Cumu vede tesori di Pompeii in Italia è i Stati Uniti

A cità rumana di Pompeii hè statu u sughjettu di studiu, spicultori è maravigghiatu postu chì hè stata scuperta in u 1700. Oghje u situ hà sappiutu esse sustinevule è studiu significativu è hè trà i mio ricunniscenza per i vede di destinazioni di viaghju di u museu. Ma si ùn pò micca viaghjà à l'Italia meridionale, ci sò parechje altre musei induve pudete vedere tesori di Pompeii. Certi destinazioni cum'è u Museu Britannicu in Londra o u Metropolitan Museum of Art in New York pare chì esse colche ovvi per l'arte è l'artifacti pompesiani, ma Malibu, California, Bozeman, Montana è Northampton, Massachusetts anu opportunità straordinaria per vede l'arti da questu tempu beni.

Prima un pianu pocu annantu à Pompeii:

U 24 d'Agostu, 79 CE, una eruzione di u monte Vesuviu cuminciò à circà e cità è distruggetiti per tutta a baia di Napuli. Pompeii, a cità di a cità di centru medio alta di circa 20.000 persone era a cità più grande per esse distrutta da u fretu di gasu, chjovu è a pizomba. Parechje persone anu sappiutu di scappari di Pompeii in barca, anche altri chjappini di ritornu à a terra di un tsunami. Propriani 2.000 persone fallevanu. A nutizie di u disastru sparghjutu in tuttu u imperiu romain. L'impiraturi Titu dispusitiva un sforzu di salvezza chì nunda ùn puderebbe fattu. Pompeii hè stata sguita di carte romain.

I siti anu sempre avà chì a cità era quì, ma hè micca finu à u 1748 quandu i Re Bourbon di Napoli hà iniziatu à scavà u situ. Abba un capru di dust and ash, a cità era statu momificata cum'è perchè chì era altri un ghjornu ordinariu. U pane era in i foglie, a frutta era nantu à e tàvule è i scheletri sò stati trovanu biò. Una parte enormosa di ciò chì sapemu di ognunu nantu à a vita di ogni ghjornu in l'Imperu Romanu hè u risultatu di sta salvezza straordinaria.

Duranti stu tempu, l'orfidi, i mosaici è l'sculture da Pompeii anu allughjatu in ciò chì diventerà più in u museu archeologicu Nazionale di Napoli . Originamenti un baracche militare, l'edificu hè stata utilizatu com'è un magazzinu da i Borbone per i pezzi chì anu scupiati in u situ, ma vulnerable à esse robati da i sacchetti.

Herculaneu, una cità ancu ricca in u Baia di Nàpuli, era coperto in densu pirocchasticu materiali, essendu essentially a cità. Solu solu u 20% di a cità hè stata scupirada, i rutti di vista sò straordinariu. U abitanti multiplandie, vigori di lignu è u mobili sò stati posti.

I suburbii più chjuchi chì eranu abitanti à i villi prusciati sò stati distrutti ancu Stabia, Oplonti, Boscoreale è Boscotrecase. Invece ancu tutti queste siti sò visitati oghje, ùn sò micca cunsigliatu o bè cundutu organizzatu cum'è Pompeii è Herculaneum. Molti di i so tesori sò stati fora di l'Italia.

In u XIX sèculu, l'anch'ellu "Grand Tour" hà purtatu elite l'Europa di l'Italia miridia per vede i ruvelli di Pompeii è sopratuttu " U Gabinetimu Secret " di l'arte eroticu da l'esercitu. L'Excavazioni cuntinuarondu di trè sèculi è ci ferma u so travagliu fà per fà per questu. Questa seria di siti archeologichi è musei sò trà i più fascinanti in u mondu.