.

In l'ultimi anni, i milioni di aiutu in l'aiutu hà purtatu in Nepal, è millaie voluntieri anu travagliatu per u travagliu nantu à prughjetti projectati per aiutà à ottene u paese à i so pedi. Ma u guvernu Nepali hè notoriamente ineficenti è assai lento à decisione à u mumentu, cusì assai di quellu soldi ùn hè micca statu distribuitu bè, chì ùn hè micca allatu à aiutà à u prucessu di ricustruzione. In cunziguenza, ci sò e territorii di u paese - cum'è a regione Sindhupalchowk - chì cuntinuanu a pattu.

A scorcia di agisce, ci sò più di 400 repercorsi dopu à u terrimotu originale. Questu hà manteneutu i citadini Nepali nantu à u bordu quandu viaghjanu in teme di l'altru disastru maiò chjamatu a regione. Cumpagnia chì, cun pobuli qualità viventi in i zoni più affezzii, hè assai difficiule per qualchissia per sparisce una vita in i posti chì sò stati standardati è ùn anu da esse ricustruiutu.

Ùn hè micca tuttu u male. A regione Annapurna è u Vallu di Khumbu sò state statu dichjaratu sicura solu è aperta per i visitori. In più di questu, u Dipartimentu Statali di i Stati Uniti hà righjuntu u viaghju di cunsigliu di u viaghju di u 1 di marzu di u 2016 è studienti indipendenti da i zoni, chì hè populari cun visitanti chì si trovani visitori, anu truvatu chì i percorsi di camicia in questi posti erani seguru è stabile.

I paisaghji sò stati ricustruiuti inveciute, è e te alloghju nantu à u te alloghju sò aperti, accolta viaghjate cumu hanu fattu per anni.

Ancu s'ellu sò rimanighjati quelli spazii, i viaghjatori ùn anu tornatu in ogni casu significativu. A blogger popular di l'alpinista Alan Arnette hà pocu ricuminatu per u Vallu di Khumbu in u so viaghju à u Everest Base Camp, è hà dichjaratu chì i paesi è i paesi sò più ricenti di u questu in u passatu. Questu significa chì e te vacanze sò vacanti, e guidari ùn anu micca bè chì i clienti, è l'ecunumia di a regione cuntene a so lotta. Chistu significa ancu chì i vitturi opportunisti anu a pussibilità di vende Nepal in una manera chì ùn hè statu cumunu in l'ultimi anni - tranquillu è vacanti.

Quandu a industria di u viaghju in Nepal hà praticatu per rinvià i so pedi, ci sò trattati per esse pussutu cù guidati lucali. A maiò parte di circà u travagliu, è sò disposti per fà i clienti à i scarpse di tariffu favurizati per attruvà affari. Better yet, i camini longu di u Circuit Annapurna è a ruta per u Everest Base Camp sò sopratuttu vache, chì volenu l'affullati sianu casi esistenu, chì furnianu un sensu di solitude chì ùn hè micca sempre in stati posti in qualchi tempu.

U clima in Nepal à u mumentu hè un accolta. I so ghjente ùn sanu chì si ne vanu ellu tornanu a so paese à u ritrattu, anu bisognu di u prezzu di soldi turistiche. Chistu ha purtatu assai di i lucali prunponemu l'gratitude à i viaghjatori chì visitanu, è urgeu à sparte l'esperienza cù l'amici è a famiglia di casa. Ancu chì i numeri riflittura sunnu bassi, ci hè assai sperione chì e cose saldanu in u prublemu vicinu.

A vitturinu di aventure sempre hè statu impurtante per u Nepal, ma chì hè veru ora più ca maiò. U soldi chì passà in u paese fubbe parti di i blocchi chì custituiscenu l'ecunumia di ricerca è assicurà alcuna parte di i paesi chì ùn sò micca esse ricustruiuti è funzionendu novu. In cima di quessa, darà parechji di a persona nepalese una ragione per stà.

Cù u so avvisu ecunomicu chì anu parechji pisanti, certi sò partiti per i paesi vicini chì aspittàvanu u travagliu è e prospetti per u futuru. Se u turnu pò cuntinuà aduprà, però anu da avè a ragiuni di stà in casa è aiuta ancu cù l'sforzi.

A staghjone di trekking primavera in Nepal dura finu à ghjugnu, finisci cù l'arrivu di l'muntagni estivi. A seconda temporada quandu principia à l'oghje, accuminciannu a fini di sittembri è ghjughjenu à u novu. Eppuru duie volte boni per esse in l'Himalaya, è ùn hè micca tardu per un viaghju per una staghjunali à questu puntu. Avà solu avete a pussibilità di visità unu di i destinazioni più stradedda di u viaghju di u pianeta, vi cuntribuiscenu ancu à u benessiri di quelli chì stà vicinu. Quale hè chì puderia dumandà à qualcosa più cà ciò chì di a so sperienza di viaghju?