Festa di San Luigi in Portugal

Savoring Sardine Heaven

In vista di una finestra di eculare in Lisbona, u Portugallu, eru vistu una desfunnata di l'autri converti di l'annu avanti progressendu l'Avenida Liberdade: eranu chini di donne in tutti statura, forma è età, vistutu in tutte e so fianchi.

U pruprietariu ci dettu ch'elli eranu "e sposi di San Luigi", cunnisciutu ancu com'è "u matchmaker saint", è era parte di u 12 di lugliu di u 12 di e tradizione di festa. Hà dettu chì u palazzu di a cità hà appicciate tradiziunate e parenti di nozze per liberu si sò poviri.

Staiu in Lisbona per celebrà a festa di San Antonio è avianu principiatu u ghjornu attendu à a missa à a so chjesa. Aghju fattu u mo modu da a ghjente à l'altare di fronte è truvate un relicu d'oru è cristianu nantu à a mostra. À studiu più strettu, aghju usservatu un certu periu di l'ingridi. Doppu avuto, era parte di l'antenatu di a santa.

In u vestibule di fronte di a chjesa era una piccula buttrega di rigalu. Ciò chì hà attentu u mo occhiu era un gruppu di donne chì vendi panotti nantu à a grandezza di pilone di golf. A pupulazione era impanzando è scumpientu per cumprà. Aghju nutatu chì assai di e donne tornonu à a chjesa è pressu u pane nantu à u ritrattu chjucu di u santu.

Allora aghju avutu chì parechji donne èranu scribbling missaghji nantu à stampuesi di carta, doblegatu à l'insemi è attacheti in u quadru in u ritimu. Aghju avutu seguitu u vestitu è ​​hà scrittu una preghiera speziale, accuminzatu plegudu è u mettiu in u quadru cù a mo pana di pani.

A Touching Tradition

A tradizione di "San Paolo d'Antone" remonteghja à 1263 AD, quandu un figliolu affucatu in u Brenta vicinu à a Basilica di San Luigi in Padova. A mamma si n'andò in San Antonio è prumittia chì, se u so zitellu sò restaurati à a vita, dà à i poviri un cantu di u granu à u pesu di u so zitellu.

U so figliolu era salvatu, è a so prumessa era guardata. "Prantu di San Antonio", hè a prumessa di furnisce u limòsine in cambiette per un favore dumandatu di Diu per l'intercessione di San Luigi.

Per Fans di Fado

L'amateur di a musica anu intesu à sente à u fado, l'emotionu laden, a musica dramàtica particulare à a penisula iberica spessu trovanu un imaghjere di Anthony ghjucatu davanti à u fadista (cantanti) è l'instrumentista.

Fado hè ghjuntu dopu à Anthony, ma u so tema principale hè nostalgia è longu, perchè chì hè persu è per ciò chì ùn hà mai statu guadagnatu. Anthony si ghjustu in questa scena.

Partite da a Ghjèsgia per vedà ciò ch'ella pudaria scopre di San Luigi.

Anthony di Padova

L'omu chì era cunnisciutu da parechji chì Anthony di Padova era portughese. Era un baveru spirituali, circannu di novi terri di l'ànima, cum'è questu l'altre espluratori portuguesu hà avvistu incongruvissimu in l'acqui.

Hà avutu u largu ver di u mondu di un descubridore-è diventò un mistiche senza scantu viaghjendu prima à Maroccu è po travaglia à u meridionale di Francia è l'Italia di u settimane.

Mentri in Rimini, nantu à a costa Adriatica di l'Italia, hà scuntatu quarchi difficiulazione à avè ottu a pupulazione lucali per eseguite. Hè abbandunatu, andò in a spiaggia, induve u fiume Ariminus ghjunta in u mare, è hà cuminciatu à parlà à i pezzi.

Una multitùdine di pisci

Dopu aviu parrau quarchi parolle, quandu, in colpu, cusì grande una multitùdine di pisci, chjuchi è grandi, si avvicinau à u bancu di quale era stante. Tuttu u pesciu mantine i so capelli di l'acqua, è paria à circà nantu à a strada di San Anthony; tutti sò stati urdinati in un'ecitu perfettu è più pacìficu, i più chjucchi in fronte vicinu à u banku, dopu ad avelli vendu quelli più grossi, è l'ultime, l'acqua era più profonda, u più grande.

Cum'ellu cuntinuau di parlà, u pesciu cuminciò à apre a bocca è si prustirnò i so capelli, pruvatu cum'è in u so putere à sprimà a so reverenza. I paesi di a cità, sintendu di u miraculu, hà presu di vignaghjolu.

