Hanal Pixán: Day of the Dead Entre Maia

Hanal Pixán hè u nomu datu à i celebrazioni di u ghjornu di i morti di u populu Maya chì stanu in a Peninsula Yucatán . U verbi literatu traduce com "alimentu di l'ànima" in a lingua Maya. In questa regione, i prudutti adopranu un significatu especial chì i platti tradiziunali sò priparati pè i spiriti chì si pensanu di ritornu à questu ghjornu per visità e so famiglie. A vacanze hè un modu di celebrà è glurificà i membri di a famiglia è i so amici.

Molti di e tradizzioni vicinu à Hanal Pixán sò simile à a festa di i morti in altri parti di u Messicu. A festa si stende nantu à trè ghjorni. Families custituiscenu una tavuletta chì funziona cum'è offerta o altare in a so casa, è và ancu à u cimiteru per aduttà i fossa. Preparanu da saludarà l'ànima di u partitu da a pulizia di a casa cum'è se stanu ricivutu ricivuti di casa. I spiriti di i zitelli chì anu murtu ritornu in a notte di u 31 ottobre è una offerta speciale hè preparata per elli chì inclettenu ghjoculi, chocolate, è altri documenti. I spiriti di l'adulti venenu nantu à a notte dopu, e ci sò parechje diverse sughjetti per elli nantu à l'altare, cumpresa cù i prudutti alcoolichi. U terzu ghjornu (2 di nuvembre), una missa speciale hè stata per l'ànima di i morti.

Ci hè parechji cumminzioni chì sò cumuni in paesi rurale: a ghjente pò riviglià una corda rossa o negra à u pulgitu di i so figlioli, crede chì questi u prutege l'spiriti (anchi l'spiriti ùn sò micca vistu malevolente, ponu esse tanti trucelli o diventate in ghjilosu di babies è zitelli).

Hè abitudine à accumpariri l'animali chì sò rùgnani addivati ​​in modu liberu, perchè l'animali ùn viaghjanu in u modu di i spiriti.

Foods per Hanal Pixán

I alcoli chì sò disposti per Hanal Pixán sò unichi per u populu Maya. Questa hè a strada principali chì questa fetta difiere di a tradizione di u ghjornu di i morti in u restu di u Messicu, chì hà i so prughjetta particulari chì sò assuciati cù a festa, l' alimentu per u ghjornu di i morti .

U nutrimentu più impurtante per a festa hè u mucbipollo. U nome di stu pranzu hè una palora cana magica è spagnola. In Malesi Mali volte suttopluzenu è bi mè mannati, è u pollo hè a parola spagnola per u pollulu. Stu pezzu spettaculu hè simile à un tamal, ma assai più grande ca un tamal normal. Hè fatta cù pasta di granu è di pollo impresa di foglie di banana. Tradizionalmente hè coccu in un fossu sottufellu chjamatu pib, per chì oghje alcune certi persone tene u so mucbipolli à una panificazione per esse cottu nantu à u furmiu di lignu, è altri l'avucanu in u so furnitu in casa.

U mucbipollo è altri servizi tradiziunali è prudutti sò colpi nantu à una tavula chì hè stata cun una tovaglia è candele per i morti per piacè l'essenza di l'alimentari. In seguitu, a vita si cunsumava u so esse. Hè abituatu di spurtà un pianu per l'alimenti soliti, quelli chì ùn anu micca nimu per u ricurdà.

Sè vo passite

Se si sò furtunatu per esse in a Peninsula di Yucatán à questa ora di l'annu, pudete tastà i costumes è a tradizione lucale in associazione cù a festa. In Mèrida ci sò numerosi altari stabiliti in piazza Grande. Capisce à u cimiteru per vede cumu ci seranu l'ogetti. Sè vo site in Cancun o a Riviera Maya, prugrà di andà à u Festival di Vita è Morte in Xcaret Park .