Concessions Strani in Chine Historique

Cina è l'Occidenti

Mentre a China ùn hè mai statu solu bisognu "culunizzatu" com'è l'indi vicinu à u Regnu Unitu o Vietnam da i Francesi, hà sappiutu da a persistenza di l'attraziu occidentali à a traduttura inugee è eventualmente i stessi capiddi chì trasfurmavanu à u territoriu chì diventò subranicu à i paesi uccidintali è ùn ne più più regulatu da Cina.

Definizione di cuncession

I cuncessioni eranu i terri o territorii disposti (cuncede) à i guverni particulari, per esempiu, Francia è Gran Bretagna, è cuntrullati da quelli guverni.

Situazioni di Concession

In a Cina, a più parte di cuncessione sò stati situati o vicinu à i porti per avè i paesi stranieri puderanu un accessu faciule à u mercatu. Avete bisognu di sti nomi di cuncessione è ùn mai s'hate rializatu ciò ch'elli eranu inveci, è pudianu ancu avè rimpruveratu quandu sò sti loca in Cina moderna. Inoltre, parechji eranu in "lease" à e poterzii stranerii è vultò à a Cina à a memoria vivera cum'è in casu di Hong Kong (da u Regnu Unitu) è Macau (da Portugallu).

Cumu si cuncessione sò voi?

Cù i trattati firmati dopu a perdita di a China in l'Opium Wisps, a Dinastia Qing hà da accettà micca solu u territoriu, ma avutu ancu avè a aperta i so porti à i mercati stragneri chì vulianu di cumerci. In l'Occidenti, ci era una grande dumanda di tè, porcellana, simentia, spices e altre commodities. U Regnu Unitu era un pruduttore particulare di l'Opium Guerre.

In prima, u Regiu pagò a China per i priziosi boni in silver, ma u sbilanciamentu cummerciale era alta. In pocu tempu, u Regiu vinia di vende opium indianu à un mercatu cinquanti chì hè sempri crescente, è ùn devenu micca devenu da passà a so tinta annantu à i merceria chinesi. Questu angered u guvernu Qing chì prontamente praticava e vende di l'opiu è i cummerciale stranieri. Questu, angeriu à i traduttianti stranieri è prestu u Regnu Unitu cù l'aliati anu mandatu vaghjime di guerra da a costa è i truppi à Peking a dumandà u Qing da firmà i trattati cuncede l'intemperii è i concessions.

U finale di l'Era di cuncessione

L'occupazione straniera in Chine era interrotta cù l'iniziu di a Siconda Guerra Munniali è l'invasione di u Giappone. Molti stranieri chì ùn anu micca scappatu di scappari Chine nantu à u trasportu Alliatu finisci in internatu in campi di prus facciali. Dopu à a guerra vinni un resurzaru di l'emigrazzioni di l'emigrazzioni in Cina per rimpruverà a prughjettiva scurdata è rinvivisceranu.

Ma u periodu finita in u 1949, quandu a Cina divintò un statu comunista è a maiò parte di i straneri fughjite.