Eghju Castagni

Aduprate i 14 più muntanei più altu di a Terra

I 14 muntosi più altu di a Terra sò culligamenti referenu cum'è "vuci mila", perchè elli si stanu à più di 8.000 metri (26.247 pès).

Tutte e 8 milos sò situati in l'Himalayas di l'Asia è a catena muntosa di Karakoram. A catena di Karakoram sipara l'India, a Cina è u Pakistan.

E più alti di a Terra

Mentre a Cina suggerissi addiziunarii à a lista di ottanta mila in u 2012, questi nantu à 26,247 piedi sò quelli uffiziziunamente ricunnisciuti da a cumunità mundiale.

L'ottanta mila sò in modu di altezza:

L'Himalayas in Asia

A muntagna di l'estremità di l'Asiaticu hè u più altu di a Terra cun un tiru longu. L'estra di l'Himalayas o di sittè cunfini: Chine, India, Nepal, Pakistan, Bhutan è Afganistan. Cù u Everest, i 8 mila, è più di 100 muntagni chì si sò sopra à 7,200 metri (23,600 metri), l'Himalayas sò un meraviglie per i muntosi serii.

U piccu più altu di l'Asia hè l'Aconcagua in Argentina cù un pianu di 6,960 metri (22,837 metri). L'Aconcagua hè unu di i Sette Cumene - a più alta muntosi in ogni cuntinenti.

U Everest

Re di l'ottanta mila, forsi ùn altru altre muntagna nantu à a terra riceve quant'è prutezione cum'è u notori Mount Everest. Caddesi, u Monti Everest pò esse a muntagna più altu di u mondu basatu nantu à a misura à u livellu di u mari, ma ùn hè micca a scalata più diffici o peligrosa.

A partir de 2016, più di 250 persone anu morse pruvatu à cumitudu Mount Everest. Eppuru chì a fatalità hè di circa 4,3 morti per 100 scalcianti - relativamente low quan paragunate à u 38% di fatalità annantu à Annapurna I - a popularità di a muntagna è u vulume di l'attu di summit l'hà datu a reputazione chì hè u più mortu.

U Monti Everest si trova in u Himalayas trà Tibet è Nepal. Ma quantu famosu cum'è u Monti Everest s'hè addivintatu, ùn hè micca veramente una muntagna assai prominente. Parechji carriante di primu tempu in Nepal ùn anu sicuru chì in a rigioni vicinu hè u Monti Everest finu à chì qualchissia puntà.

Caminannu E Viteddu

Un capisteme risichi perchè, u creditu hè attribuitu à l'Italia Reinhold Messner per esse a prima persona à ripresa successivamente à tutti i 14 di i 8 milosi; hà fattu cusì senza l'aiutu di l'buttigli d'ossigenu.

Era ancu u primu scalatore per ascende à u Monti Everest senza l'ossigenu supplementu. Messner hà publicatu, frà altri parechji libri, i so memorii in tutti i 14 Eight-Thousanders .

A partir di u 2015, solu 33 persone anu rimpiazzatu l'alluvizii circa 14 ottanta mila, anche qualchì altri altri escalini avutu disposti disposti li anu micca verificatu.

Sè l'escalendu e 14 e più altu muntosi ùn era micca abbastanza d'una fece, l'alpinistes stanu imbulighjando i limiti in tentazione di i cimi senza oxigenu. L'alpinista austriannali Gerlinde Kaltenbrunner addivintà a prima donna chì scenderà l'14 ottanta mila senza l'usi di l'ossigenu supplementu.

Uni à qualchi alpargiani s'hè unita a l'elite minorità chì preferenu subirme in l'invernu. So far, solu K2 (da u paese à u Pakistan è a Cina) è Nanga Parbat (in u Paese) anu da esse cimienti in i nostri mesi d'invernu.

In u 2013, Broad Peak (trà u Pakistan è Cina) hè statu finalmente summated during winter.

Cù una rata di fatalita di circa 38% (più di un in tres scalpi perish), Annapurna I in Nepal possu u titulu ominu com'è a muntagna più peligrosa nantu à a terra. A K2 hè in secunna cù una fatalita di circa 23% (più per unu in cinque scaluna).

Trekking around the Eight Thousanders

Ancu s'ellu hà scappatu i pini maiori più grandi di u mondu di u mondu pò esse fora di u reachu per assai di noi, u trekking vicinu à a muntagna hè una vista incredibile senza i periculi di un tentativu di cima. I Trechi pò esse organizzati prima di vultà o di casa o una volta in terra nantu à diversi agenzii in u paese .

U Circu Untuvigatu Annapurna in Nepal si pò sprimi in segmenti o cumpienu in dui à trè simane. A famosa caminata à u Everest Base Camp in Nepal pò esse cumminata da qualcosa raghjonu fitu senza gear o appuntamentu tecnicu.