Chì hè Mesoamérica?

U terminu Mesoaméricu vene di u grecu è significa "America Media". Hè riferitu à una zona geugrafica è culturale chì si estende da u meziornu meziornu attraversu l'America Centrale, ancu u territoriu chì hè issa cumpostu di i paesi di Guatemala, Belice, Honduras è El Salvador. Hè cusì vistu in parte in Amèrica di u Nordu, è chì comprende a maiò parti di l'America Centrale.

Parechji impurtanti civiltà antichi sviluppati in questa zona, cumpresi l'Olmecs, Zapotecs, Teotihuacanos, Mayas e Aztecs.

Queste cultures hà sviluppatu società cumplette, alcanza alcune d'evoluzione tecnulugica, custruìu edificazioni monumentali, è parechje parechje cuncetti culturali. Eppuru chì a regione hè assai diversa in termine di a giugrafia, a biologia è a cultura, i civiltà antichi chì si sviluppau à Mesoamérica hà avè parechje parechje cumuni è e caratteristiche, è anu in cuntaminazione cuntrullata in u so sviluppu.

Funzioni cumuni di e antichi civiltà di Mesoamérica:

Ci hè ancu una grande diversità trà i gruppi chì sviluppà in Mesoamérica, cù e diverse lingui, costumi è tradizioni.

Timeline di Mesoamérica:

A storia di Mesoamérica hè divisa in trè perpaldi maiò. L'archeologi fate chjappà in i sotturimuli cchiù picculi, ma per capiscenu generale, queste trè sò i più grandi di capiscenu.

L' epica pre-classicu si stendi da u 1500 aC à u 200 dC. In u periodu hè statu un refinamentu di tecniche agriculi chì permettenu una grande populazione, divisionu di u travagliu è l'estratificazione suciale necessaria per i civilisazioni per sviluppà. A civilizazione Olmec , chì si ponu qualificà a "cultura mamma" di Mesoamérica, sviluppata durante u periodu.

U periodu Clàssicu , da 200 à 900 AD, visti u sviluppu di i grandi centri urbani cù centralizazione di u putere. Alcuni di sti città antichi più antichi includeu Monte Alban in Oaxaca, Teotihuacan in u Centru mèssicu è i centri Maya di Tikal, Palenque è Copan. Teotihuacan era unu di e metropole più grande di u mondu à u mumentu, è a so influenza stinzava assai di Mesoamérica.

U periodu Post-Classic , da u 900 à l'arrivata di i Spagnoli à l'anni 1500, hè carattarizatu da cità-stati è più enfasi nantu à a guerra è u sacrificiu. In l'area di Maya, Chichén Itza era un centru puliticu è ecunomicu, è in l'altupianu centru. In u 1300, versu u fini di stu periodu, emergenu i Aztecs (ancu chjamati a Mexica). L'aztè esse statu previamente una tribù nomadicità, ma si sò stallati in u Mèssicu cintrali è fundatu a so capitale di Tenochtitlan in u 1325, è prestu prestu à domine a maiò parte di Mesoamérica.

More about Mesoamerica:

Mesoamérica hè cumunmente dividita in cinque centri culturali: Ovest Occidentale, u Centru Stradale, Oaxaca, a Regione Golfu è l'area di Maya.

U terminu Mesoaméricu fù urigginatu da Paul Kirchhoff, un antropologu germanicu-mexicanu, in u 1943.

A so definizione fu basata nantu à i limiti geografichi, a cumunione etnica, è e caractere culturale à u tempu di a cunquista. U terminu Mesoaméricu hè principarmenti usatu da antropòlogichi è archeologi culturali, ma hè assai utile à i visitori à u Messicu à sapè à quandu si tratta di capisce un capu di cumu Mexique avvicina à u tempu.