Ci hè l'Irish Speaking Irish?

A custituzione irlandesa sia chì "a lingua irlandesa in quantu lingua naziunali hè a prima lingua ufficiale" è "l'in lingua inglese hè ricunnisciuta com'è a seconda lingua ufficiale" ( Bunreacht na hÉireann , Article 8). Ma chì hè a verità? Irlandese hè in fattu una lingua minoritaria. Malgradu u megliu sforzi di u statu.

L 'Irlandese Lingua

Irlandese, o gaeilge in Irlandese, hè parti di u gruppu di u Gaelic è una di i lingui cèltici chì anu sempre in Europa.

Àutri fante di u patrimoniu celticu hè falu (scoccu), Manx, Welsh, Cornish e Breize (parlate in Bretagna). Da queste galese hè u più famusu, inveci hè stata utilizata nantu à una basa di ghjornu à ghjornu in parechji parte di Gales.

L'Irlandese anticu era a lingua franca d'Irlanda in l'èbbica di a cunquista angla-nurmanna, poi andò in una dicimintazione lenta. Appressu a lingua fù suprimita attivamente, è l'English diventenu cum'è u mezzu principalu di cumunicazione. Solu cumunità remoti, principarmenti in a costa occidentali, hà sappiutu a mantene una tradizione viva. Questu hè stata documentata da i studienti, a tradizione orale chì a mette in u mondu accademicu. È quandu l'academichi anu scupertu novu irlandese i naziunalisti seguitanu, facennu un rinnovu di a lingua nativa parte di u so prugramma. Sfortunatamenti l'irlandese s'hè sviluppatu in tanti dialetti chì u "renaissance" era più di una ricustruzzione, certi linguisti moderni ancu di chjamà a reinvention.

Dopu chì l'indipendenza era guadagnatu u statu irlandese hà fattu l'irlandese u primu lingua - in particulare di Valera era in u palcuscenicu di stu muvimentu, pruvatu à scorri casi 800 anni di l'influenzi culturali inglesa.

I speti privati ​​erani designati cum'è gaeltacht , è in un tentativu guidatu di spenderu a piantazioni d'irlandese d'indigeni da u punenti sò stati stabiliti in u livante. L'Irlandese addivintò mandatori in tutti i scole è era per a grana maggioni di i studienti a prima lingua straniera, avè amparatu. À questu ghjornu, tutti i scoli in Irlanda anu da aprende l'irlandese è l'inglesu, si sò graduate per "lingue straniere".

Reality

In fattu o Irlandese o (in un ranu minu) l'inglesu hè una lingua straniera per a maiò parte di i studienti. Solu solu in l' urigghiera irlandese puderia esse a lingua materna, per a maiò parte di i zitelli irlandese hè ingese. U Statu irlandese hà, cunzummente, s'hè intestu à furnisce ogni pezzu di scrittura ufficiali in u inglese è l'irlandese. Questu hè un milionu Euro-industria è prumove i traduttori è impresori - I versioni d'i ducumenti irlandisi anu aghjunghje u ancu in i zoni di gaeltacht .

L'statìstichi difirenani, ma a rialtà di l'irlandese hè depressa per i so supportanti è risicate per i critichi - hè stituutu chì milioni di l'irlandese anu "cunuscenza" di l'irlandese, ma solu sferimentu significativamente menu d'un percentu utilizate à u ghjornu! Per i turisti, tuttu questu puderia esse rilevule - solu esse assicurati chì ùn deveranu micca micca di parlà o capiscenu a "prima lingua" di l'Irlanda, un pocu di riliggiusi esempii di l'irlandese farà.