Cumu celebrà l'annu Chine in l'Asia Sudestu

Watch Cinese comunità di l'Asia di l'Asia suddivisioni in una festa di dui settimane

Cumplà a fini di ghjennaghju o u ferraghju, a cumunità chinesa chinesa di l'Asia sudorientale tira u più grande festa di l'annu: annu Chine (o l'annu novu Lunar) - è tutti sò invitats! Sta festa dura di 15 ghjorni, cuminciannu à u primu ghjornu di u calendariu tradiziunale chine.

Per i chinesi è i so vicini italiani di l'Asia di l'Asia sudorientale, hè un tempu per esse unificati cù famiglie è amichi, paghendu di dete, sirennu festini, è aspittàvanu l'altre prosperità per l'annu per venite.

Cumunitati chinesi in tutta l'Asia sudorientale sò spettuti da una splutazione quandu l'annu novu Lunar ghjorni in giru, ma a celebrazione più forte di a regione in Penang (Malasia) è in Singapore .

In Vietnam, induve a influenza culturale chinesa ferma forte, l'annu Lunar annantu hè u granddu di i vacanze vietnamita, Tet Nguyen Dan .

Per più infurmazioni detallati nantu à celebrazione di l'annu in u Sudest Asiàticu, scegliendu quì:

L'annu di l'annu Chine

L'annu chianu novu hè una fede moveva relative à u calendariu gregorianu più comunale utilizatu in l'Occidenti. U calendario lunar chine cumincià à i seguenti cronumi gregoriani:

  • 2017 - u 28 di ghjennaghju
  • 2020 - u 25 di jinnaru
  • 2018 - u 16 di frivaru
  • 2021 - u 12
  • 2019 - u 5 di frivaru
  • 2022 - u 1 di frivaru

Ma hè quì un ghjornu stessu! A festa di quinc'amica di u ghjornu chì segui se manifistarà in seguente:

Vespra d'Annunziu: a ghjente truvete à e so cità di nascita per aghjunghje à u restu di e so famiglie è manghja l'immerrazione di grandi festi. U petregla sò illuminati à scuntentanu a mala furtuna, anchi si Singapur hà ligatu à u legatu à i citatini privati ​​à chjardu i so propii pirotime.

U 7 ghjornu, Renri: cunnisciutu com'è "Cum'è anu anniversariu", famiglie tradiziunalmenti s'univanu à manghjà l' insalata di pisci prima cruciata chjamata yu sheng .

I partituri toss a salad as high as they can with their chopsticks per invià a prosperità in a so vita.

U 9 ​​di u ghjornu, Hokkien l'annu novu: questu ghjornu hè particularmente significativu per Hokkien Cinese: nantu à u novu ghjornu di l'annu novu (hè dichjaratu), i nemichi di a tribù Hokkien si sò banded together per lavoru l'Hokkiens da a strada di a terra.

Cum'è una massacre horrible, parechji supravviventi si scupreru in un campu di canna. U celu intervenenu, è i manequillanti partinu. Dopu questu, Hokkiens aghjau ringraziatu l'Emperadoru di Jade per u so intervene nantu à u 9 di ghjornu, affinchendu offerazioni di zuccheri di zuccatore attache cù cintes rodi.

In Penang, u ghjornu hè cunnisciutu com'è u Festival Pai Ti Kong, cilibatu u più fervèvule à u Chew Jetty à Weld Quay. Quandu a mitjanità ghjittassi, i clani di Chew Jetty ponenu e festività, uffrì un sacrificiu di l'impiratori di Jade, di sacrifici di u nutiziu, licore è zuccherinu.

U 15 di u ghjornu, Chap Goh Meh: U l'ultimu ghjornu di celebrazione di u Novu ghjornu hè ancu l'equivalente chinoise di u Valentine's Day, cum'è dame chjamatu unmindutu pusteru mandarine in corpi di l'acqua, affresentenu tanti benei per i boni sposi. U ghjornu hè celebratu ancu cum'è u Festival Fighjunu, cum'è e famìglie camminate per e strade cù luminarias illuminati è e candelli chjucu sò stati fora di casi per guidà ghjenti stallati.

In Penang è u Singapore, Hokkiens cunclusu i so festioni di u Novu annantu à u Chingay: una manifestazione bulliciosa di ballarini masqueraded, stilt walkers, dragon ballers, è varied acrobat.

In Indonèsia , a cità di Singkawang in West Kalimantan (Borneo) celebra à Chap Goh Meh cù a so propria dimora di i maligni maligni. Un scontroppu massu per a via più larga di u Chap Goh Meh implica u rituali locu cunnisciutu cum'è Tatung, u rituu di vultà i dimònii per l'attu di torturabili: i participatori attualmente u spicci di l'acque per a machja è caccià i so caschi cù spade, tutte senza infallu .

Ciò chì vede u annu Chine

I celebrazioni di l'annu novu in a regione cuntenenu parechji cose in cumuni, traspurtati da a tradizione cinese:

U Petruschetti è u Color Red. Per i Cinese, u rossu hè davanti à a vita, l'energia è a ricchezza.

Stu culore hè ancu assai impurtante in a legenda chinesa. Una volta nantu à un tempu (hè dichjaratu), una cria alimenta d'un omu cume cunnisciutu da Nienti scantatu china ogni vittoria d'annu, finu à chì a persone anu scupertu chì Nian era teme di i belli è u culore rossu. Cusì i pirsuni sò incuraghjiti à fuccionu pezzu è ponu vistisce una robba russa per impedisce un'antra attaccu da Nian nantu à l'annu novu.

Family reuniones. Una settimana in anticipu, i strade in tutte a regione sò spettuti da esse stufa da e cungregati etichetta chimica in pruvucatoria à i so cità nativa. I vacanze saranu chini di generazioni chì cullà nantu à a festa è (in tantu) appena. Omi anziani marità oghjinciarà u ricottu di u pow (sobri rouggiu chjete di soldi) à i so figlioli.

Lion dances. In u primu settimana di l'annu novu, pense à vede parechje di sta danza chjaru tradiziunale: parechji omi chì anu vistutu un disfunutu di un "leone" saldarà a ballà da u bigli di batta. Questa passà assai in lochi pùblici cum'è e carrughji è i centri shopping, spessu sponsored by famiglia ricca o l'amministrazione di u mall di purtalla a furtuna per l'annu novu.

Food. Diversi manciarii tradiziunali facenu a so prisenza annantu l'annu novu: yu sheng, mandarin orange, secco Peking duck, u carnacci barbacoa, call bak kwa , è u pudding rossu rossu cunnisciutu com nian gao.

Alcune di i nomi di l'alimentari sò homofoni chinesi per a prusperità è a bona fortuna: l'alga di capelli è l'ostrici siccati, per esempiu, u sonu cum'è u salottu di l'annu tradiziunale Gong Xi Fa Cai . In Hokkien, a parolla per una certa parte di u laranje sona cum'è a parolla per "milioni", perchè spessu scambià trà i Families Hokkien in u Vespiu d'annu.