I Sardini sò una spezialità locale

Avè intesu chì i sardini rapprisentanu quelli pesce miraculu è eranu una parte impurtante di e festi.

Iu intrì in un locu restaurantu quasi salivate chì pinsava di u pesciu savore per lunch.

Alas, u maitre'd quasi sneperu cum'è dichjara chì ùn anu micca sardi. Pruvé à parechji altri ustarii per ùn avè micca.

Ùn era micca finu à un omu in a music store chì mi dirigiste in una strada abitata da i tuli fora è una varietà di ristoranti chì oghje.

Eranu orgugliosi in tutti i so gloriosa argriva in un casu friddu. U lunch era divinu!

Ci hè chì l'apertura di a sardina accunsta cù a Festa di San Luigi è tutti i paesi di a cità ci parvenu nantu à ogni tipu di grillera. I risturanti ùn puderebbe competiscia è ùn si deve micca pagà i so prezzi per questa specialità lucale.

"U Matchmaker Saint"

A fama di i miraculi di San Antonio ùn hà mai hà diminuite, è ancu à u ghjornu oghje hè ricunnisciutu com'è u più grande miraculu u travagliu di i tempi.

È particularmente invucatu per a salvezza di e cose persa. Inoltre, contra a mancanza, sterile; patronu di l'amputee, animali, boatmen, Brazil, animali domestici, l'anziani, maritare expectante, a fede in u sacramentu benedettu, Ferrazzano, pescadori, cuglieri, cavalli, Lisabona, bassa animali, mail, marineri, populi oppressi, Pàulu, pupi, Portugallu , marinara, sterile, picciotti, Tigua Indiani, allughjassi di viaghji, viaghjatori è watermu.

U 13 giugnu hè u Santu di San Luigi

St Anthony hè cunnisciutu com'è u matchmaker saint è à a vigilia di u so ghjornu, u 13 di ghjornu, i fimmineddi prupone parechji metudi di scuperta da quale elli ci si casanu.

Un modu favuritu hè per una zitella per cumprà a so bocca cù l'acqua è mantene ferma finu à sente un nome di u chjami. U nomu chì sente, hè sicuru d'esse di u so maritu futuru!

Una altra manera di ricunnosce "u patrone" hè di fà un accordu cù San Luigi per un segnu o un oggettu chì solu i dui di voi sapete.

Un ritu pupulari cunsigliu:

E donne chì ùn sò cunnisciutu acquistà una statua di San Anthony è oghje u ghjocu per una simana, chantacchizzà ch'ellu a si mette in a so pusizioni normale dopu avè truvatu un bonu maritu.

Un costumbrismu charmingu di u ghjornu hè di un ghjovanu à prisentà una pignatta d'albaicità à a zitella chì aspira di casce. Dopu i petali hè un versu o missaghju chì indican a passione di u ghjovanu.

I pratiche di basilica sò visualizzati in quasi tutti i balati à a cità è sò spessu rigalati cù rigali cù versi pocu invucatu St Anthony o d'amore è affettu per u recipientu.

Celebra San Luigi

Quandu a cità siverita di San Antone a notte di u 12 di ghjugnu à u 13 d'altare, altare sò custruiti, i sballati sò stati posti è e carru anu aghjustatu l'aria hè chinu di u gustu diliziu da i sardi pruduciutu à i bonfires alligati quasi ogni strada, in particulare in u distrittu d'Alfama di a cità.

L'incaricu più grande hè a Marchas Populares, sopra l'Avenione Liberata. Aghju trovu un postu d'idee ideale pocu vicinu à u mo hotel cum'è cù un pocu amichi è hà vistu cum'è parechji marchers passanu.

Ogni vicinatu di Lisbonne sò u so stessu cuntenutu cù costumi vistimenti, carrossati è bandi marchieri. Ci hè un prumma per u megliu gruppu ma cum'è l'avanguardia cuntinuava a mezanotte passata, i mo amici è avete famu è si trasiu in u distru Alfama per i sardini.

Avemu avutu statu invitatu à un veiculu di vicinatu chì avia un patio darrè di ellu. Ci hè stati trattati a sardinchi bè grutti, sirvutu nantu à una slicita di pane nantu à i platti è i servitori.

Avemu bebiutu sangria da tazzi di plastica è hà pussutu taglià i nostri ditti cum'è noi chì aghjunghje per un altru pisci. A munzellu di l'osse ammubulata in u mezu di a nostra tavola è ancu u pisu isciutu. Era in u celu di sardina.

Di tutti i manichi cibu appruvati bè cù u Portugallu, questu meditatu di mezzanariu resta un marcatu.

Per Jacqueline Harmon Butler