A Storia detrás di u Santos di Portu Riccu

Camini intornu à i locali ricordi di l'Antico San Giovanni è avete bisognu à veddi: figurini incisori, in norme chjappi di legnu ( santos de palo ), di santi o altre figura religiosa. Questi sò i santos di u Portu Riccu, è sò u pruduttu di una tradizione isulana chì volta in seculi. Santi sò cumunu in u mondu latinu.

I santos maiori sò fatte pè e chjese, mentre que più chjucchi chì pudete truvà ghjunghje in vendita è di galerie sò destinati à esse situati in una casa.

In Portu Riccu, guasi ogni casa hà un santo. Molti portri Ricori pusonu i so sante in una casette di legno cù porte plegante, chjamatu u nichu , è l'utilizanu cum'è altare induve elli offerte o dirigenu i so prichere.

A Storia di Santi in Portu Riccu

A tradizione santu hà vivutu in Portu Riccu da u XVI seculu. Hà urighjine urdinaru un propiu praticatu: per l'usi casa in i zoni rurale chì avianu un accessu limitatu à e chjese. Ci hè un Santo di Portu Riccu in u Museu di a Storia Nazionale di u Smithsonian chì data di u 1500. Inesanzu, i santos anu sculpitu in un sole blocu di lignu; sulu doppu l'articuli addivintaru sempri più sofistichitu, cù pezzi separati immergilate inseme per fà u pruduttu finitu.

Santu sunnu macchi incisa da artisansi cunnisciuti com Santeros . Utilizendu un cultile simplice, sti artiggiani (assai di quali anu honored quantu maestri artighjani in l'isula) spessu di pittura è anu adornà i so creazioni cù pedichi preziosi o filigree.

Puderanu aduprate una misura di cera è calcosa per fà a moda di a testa è a faccia di u santu.

Mentre chì i creazioni maiò destinati à e chjese sò spessu elaborate, in esencia, l'artighjanu di santos segue una estetica simile; tutte l'opira di vejigante mascaras , chì venenu in una cunflagrazia salvatica di u culore è a fantasia, santos (almenu, i più chjucchi fatti pè i domicili privati) sò fatta cù un tocbu humili è belle di casa.

Inoltri, i santos sò generalmente micca illustrati in positi piose, i so ochji fughjiti versu u celu o radiazziunate un aura di benevolenza o in un attu di patitu o martirio. Puderanu, sò sculputi in positi ghjustu ghjustu, o cavallu a cavallo o cammellu in u casu di i trè Reis. Hè sta suttilità è simplicità chì duna sante, a so eleganza è a so essenza spirituale.

Un Souvenir Ricanu

Santu ghjucà un rolu impurtante in a vita di i Portu Ricani (è i catolichi in Amèrica Latina), ma ancu di fà un ricordu meraviglioso di u vostru tempu in l'isula. Comu parechji articuli è articuli, abbianonu da articuli crui, dispunibilii disposti per quarchi pagamenti à i tesori stòrici valenti di un centesimu. S'è vo circate l'antica, cammina in pratica pratica di ogni ricerca in San Juan è truvate. Per questu questu, hè impurtante per circà a signatura di l'artista. I santeri beni famusi firmanu sempre u so travagliu, pruvate u so valore è serve com'è una marca clara di fine articulu. Una pàgina web dedicata à i santos porticà è una lista di travaglii ( talla ) è artighjani chì sò cunnisciuti intornu à l'isula è internaziunale per u so travagliu.

In San Juan in età, ci sò uni pochi paesi duva trouverete fine esempi di santos.

A Galería Botello nantu à u Cristo Street ha una magnificenza di colti di santos, assai datati da u 1900 da i famosi travaglii à l'isula. Aghju vistu un vistitu chjaru è digià (à vendita) à a Art Gallery di Siena, in San Francisco, un di assai in a cità.

Pudete vede ancu u museu virtuale di santos per una generosa vista di sta tradizione, fine esempi di santos porticò, è entrevista cù santeros.

I santos omnipresente sò di i Re Re (o piatti o da cavallo) è parechji irirezioni di a Vèrgine Maria. Se pique u vostru interesse, divete l'espluratu di i lochi di ricordi in a cità per truvà una chì vi parle.