Hè a Mongolia Parte di Chine?

Un dato interessante di Mongolia

Ufficialmenti: No, Mongolia ùn hè micca una parte di Cina.

Mongolia hè un statu suvranu in Asia è si trova a so lingua, u monicu, u primu ministru, u parlamentu, u presidente è e forze armati. Mongolia emette i so passaporti propiu à i citadini per u viaghju internaziunale. I trè milioni o vinte di u paese di u paese dispunibile, cun prefigurazioni, sò cunziddiranu prizzati per esse "Mongolian".

Un pezzu di persone cunfrontu eranu chì Mongolia hè una parte di a Cina perchè Mongolia Inneru (micca u listessu "Mongolia") hè una regione autonoma di u Rè di Populazione Chine. Tibet hè una altra famosa regione autonoma di Cina.

A Difference Between Mongolia Inner è Mongolia Exterior

Tècnicamente, ùn hè micca un postu cum'è "Mongolia Outer" - a manera curretta per riferite à u statu indipindenti hè simplicemente "Mongolia". I segni "Mongolia Outer" è "Mongolia di u Nordu" sò in particulare informale per cuntrastallu Mongolia Inneru cù u Statu subitu. E scelta di a manera di riferite à Mongolia hà alcuni cunnessione pulitica in l'Asia.

Hè chjamatu Mongolia Infermera cumuni cun frontière cù Russia è u Statu sovrani, indipindenti di Mongolia. Hè una regione autonoma chì hè cunsiderata parti di a Repubblica Populari di Cina. In Mongolia Inveci hè una regione autonoma in u 1950, prima di Tibet.

Una storia ràpida di Mongolia

Dopu à u collapseu di a dinastia Qing in Chine, Mongolia dichjarò a so indipendenza in u 1911, però, a Republica di China anu avutu parechji piani per a regione. E forzi chinesi occupanu parti di Mongolia finu à chì a Russia invadiu in u 1920.

Un espansione cumuni mongolinu-russu expulsatu e forze chinesi.

A Russia decide di sustegnu a creazione di un guvernu autònumu cumunista in Mongolia. Cù l'aiutu di l'Unioni Soviètica, Mongolia riunia dichjaratu a so indipendenza - deci anni dopu à u primu tentativu - l'11 di lugliu di u 1921.

Solo in u 2002, a China si cunsidereghja di cunclusione Mongolia in u so territoriu cuntinentali è sguassata da i carte di u so territoriu!

E ligami cù Russa sughjenu forte, però, l'Unioni Soviètica hà infurmatu u regnu cumunista in Mongolia in forza, utilizendu mètudi nefrimenti cum'è l'esicuzzioni è u terrore.

Sfortunatamente, l'allianza Mongolia cun l'unione Soviètica per affruntà a dominanza Chine riunitu assai di sangu. Duranti a "Gran Purga" di Stalin d'i 1930, decennii di millaie di Monguli, include partitelli di monumenti buddi è lamas, eranu eseguitu in u nome di u cumunismu.

A Union Soviètica hà avutu dopu à difendenu Mongolia da l'invasione Japanese. In u 1945, una di e cundizzioni per a Union Soviètica per unisce à l'Alliati in a lotta per u Pacificu era chì Mongolia mantene l'indipendenza dopu a guerra.

Malgradu a lotta per a l'indipendenza è una storia sanguinosa, Mongolia hà sempri cunsigliu di mantellu di mantene boni relazioni diplomatichi cù i Stati Uniti, Russia, Cina, Giappone è India - paesi chì spessu anu interessi cunflitti!

In u 1992, dopu à u colapse di l'Unioni Suvietica, a Ripùbblica Populari Mongolia cambieghja u so nome à "Mongolia". U Partitu Populari Mongò (MPP) vincìu l'alizzioni di 2016 è hà fattu u cuntrollu di l'statu.

Oghje, u russu hè sempri a lingua straniera più in tedesca in Mongolia, ma l'usu di l'inglesa sparghjera.

Un dato interessante di Mongolia