Celebrazione di u Gawai Dayak Festival in Borneo

Tutta u Malasia è Indonesia si celebrenu Gawai Dayak Festival

Edita da Mike Aquino.

Cilibratu cù l'entusiasmu in tutta l'isula di Borneo (in Indonésia è Malasia ), Gawai Dayak hè un festività di diversi ghjorni per oghje u populu indigenu .

Gawai Dayak traduttu à "Dayak Day"; i ghjorni di Dayak includenu i tribbi Iban, Bidayuh, Kayan, Kenyah, Kelabit è Murut chì ghjittianu ghjocanu Borneo è alleutu i tradutti disprosi di i so capi.

Ancu abbandunatu in tradizionisti di funziunanti di u passatu, l'ùnicu capu chjamatu quelli ghjorni durante u Gawai Dayak hè di un sacrificadoru di a gallina d'onorà una cosechja di u risu d'oliu.

Quandu u Natale hè à l'Occidenti è à l'annu Chine à i persone di l'ancestrali Chinese , Gawai Dayak è à e tribù indigene di Borneo. Hè più cà una manifestazione cumminciosa di a cultura indigene pè i turisti, Gawai Dayak hè celebrata cù una veru gioia è entusiasmu - una occasione per i matrimonii è e reunione famigliale felice.

Celebrazione Gawai Dayak in Sarawak, Malasia

In a capital Kuching è in Sarawak vicinu, e celebrazione commenze una settimana prima di u 1 di ghjugnu.

Kuching mantene l'avvelenato è a dimustrazione di u costru chì una simana prima di Gawai Dayak. L'iniziu ufficiale à e festività si realiseghja in u Village Cultural Sarawak, un locu famusu è convenientu per i turisti per amparà più nantu à a cultura indigena.

U 31 di maghju , Sarawakiani spartinu u Gawai Dayak à u Civicu Center, cù festività cù soppa, ballu, è ancu un perfumu bellezza.

I turisti sò invitati à visità i longhi lonchi Iban all around Sarawak u 1 di ghjugnu .

L'attività diferenze trà longhouses; qualchi permettenu i turistici à sparisce i pistoli di canne tradiziunale è à vede u gallerie di gallerie. Ùn importa micca u locale, i visitadori sò sempre salutati cù un vinu di risu risu ; edita o trova un locu per amparà - ricusate ùn hè impolite! ( Cumu sdighendu u travagliu in l'Asia sudu.

)

Iban è Dayak sò aperti à Gawai Dayak, chì permettenu visitari una visione di a vita di u ghjornu. I turisti sò stati invitati per portà costumi vistimenti di colori, participanu à e balli tradiziunali, è tastate cuscioti diliziosi è documenti.

Ci hè un impegnante di a comunità di Dayak per unificà a celebrazione, in ogni casu oghje u Gawai Dayak resta in più incongruous cun cada unghju persunale averebbe avvenimenti separati è itinerarii. Ùn cume micca nisun fugliale da a festa - tanti cum'è 30 famiglia puderanu occupà un solitario longhouse!

Celebrazione Gawai Dayak in Pontianak, Indonésia

À traversu u cunfini, u Dayak of West Kalimantan celebren Gawai Dayak cun tanta flair cum'è i so fratelli in Malasia.

A capitale Pontianak detti a so propria festa di Gawai Dayak da u 20 di u 27 à u 27 - cù unghji è partiti in tutte a cità, è i maiori avvenimenti centrati annantu à Dayak longhouse replica Rumah Radakng.

U Dayak sò un munzuni eterogenu, è ogni tribù in tutte e quartieri induve si stancanu (Bengkayang, Landak, Sanggau, Sintang e Sekadau) celebranu i rituali post-cunti di manera diversa, cada unnunce à Jubata (Diu) in u so modu.

U Rumah Radakng feste di u focu di u Gawai Dayak è di a tradizione di a tribù Kanayatn in particulare, ma ponu offre una visione turistiche cumpletta: i festività inclusi 16 arti tradiziunali diffirenti, da a literatura orale à a musica à Dayak dance à i ghjurnati tradiziunali.

Gawai Dayak in i tempi muderni

Olvidà l'estereotipi romantichi - micca tutti i pirsuni indigini di Borneo chì sò sempre vivi in ​​longhouses o decide di fà un disfuru tradiziunale durante u Gawai Dayak.

Parechje ghjente traseru di e so domicile oghje nantu à e cità in cerca di travagliu. A cumunità Urban Dayak puderanu sceglie celebrà a so vacanze solu per piglià un tempu fora di u travagliu - un occasione rara - per visità una famiglia fora di a cità.

Christian Dayaks attunu à frequenza à massa in una iglesia è poi celebranu cù cena in un locu.