A Storia Fascinante di Menoniti in Paraguay

Comunità è Giardini Da u Desert

Viaghjatori à a regione Chaco di u Paraguay - l'ultima Frontiera Sudamerica - spessu si mette à Filadelfia in u core di i Menoniti in Paraguay.

I settori mennoniti vinianu a Paraguay da Allemagne, Canada, Russia è altri paesi per una quantità di ragiuni: a libertà religiosa, a pussibilità di praticà e so credinità senza impunia, a dumila di terra. Ancu l'immigranti tudischi avianu stallatu in u Paraguai prima di u XXu seculu, ùn era micca finu à u 1920 è à l'anni 30 chì assai, assai più ghjugati.

Molti di l'immigranti da Russia fughjenu da i devastanti di a Rivuluzione Bolshevike è a repressioni Stalin. Viaghjàvanu à Girmania è à altri paesi è eventualmente si juncìu l'emigrazzioni versu u Paraguay.

U Paraguai accolti l'emigranti. Durante a Guerra di a Tripla Alleanza cù i so vicini Uruguay, u Brasil è l'Argentina, u Paraguay persiitu u territoriu sustinti è assai omi. A maiò parte di a pupulazioni parava avia stallatu nantu à a parti orientali di u paese, à livanti di u fiumu Paraguay, allughjà u vastu Chaco quasi inhabitatu. Per pudè populà sta regione di bosques spinges, alberi è marzuali, è sviluppà l'ecunumia è a pupulazione di u minimu, u Paraguai accunsenu per permette à i Settimuni Menoniti.

I Menoniti anu pussutu a reputazione di esse agricultori stravigliani, travaglianti è disciplinati in i so usi. Inoltre, u rumore di i depositi d'oliu in u Chaco, è l'invasioni di Boliviana in questa zona, chì rièssa in a Guerra di u Chjucu 1932, hà fattu una prubleità pulitica per populà a regione cù i cittadini paraguayi.

(À a fine di a guerra, Boliviana avia perditu assai di u so territoriu à u tornu à u Paraguay, ma i dui paesi anu patutu a perdita di vita è credibilità).

In ritornu à a libertà religiosa, esente da u servitore militare, u drittu di parlà allemand in i scoli è in altre locu, u drittu di amministrazione di i so educattivi, medichi, organizazioni suciale è d'entità finanziarii, i Menoniti accunsenu à colonizà una zona chì pensa à esse inuspitebuli è improdutivu causa di a mancanza d'acqua.

A liggi di 1921 passò da u cunflittu paraguayu in effetti permette à i Menoniti in Paraguay per creà un statu internu di l'statu di Boqueron.

Trè onda di l'immigrazione arribanu:

Cundizione era difficiuli per i pocu mila arrivazioni. Un espansioni di u tifusu l'hà tombu tanti di i primi culonii. I colonisti persistenu, truvà l'acqua, cumincià e petite comunità agricula cooperativa, cattle ranch e corsi agricole. Diversi di queste banded together è furmatu Filadelfia in u 1932. Filadelfia divintò un centru organizzativu, cummerciale è finanziariu. A ricerca di a lingua alimania Mennoblatt fundata in i primi ghjorni cuntinute oghje è un museu in Filadelfia exhibe artefatti di u menonitu viaghja è i tempi tempi. A zona furnisce u resto di u paese cù carne è prudutti lami. Pudete vede un video chì conta l'histoire Mennonite in Paraguay à l'Hotel Florida in Filadelfia.

Ricunnisciutu com'è u centru di a Menonitenkolonie , Filadelfia hè cunzidiratu a comunità menonita più grande è tipica in Paraguay è u centru di u turismu crescente.

I residenti ùn anu parlu ancu Plautdietsch, una lingua di u Canadianu chjamatu chjassi latinu, o altu German, Hockdeutsch in a scola. Parechje parlate in spagnolu è in parechje inglese.

U successu di a cumunità menonite hà urdintatu u guvernu paraguai per espansione u sviluppu di u Chaco, basatu nantu à a dispunibilità di l'acqua potabili. Certi di a comunità Menonite teme chì e so libertà pò esse in periculazione.

U campi di patata, sesami è sorgum chì campanu à Filadelfia attrae u fiore salvatichi, principalmenti pani è chì porta i sportivi di tutte e mondu per u parcorsu di pumu. Ai venenu à caccia di viaghju o safari fotografici per vede i fiori è i jaguar, pumas e ocelots in situ.

Altri, cum'è parechji tribù indjani, sò dritti da motivi ecunomichi. Viaghjatori à u Chaccu compri l'articuli, cum'è quelli creati da u Nivaclé.

Cù l'autostrada di Trans-Chaco liganu Asunción (450 km) è Filadelfia, u Chaco hè più accessibile. A più persone utilizate à Filadelfia com'è a basa per esplorà u Chaco.

Cose da fà è vedi circa Filadelfia:

Da Filadelfia, a Ruta Trans-Chaco cuntinueghja à Boliviana. Bè preparatu per un'utilizare polvorientu, in u tempu secondu, cù e scali in Mariscal Estigarribia è Colonia La Patria, ma ùn espere cose. Se si truvamu in settembre, piglià u tempu per u Rally Transchaco.

Comu parechji viaghjatori, pudete esse sbulicate u paese dicendu: "I love Paraguay!"