Storia di Shangháï però Storia d'Interessione

A diversità di assai cità in Chine cu longa e variata storie, a storia di Shangháil è curretta. U britannicu inaugurò una cuncession in Shanghái dopu a prima Opium War è ignitedi l'evoluzione di Shanghai. Una volta un picculu vigneto di pesce à a riva di u fiumu mudguali di u Riu Huang Pu, hà divinutu una di e cità più moderna è sofistica.

Shangai ntô 1842

In u 1842, i britannichi stabbileru una "concession" per mezu di un trattatu furzatu cù a Dinastia Qing dopu chì a China persiru a prima Guerra d'opiu.

I Cuncissione vìnniru guvirnati da u paese occupanti è eranu intouchabbiati da a lege chinesa. I Francesi, Amiricani e Giappunisi pronto hà segnu i britannichi per stabilisce e territorii in Sciangai.

I 1930 in u Shanghai

À l'anni 1930, Shangháia avia divintatu u portu più impurtante in l'Asia è i più grandi affari di u cummerciale è banca internaziunale anu stabilitu a casa nantu à u Bund . U tequilatu di l'urganisma e l'urganizzanti, u sbilanamentu di sicurezza è di porcellana, era pagatu da vendita opium indianu à u Cinese.

Sciangatu da questu tempu s'hè addivintata a cità più moderna in Asia - l'Astor House Hotel hà u primu bumbomba. Hà avutu ancu a reputazione per esse u più licenze cum'è opium densa, abitazioni di reputazione malu è a facilità di fughje a lege abound. Nisunu visas o passaportati foru necessarii in l'arrivu è Shangháine prestu prestu prestu famoso cum'è un portu exotic di portata.

Shangai in i Pre-War Years

In l'annu passendu à a Sicunna Guerra Munniali, Shanghái fù divintatu un paradisu per i Ghjudei chì scappanu l'Europa cuntinuata nazi.

Quante altri paesi altri chjusti a so porte à l'immigranti in a prima di a Siconda Guerra Munniali, più di 20.000 refugees judei truvaru l'asili in Sciangai è creatu un assicuratu vicinu à u distrughju Hankou , à u nordu di u Bund.

Sciangai in u 1937

U Giacomu invadiu Shanghai in u 1937 è bombarded a cità.

Stranieri chì puderanu, evacuati in massa o in l'internu in i campi in Japanese fora di a cità. (A pupulazione populari di questu hè l' Imperu di u Sun di Steven Spielberg, starring a very Christian Bale.) I Ghjudei di Shanghai si hè statu pruibitu di abbandunà u settore di u distrettu di Honkou chì divintò un ghetto ebbreu, ma senza l'extremismu di l'alemanu nazi (i japunesi eranu alliati di Girmania, ma ùn porta micca i listessi sentimenti versu u gruppu).

À quellu punto, i Giappunesi cuntrullaru Shanghai è assai di a costa orientale di a China finu à a so scunfitta à e mani di i Powers Alleati in u 1945.

Sciangai in u 1943

I cuverni alleati anu abandunatu Shanghai durante a guerra è firmà e so cuncissioni territuriale nantu à Chiang Kai-Shek è u guvernu di u Kuomintang chì dopu traslocu i so quartieri di Shanghái à Kunming. L'era di cuncessione stranera era ufficialmente finita durante a Siconda Guerra Mundiale.

Shanghai in u 1949

Ntô 1949, i Comunistes di Mao anu scunfittu u norcistivali KMT-Chiang Kai-Shek (chì, in turn, fughjenu à Taiwan). A maiò parte straniera aghjau Sciangai è l'statu comunista chinesa piglia u cuntrollu di a cità è di tutte l'antichi negozii privati. L'industria hà subitu subitu finu à u 1976 sottu a Rivuluzione culturale (1966-76) chì centu cinthi di millaie di zoni vene di Shanghainese sò mandati per travaglià in l'area rurale in Chine.

Sciangai in 1976

L'avventu di a pratica di a porta aperta di Deng Xiaoping permette un avvinte cummerciale per aduprà in Shanghái.

Shanghai Today

Sciangatu hà addivintatu in una di e cose più cosmopolitani in Asia cu infrastruttura è serviziu infrastrutturali è serviziu di più. Hè a segunda cità più grande di Chine (dopu à Chongqing) cù una populazione di più di 23 millioni. Pò esse cunsideratu u yin per u yang di Beijing. Conoce per esse un impostu cummerciale è finanziariu, manca a finesse culturale di a capitale. In ogni modu, i gente di Shangháini sò orgogliosi di a so cità è si ferma un rivalità.

Shangai hè casa di parechje musei è galerie d'arte cuntemporei superiore , hè cunsideratu da u guvernu di Cina a sede di u settore finanziariu di u paese, è ponu dì chì hè questu casa di u primu locu di Disneylandia . Sciangai hè assai cose, ma micca una piccula comunità di pisci.