A storia africana: Cumu si Kenya Get His Name?

Ci hè parechje alculichi chì portanu cun forti muderni imaginari - paroli chì sò capaci di pittura una figura cù un pocu silabuli. U nome "Kenya" hè una parolla d'esempiu, trasporta in istanttu di quelli chì l'avìanu intesu à i putenzii piani di u Maasai Mara , induve u leoni rigali è tribe ind'i vivi sempri di u paese. In questu articulu, avemu un ochji à l'urigine di u nome evocativu di a Nazione d' Afrique orientale .

Una storia breve

Kenya ùn hè micca sempre statu chjamatu cusì - in fattu, u nome hè relativamente novu. Hè difficiuli di stabilisce quale era chjamatu u paese di l'avvena di i colonialisti europei à u tardu 19 è à l'iniziu XX sèculu, postu chì Kenya, com'è avemu cunnisciutu oghje, ùn era micca. Invece di una nazione formalizata, u paese era solu una parte di a regione maiò chjamata À l'Africa orientale.

I tribù indigene è i primi cuminciari arabbi, portoghese è omanni anu avutu avutu i so nomi proprie per e settori spiciali in l'Africa orientale, è per i stati di cità chì stabiliscenu nantu à a costa. In i tempi Rumani, si pensa chì l'area stretchjata da Kenya à Tanzania fù cunnisciuta da un nome, Azania. A fruntiere di u Kenya foru formalizati in u 1895 mentri i britannichi stabileru u protettoratu di l'Africa orientale.

L'urìgine di "Kenya"

Duranti li prossimi decennii, u protettoratu britannicu si sviluppa finu à chì era statu eventuale statu dichjarata una coluna di a culunia in u 1920.

À questu tempu, u paese fù ricchistatu a Coluna di Kenya in onore di u Monti Kenya , a siconda piccula alta muntana in Africa è una di i marcanti più notizie. Per aduttà l'induve u nome di u paese, hè bisognu di capisce chì a muntagna vene à esse christened.

Ci sò parechje cunsezioni cunflitti in quantu chì u nome inglesi nant'à u mondu Kenia addivintau. Qualchidunu crede chì u nomu di a muntagna origine cù i primi missionarii, Johann Ludwig Krapf e Johannes Rebmann, chì sguilonu à l'internu di u paese in u 1846. Quandu vedi a muntagna, i missionarii dumandavanu à i so guavas di Akamba per u nome, à u quali elli respondenu "kiima kya kenia ". In Akamba, a parola "kenia" traduce cusì purta o brillarà.

A muntagna hè chjamata "a muntagna chì u focu" da l'Akamba a causa di fattu chì hè persa capped nè a neve malia u clima tropicale di i tudischi di Kenya. Oghje, a muntagna ùn anu presumadore 11 glaciali, anche si sianu ritorni rapidamenti per u calunciu glubale. A parolla Ameru "chirimira" hè ancu traduzzione cum'è "a muntagna cù i qualità bianca", è assai credi chì u nomu attuale "Kenya" hè una mispronunciation di una di sti paroli indigenous.

L'altri ritenissimi chì u nomu "Kenya" hè una bastardizazione di Kĩrĩ Nyaga, o Kirinyaga, u nomu da a muntagna da u populu di Kikuyu. In Kikuyu, a parolla Kirinyaga pò traduce cume "Post di reste di Diu", un nome inspiratu da a crede chì a muntagna hè u tronu terrenu di Kikuyu di Diu.

In pocu spiritualmentu, a parolla pò esse traduzzione ancu com'è «u locu cù l'avete» - una referenza à l'abitudini più literali di a muntagna.

Indipendenza Kenya

In dicembre di u 1963, Kenya guidò l'indipendenza di u regnu britannicu dopu un regnu amare di rivuluzione è rivolta. A nova nazione hè stata formalizzata è rechristined cum'è a Republica di Kenya in u 1964, sottu a presidenza di l'antica libertà cummandata Jomo Kenyatta. A similarità trà u novu nomu di u paese è u sanu di u so primu prisidenti ùn hè micca cumbinanza. Kenyatta, chì hè natu Kamau Wa Ngengi, cambiò u so nome in u 1922.

U so primu nomu, Jomo, traduce da u Kikuyu per a "creatura", mentre chì u so apiè hè una riferenza à u cinturallu perchute tradiziunale di u populu Maasai chjamati "a luci di Kenya". In u stessu annu, Kenyatta si juncìu a l'Associazione Africana uccidentale, una campione chì dumandava u ritornu di u territoriu Kikuyu colonizzati da i culoni bianchi durante u regnu britannicu.

U nomu di Kenyatta hà cambiatu, per quessa, coincidit cun l'iniziu di a so crunulugia pulitica, chì un ghjornu l'hà vede sinu in libertà Kenya.