A Tsetse Fly e À l'Àfrica Sleeping Sickness

Molte parechji malati infamasi di l'Àfrica sò trasmessi da mosquito - include malaria , freccia gialla è a febbra di dengue. In ogni casu, i mosquito ùn sò micca solu l'insetti mortali in u cuntinente africanu. Tsetse mosca trasmettenu a tripanosomiasi africana (o a malatia di u sonnu) à l'animali è l'umani in 39 paesi sottu di l'Sahara. A infizzioni hè spessu cunfinata à l'area rurale, è ponu più prubabile d'affettà quelli planifiche à e farmaci visitante o riservi di ghjocu.

A Tsetse Fly

A parola "tsetse" significa "mosca" in Tswana, è si riferisce à tutte e 23 spezia di u ghjovanu generu Glossina. Tsetse vola annantu à u sangue di l'animali vertebrati, cumpresi l'omu, è di trasfurmà a parasita di malatia di dorme da l'animali infettati à questi infatti. L'uvule s'assumiglia di e vulettuli di u normale, ma pò esse identificatu da duie caractere distintiva. Tutte e tedeschi di tsetse sò una sonda longa, o pruvince, chì si estendenu in u liceu da a basa di a so testa. Quandu ripusonu, e so alpi si aghjugnanu nantu à l'abdomen, unu apposta sopra l'altru.

Amma in dorme in l'animali

A tripanosomiasi africana d'animali hà un effettu devastanti à u bisti, è sopratuttu à u bistiame. L'animali infatti sò più diventate, finu à u puntu chì ùn ponu micca aratu o pruduttu u latte. I Pregnant femminili anu aborti i so ghjovani, è finu à a vendita, a vittima fussi morta. I prufilaxichi per i vacchi venenu caru è micca sempre efficace.

Comu tali, l'agricultura agricula larga hè impussibule in i setturi infatti cun tsetse. Quelli chì ùn si pruvate di mantene bèstie sò assicurati da a malatia è a morte, cù quasi 3 milieme di u bistiate mutu annantu da a malatia.

Per via di questu, a mosca tsetse hè unu di i criaturi più influenti in u cuntinente africanu.

Hè presente un territoriu spanning approximately 10 millioni di chilòmila di chilòma di l'Africa sub Sahariana - terra fertili chì ùn pò micca esse cultivatu. Cum'è tali, a mosca tsetse hè spessu attribuita cum'è una di e maiò fundimenti di a miseria in Africa. Da i 39 paesi affettati da a tripanosomiasi africana di l'animali, 30 sò stati classificati com nazioni di dightu di u livellu di diminziu alimentariu.

Per d 'altra banda, a mosca tsetse hè ancu rispunsabilizava da a priservazione di vaste viaghji di l'abitatza salvatica chì altri anu da esse cunversini in farmland. Sti stati sò i last strongholds di l'animali salvatica indigenous. Ancu l' animali salvatichi (in particulare l'antilope è l'ostinu) sò vulnerabile à a malatia, sò menu suscettibili cà u bistiame.

Infermera di l'Ammanu in i Humani

Dà 23 spezii di mosca di tsetse, solu sei trasmettenu a maladie di dorme à e persone. Ci hè dui stragi di tripanosomiasi africana umanizzata: Trypanosoma brucei gambiense è Trypanosoma brucei rhodesiense . L'ancianu hè in questu u più prevalenti, perchè u 97% di i casi rilevati. Hè cunfinata à l'Àfrica Centrale è Occidentale , è ponu sporta indettutu da parechji misi prima di sintomi seri. L'ultime strain hè menu cumuni, più veloce per sviluppà è cunfinata à l'Africa Meridionale è Estu .

Uganda hè u solu un paese cun Tb gambiense è Tb rhodesiense .

I sintomi di a malatia di u sonnu include fatigue, malfattoli, malfattenti di musculus è una forte frebba. In tempu, a malatia afecta u sistema nervu cintrali, risurtannu in disordini di u sonnu, trastornamenti psichiatrici, ingiunamenti, cungi è eventualmente, morte. Fortunatamente, a maladie durata in l'omu hè nantu à u diclinu. Sicondu l'Organizazione di a Salutazione Mundiale, mentri ci eranu 300 000 di novi casu di a malatia in u 1995, hè stituutu chì ci sò solu 15 000 novi casu in u 2014. U diclinu hè attribuitu à un cuntrollu megliu da e populazione di mosca di tsetse, trattamentu.

Avoiding Sleeping Sickness

Ùn ci sò micca vaccinati o prufilaxichi per a maladie di dorme umana. L'unicu modu per evitari l'infizzioni hè per evitari di muzzicà - ma, si sia muzzicatu, i chance di infezzjoni sò ancu petite.

Se pensa di viaghjà à un spaziu infettatu di tsetse, fate puru impastà cammisani è pantaloni longi. U tissu di pesu mezzu hè megliu, perchè e mosche pudianu morda in u materiale prima. I tons neutri sò imprescinduli, cum'è e mosche anu attiratu à culori brillanti, scuri è metàlgichi (è sopratuttu blava - hè una ragiunata chì i guida di i safari sempri portanu u kaki).

I moschi di Tsetse sò ancu attraenti à i veiculi in viaghju, cusì aghjunate di verificà u vostru caru o camionu prima di inizià una cuncurrenza. Si rifughjenu in densu arbulu durante l'urdinamentu più ghjornu di u ghjornu, scambià cresce i safari per i primi matinesi è i ghjorni dopu tard. L'annullamentu di l'insecte hè solu marginalmente efficace à guardà i mosca. Tuttavia, hè vale avertitu in vestiti trattati cun u permettu, è repellentu cù ingredienti attivi, cumpresa DEET, Picaridin o OLE. Assicuratevi chì u vostru ostinu o un albergo hà un mosquito net, o scaccià un portable unu in u vostru saccu.

Treating Sleeping Sickness

Mantene un ochji per i sintomi cumandendi quì, ancu si prisentanu parechji mesi dopu di vultà in una zona infettata da tsetse. S'è suspettate chì pudete esse infettatu, cercate l'assistenza medica immediatamente, assicuratevi per dì à u vostru duttore chì avete passatu pocu tempu in un paese tsetse. I droppini chì deve esse dependenu da a crescita di tsetse chì tù avete, ma in ogni casu, hè probabili chì avete bisognu à esse screened for up to two years to ensure that the treatment has been successful.

Rispostezzi di cuntrullà u Sognu di dormu

Invece a gravità di a malatia, ùn deve micca dettu u timore di cuntraienti à a maladie di dorme perchè di vena à Afrique. A realtà hè chì i turisti ùn hè improbabile di avè infettatu, cum'è quelli chì anu più in rischi sò agricultori campagnoli, cacciaturi è pescadori cù espansione longa à e tsetse. Se tu preoccuvate, evite viaghju à a Republica Democràtica del Congo (RDC). U 70% di i casi venenu da quì, è hè l'unicu paese cù più di 1000 militanti novi annu.

Destinazioni turistiche poplanti com Malawi, Uganda, Tanzania è Zimbabwe tutti informanu più di 100 novi casi cada annu. Botswana, Kenya, Mozambique, Namibia è Rwanda ùn anu avutu micca nuvelli casi novi in ​​più di una dicada, mentri Sudafrica hè cunsiderata cum'è malatia di dorme. In fattu, e riservi più meridionale di u Sudafricanu sò a scelta bona per qualsiasi preoccupatu di e malatie da insetti, chì sò ancu liberi da malaria, foglie è giù dengue.