Cempasuchitl I fiori di u ghjornu di i morti

Cempaspuchitl hè u nome dada à i fiori marigoldi in Italia (Tagetes erecta). A parola "cempasuchitl" venenu da u Nahuatl (a lingua di l'aztèculi) parò zempoalxochitl chì significa vintimouriu : zempoal , chì significava "vinti" è xochitl , "fiore". U numiru vintu in questu casu s'utilice per significheghje numeri, probabbilmente di riferimentu à i petali di assai fiurini, perchè u veru significatu di u nome hè "fiore di parechji petali". Sti fiori sò dinò mudificatu in u Mèssicu cum'è fiore di morta, chì significa fiore di i morti, perchè fanu insignate in a celebrazione di u ghjornu di u Morti di u Morti .

Perchè Marigolds?

I calchufani sò culori aranci o gialli, è anu un arennu assai distintu. Florentinu à u fini di a staghjoni di a chjagua in Messico , solu in tempu per a festa durante u quali ghjucanu una parte vitale. A pianta hè nativa di u Mèssicu è si sviluppa salvatica in u centru di u paese, ma hè ancu cultivatu da l'antichità. L'Aztè crescenu i cempasuchitl è altri fiori in chinampas o "giardini flotari" di Xochimilco . U so culore vibrante hè dettu di rapprisintà u sole, chì in a mitulugia asteca guia u spiritu in u so viaghju à l'infernu. Adupratu in i ritu Diurnu di u Mortu, u aroma forte di i fiori attrae l'spiriti chì, cresce chì tornanu à visità i so famiglie à questu tempu, aiutanu à truvà u so modu. In una manera sìmuli, u cretu incensu di copal hè ancu pensatu per aiutà à guidà i spiriti.

U ghjornu di i fiori fiori

I fiori sò un simbulu di a impermanenza è a fragilità di a vita è avè parechje usi in celebrazione di u ghjornu di i morti.

Sò usati per adornà tombi è offerte cù i candele, corsi speciale per u ghjornu di i morti , cum'è u panonu chjamatu pan de mortu , i cranichi di ghiaccio è altre elementu. A volte, i petali di i fiori sò tirati fora è sò utilizati à elaborà disinni, o pusatu nantu à u paviu davanti à l'altare per marcà u viaghju di i spiriti per seguità.

I calchissons, sò i fiori più famosu in a festa di i Mortu, ma sò parechje fugliali chì sò ancu cumunitamenti usati, cumpresu i cockscomb (celosia cristata) è u sopra (Gypsophila muralis).

Altre Usi

In più di u so usu rituali durante a festa di Día de Muertos, cempasuchitl i fiori sò comestible. Sò usati cum'è un colorante è di culore di culore, è ancu avè qualchì usu di usi medicinali. Taken as a tea, sò stessi creati per allistà e malatiene digestiva cum'è a dopizza di stomacu è parassiti, è dinò parechje malati respiratorii.

Learn More Vocabulary of Words for Day of the Dead .

Pronuncia: sem-pa-soo-cheel

Also Known As: Flor de mort, Marigold

Spellings Alternate: Sempasuchitl, Cempoaxochitl, Cempasuchil, Zempasuchitl