Del Monte à u Più Pineapple Production in Hawaii

L'ultimi cultalli sò cullati in u 2008

Sugar and Pineapple - ddi dui paroli sò usati sinònimu di Hawaii. In un annu duve l'haiani di u filippu Dicentanu celebrendu u 100 anniversariu in l'isuli, una di e duie cultivazioni lucali chì a purtonu à u Hawaii, cù l'immigranti da a Cina è u Giappone face à un altru cultivatore longu chì abbandunà l'isuli per a pruduzzione più costuosa in altre locu.

In casu avà campi di zuccheru è ananas anu sporta à tutte e più di l'isuli haïdale, avà vi truvate l'evuluzione di l'abitudinu, i cumunaghji è di e condominii è più spessu, solu i ghjacciardi.

Del Monte per cesce l'ananas production in Hawaii

Fresh Del Monte Produce Inc. hà annunziatu l'ultima semana chì dopu à 90 anni in Hawaii, criarani l'ultimi alti di ananas à Oahu questu mese, è finisceranu tutte l'operazione di u 2008 quandu a coltu hè coltu.

Cite u gastu di ananasa in u Hawaii chì quandu pò esse pruduttu assai più prezzu di u mondu, a decisione di Del Monte abbandunarà 700 traballi d'ananas senza travagliu.

Del Monte cita ancu una incapacità di securità una longa allizzione di l'affittu di u patrone di u Campbell Estate per ragione di a so decisione, però, questa reivindicazione hè disputada da u Campbell Estate Vice President Bert Hatton in rapportu da KITV - TheHawaiianChannel in una storia di frivaru 1 di u 2006 In u storicu Hatton hà dettu chì hè sorprendu chì in u 2001 Campbell offrissi Del Monte una extensionu di cummatte à a so struttura di lucru currentu. Ellu disse: "Del Monte rinfundia l'offerta". Hatton hà ancu dettu chì Campbell offrì à vende a pineland à Del Monte in tres proposti distinti, ma Del Monte rinfriscenu e trè offerte.

A decisione di u Mondu abbanduneghja solu dui cumpagnie chì addivanu i ananas à Hawaii - Dole Food Hawaii and Maui Pineapple Co.

Storia di l'ananas haiani

A data precisa da i primi ananas cultivati ​​in Hawaii hè un sugettu di dibattitu storicu. Arcuni stòrici sinceranu chì ellu ghjunghjenu in i navi spagnoli da u Novu Munnu in prima di 1527. Hè amiti chì Francisco di Paula Marin, un pruvucadoru horticultore spagnolu chì hè ghjuntu in Hawaii in u 1794 dopu esse chjapputu da San Francisco. Marin divintò un amicu è adegiale di u rè Kamehameha I è hè cunnisciutu di avè sperimentatu cù l'addina di ananas in l'iniziu 1800.

U Captain John Kidwell hè più creditu ind'è l'industria di ananas di Hawaii. Accuminciau prucessi di sviluppu di cultivazioni in u 1885, quand'ellu hà postu l'ananas in Manoa in l'isula di Oahu. Hè stata, madankollu, James Drummond Dole chì hè più creditu cù avè l'industria in Hawaii. In u 1900 Dole hà acquistatu 61 ettari in Wahiawa in Central Oahu è hà iniziatu à spiriminta cù ananas. In u 1901 incorpresia u cumpagnu d'ananas haunieru è hà iniziatu u cummerciu di u fruttu. Dole hè sempre sapissimu cum'è "Pineapple King" di u Hawaii.

Cumu hè infurmatu nantu à u situ web di Dole Plantation, Inc., in u 1907, Dole hà stabilitu una cannery vicinu à u portu d'Honolulu, chì era vicinu à u gruppu di travagliu, i porti di u trasportu è i suminessi. Questa cannery, in un certu tempu a cannery maiò di u mondu, stete in operazione finu à u 1991.

Dole hè ancu quellu chì hè rispunsevule per a pruduzzioni di ananas nantu à l'isula di Lanai, una volta cunnisciuta com'è "Pineapple Island". In u 1922, James Dole hà compru l'isula sana di Lanai è a cunvertitu da una isula cacciata di cactus cun 150 persone à a grand piantazione di ananas in u mondu cù 20.000 acres chì ananas ananas è più di mila banqui è e so famiglie.

A pruduzzioni ananas di Lanai finiscinu in uttobre di u 1992.

In a fine di u 20u seculu ci sò oghje cumpagnii ananas in Hawaii cù un impegnu di più di 3000 persone. Hawaii era a piña di capitale di u mondu chì anu più di u 80% di l'ananas di u mondu. A pruduzzioni d'ananas era a siconda industria più grande di u Hawaii, secunna solu à a canna di zuccherinu. Custa risultati di u travagliu è a produzzione in l'USA, ùn hè micca chjaru u casu.

Produced Divers Pineapple hawaiian

Oghje, a produczione ananas di Pinna ùn hà mancu ghjocu in u top ten di i pruduttori di ananas di u mondu. In tuttu u mondu, i più pruduttori sò a Tailanda (13%), Filippini (11%) è u Brazil (10%). Havaia pruduce solu un dui per centu di l'ananas di u mondu. Meno di 1200 langari sò impiegati da a industria di ananas in Hawaii.

A sera di u Del Monte vi abbandunà 5,100 acres di Campbell Estate terri falata.

L'Honolulu Star-Bulletin informa chì Maui Land e Pineapple Co. hè interessatu in a terra, forsi per i culturi diversificati.

U futuru di a industria di ananas ha cumprisitu nuvole. Maui Land è Pineapple hà avutu u bellu successu cù i so prughjetti à l'attività di ananas di specialità cù u so vapeur d'oliu extra oliu d'oliu, a varietà Champaka è l'ananas organica maui.