Ghjornu di i morti Origine è storia

U ghjornu di i morti hè un vacante militare impurtante chì celebra è unleghjenu i morti mortificati. In u Messicu, a festa si face in u 31 di uttrovi à u 2 di nuvembri, chì concordanu cù i ghjorni di a festa catolica di Tutti i Santi è Tutti l'ànimi, ma l'orìgine di u festival anu stituciatu in una cumminazione di elementi di e credenze indigene è l'insignamenti di a Cattolica. À tempu di tempu ha evoluzionu, aghjunghjendu parechji idee novi è pratichi, chì trascendenu ultimi ore per evoluzione in u veru ferries militare chì hè cilibratu oghje cum'è Día de Muertos o Hanal Pixan in l'area di Maya.

Cridenzi prehispanic About Death

Ci era parechje gruppi etniche chì campanu in Mesoamérica in i tempi antichi, cum'è chì sò oghje ghjornu. I parechji gruppi anu avutu è anu avutu diversità usi, ma ancu avianu assai cose in cumunu. A creda in una vita più larga era assai generalizata è data di più di 3500 anni fà. In parechji siti archeologi in u Messicu, a manera ornate chì a persone era intarratu mostra evidenza di a creda in l'oltre vita, è u fattu chì tombi era spessu constructi sottu i fieri, hà significatu chì i so figlioli morta sò stanu vicinu à i so membri di a famiglia vivente.

I aztèchi anu crede chì ci era parechje pianificazioni chì sò stati separati ma interrelati à quellu chì chjaranu. Avianu avutu un mondu cù 13 omonimie o capri di celu sopra à u terrenu terrenu, è novi novi inframundo. Ogni chjappu di sti livelli avianu a so propria caratteristiche è i dieti particulare chì i regnani.

Quandu qualchissia hè mortu, era cunvinta chì u locu induve a so ànima averia depenente nantu à a manera ch'elli morse. I guerrieri chì morse in battaglia, e donne chì mortu durante u partitu è ​​e vittimi di u sacrifiziu anu cunsideratu cum'è u più furtunatu, perch'elli anu da esse ricuperati da ottene u più altu pianu in l'oltre.

I aztèchi anu una festa di parechje persone in quale l'avanzami anu onore è i offerte sò stati abbandunati. Hè fattu u festivale in u mese d'aostu è hà rendutu omaggio à u maestru è a donna di u infernu, Mictlantecuhtli è a so moglia Mictlancíhuatl.

L'Influenza Cattolica

Quandu i Spagnoli ghjùnsenu in u XVI sèculu, introdisconu a fede catolica à i pirsi indigini di Mesoamérica è pruvate à stampà a relazione nativa. Anu eranu solu moderamente successu, è l'insignamenti di a Cattolica intricate cù e credenze nativu per creà tradizzioni novi. A festa cuntene à a morte è celebre l'antenati fù cummossa di cunstituzione cù i festivi Catòlici di u Santu di i Santi Tutti (l'1 di nuvembre) è tuttu u Santu di u Souls (u 2 nuvembre), è anche si hè cunsideratu un vacanze Catòlicu, conserva elementi di u pre- Celebrazioni hispanica.

Mocking Death

Molte parechje chì sò assuciati à u Ghjornu di i morti parevanu si sfaccabule in morte. Sceletelli giovani, craniu decuratte è caseddi di ghjoculi sò ubiquitous. José Guadalupe Posada (1852-1913) era un illustratore è gravure di Aguascalientes chì satirized a morte per raffigurà scheletri rilassati chì facìanu attività di u ghjornu. Duranti u regnu di u presidente Porfirio Diaz, Posada fici una affirmazioni sociale cuminciannu à i pulitici è a classa diriggenti - particularmente Diaz è a so mòglia.

Hà inventatu u carattere di a Catrina, un scheletru femminile ben vestitu, chì hè diventatu unu di i principali simboli di Day of the Dead.

U ghjornu di i morti

Celebrazione varieghja da u locu à u locu. Unipochi di u migliori di u ghjornu di u morta include Oaxaca, Patzcuaro è Janitzio in Michoacan, è Mixquic, in l'periferia di u DF. U ghjornu di i morti hè una tradizione evoluzione continuamente, è a vicinanza di u Messicu à i Stati Uniti hà amatuata u superposizione chì esiste entre u ghjornu è u ghjornu di i morti. I fugliali hà vistutu in i vistimenti è, in a versione di u truvarè, oghje à pedite Muertos (dumandate u mortu). In certi locali, invece di caramelu, saranu datu nantu à l'altare di a famiglia Ghjurnata di u mortu.

In retroacconda, in i Stati Uniti, più persone celebrendu u ghjornu di i morti, piglià l'oppurtunità di onurà è ricurdativi di i so figlioli morti, criendu altari è participendu à altre festa di i Mortu.

Scuprite qualcuni di u vocabulariu assuciatu cù Day of the Dead .